Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@21:25:31 GMT

خودتان ببینید در چه دهک درآمدی هستید

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۱۴۳۶

خودتان ببینید در چه دهک درآمدی هستید

رویداد۲۴ در کدام دهک جامعه قرار دارید؟ بر اساس درآمد ماهانه خانوار خود و بر مبنای داده‌های رسمی مرکز آمار، می‌توانید به این سوال پاسخ دهید.

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران فاصله درآمدی دهک اول و دهم درآمدی در سال گذشته معادل ۱۰۶ میلیون تومان در سال است. یعنی درآمد ۱۰ درصد از خانوار‌هایی که بیشترین درآمد را در اختیار دارند، به طور متوسط سالی ۱۰۶ میلیون تومان بیشتر از خانوار‌هایی که کمترین درآمد را کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عدد برای بازه ماهانه در حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. طبعا چنین اختلاف درآمدی، می‌تواند بسیاری از نابرابری‌ها را توضیح دهد. خانواری که نزدیک به ۹ میلیون تومان در ماه درآمد بیشتری از خانوار دیگر دارد، سطح رفاه و مخارجش هم متفاوت است.

نکته جالب اینجاست که در دهک‌های بالاتر درآمدی، درصد حقوق بگیری نیز بیشتر است. مثلا در دهک اول، تقریبا ۲۵ درصد از درآمد خانوار از راه حقوق بگیری بدست می‌آید. در حالیکه این عدد برای دهک هشتم، ۳۴.۵ درصد است. در دهک دهم نیز بیش از ۳۲ درصد درآمد از راه حقوق بگیری وارد خانوار‌ها شده است. این نکته نیز حائز اهمیت است که درآمد حقوق بگیری در دهک اول معادل ۴۰۳ هزار تومان در ماه است و در دهک دهم، ۳ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان؛ یعنی ۸ برابر دهک اول.

در کدام دهک قرار دارید؟

اما برای اینکه بدانید در کدام دهک درآمدی قرار دارید، جدول زیر راهنما است. البته داده‌ها برای سال گذشته است، اما می‌توان با تقریب گفت که دهک شما نیز نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نیافته است. البته افراد حقوق بگیر در سال جاری حتما با افزایش حقوق همراه شدند. اما اگر دچار افزایش درآمد قابل ملاحظه‌ای نشدید، دهک شما نیز جابجا نشده است. کافی است درآمد خود در سال گذشته را محاسبه کنید.

اگر درآمد ماهانه شما ۳ تا ۴ میلیون تومان بوده، احتمالا در دهک‌های میانی جامعه قرار دارید. اگر خانوار شما بیش از ۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارد، احتمالا در دهک هفتم و هشتم قرار می‌گیرید. اما برای اینکه جزو ۱۰ درصد بالایی جامعه باشید، باید اعضای خانوار بیش از ۱۰ میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آغاز حذف یارانه نقدی ۳ دهک بالای درآمدی از ماه آینده!

از آن سمت، اگر درآمد خانوار شما زیر ۳ میلیون تومان در ماه است، احتمالا جزو ۳۰ درصد پایین جامعه از این حیث قرار می‌گیرید. اگر هم میزان درآمد به ۲ میلیون تومان در ماه نمی‌رسد، تنها ۲۰ درصد پایین جامعه با شما در این سطح درآمدی شریک هستند. با اینحال تا زمانیکه درآمد خانوار شما از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه بیشتر بوده، در دهک اول قرار نمی‌گیرید.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 معیشت مردم دهک های درآمدی میلیون تومان در ماه حقوق بگیری هزار تومان قرار دارید سال گذشته دهک اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی