Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسئول سازمان بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبه‌گری نقش دیگر دانشجو است چراکه اگر انتخاب صحیح انجام شود و مطالبه‌گری نباشد چه‌بسا که اولویت‌ها براساس اقتضائات شرایط عوض شود. - اخبار استانها -

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار داشت: هر ساله در 16 آذرماه به منظور گرامی داشتن یاد و خاطر حرکت دانشجویان و سه شهیدی که در 16 آذر سال 1332 جان خود را فدا کردند برنامه‌های مختلف برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوانان ایثارگر و از خودگذشته دانشکده فنی دانشگاه تهران نسبت به برخی موارد که در اجتماع ایجاد شده بود به‌ویژه سرکوبی کودتای 28 مرداد توسط رژیم ستم‌شاهی، به عنوان مؤذنان و اولین نفرات جامعه که احساس خطر کردند، اختناق زمانه را شکستند و واکنش نشان دادند.

وی افزود: روز 16 آذر به عنوان روزی نمادین برای حرکت‌های دانشجویی استکبارستیزی در سطح ملی است و با سه شهیدی که در این راه داریم خط حرکت همیشه نشان داده می‌شود و این حرکت استمرار دارد به‌طوری که شهید چمران نیز به عنوان شخصی برخاسته از حرکات دانشجویی این راه را ادامه داد و در انقلاب و جنگ تحمیلی نیز نشانه‌های بزرگ آن را مشاهده کردیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: محور بیانیه گام دوم جوانان هستند و در بسیاری از عرصه‌ها محوریت تکیه بر توان داخلی است که امید همه در ایجاد تحولات به توان دانشجویان است.

رئیسی در دیدار با دانشجویان: پرونده "ده ونک" به وزارت دادگستری سپرده شد/ ذوق‌زدگی برای مذاکره با آمریکا خطاستنماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: دانشجویان از سیاسی کاری پرهیز کنندپیام روحانی: دولت نگاه نقادانه و حضور سازنده دانشجویان در تصمیم‌سازی‌ها را فرصتی ارزنده می‌داند

 کریمی تصریح کرد: در حرکت‌های گروه‌های جهادی و مردمی، دانشجویان و جوانان نقش اصلی را دارند، اگر در بخش دفاعی، امنیتی و هسته‌ای موفقیت‌هایی داریم با تکیه بر توان داخلی بوده که دانشمندان زیادی از جمله شهید فخری‌زاده را داشته‌ایم. شهدای هسته‌ای، دانشجویان دانشگاه‌های کشور بودند و این نشان از نقش محوری دانشجو و جوان دارد.

وی تأکید کرد: در آینده و به‌ویژه در انتخابات هم با توجه به نقش محوری دانشجو به عنوان یک عضو روشنگر جامعه که نقش اصلی را در تفکرات مردم دارد و جامعه نیز نگاه نخبگانی به او دارد مهم‌ترین نقش دانشجو روشنگری است و باید شاخصه‌های یک دولت موفق را به مردم نشان دهد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مطالبه‌گری نقش دیگر دانشجو است چراکه اگر انتخاب صحیح انجام شود و مطالبه‌گری نباشد چه‌بسا که اولویت‌ها براساس اقتضائات شرایط عوض شود و این دانشجو است که باید حق و حقوق مردم را مطالبه کند.

وی ادامه داد: مشارکت در دولت‌ها و رفع معضلات از دیگر نقش‌های مهم دانشجوی امروز است و اگر دولت رویکرد جوان‌گرایی داشته باشد می‌تواند از جوانان به‌نحو مطلوب استفاده کند و دانشجویان و جوانان همانطور که در گروه‌های جهادی و مردمی حرکت‌های بزرگی را ایجاد می‌کنند می‌توانند در دولت هم نقش‌آفرین باشند.

کریمی با اشاره به برنامه‌های روز بزرگداشت دانشجو تشریح کرد: طرح "راه مهندسی" با رویکرد مهندس تراز انقلاب به‌منظور ورود دانشجویان به عرصه‌های کاری اجرا و ثبت‌نام در آن آغاز شده و دانشجویانی که علاقمند هستند می‌توانند در این طرح شرکت کنند. در این طرح که از حضور مسئولان استانی و دانشگاه‌ها  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل جمعیت بهره می‌گیریم، همایش و آشنایی با نخبگان موفق صنعت و همچنین بازدید از طرح‌های شغلی موفق انجام می‌شود.

وی، برگزاری وبینار و جلسات متعدد در فضای مجازی در راستای مطالبه‌گری دانشجوبان از دیگر برنامه‌های روز دانشجو عنوان کرد و گفت: رزمایش توییتری نیز برای رساندن پیام جنبش دانشجویی طی امروز و فردا در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری بسیج دانشجویی مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • خسروپناه: اگر معلم جلوتر از پارادایم فکری دانش آموز حرکت نکند،‌ جا می‌ماند
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای