Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 بررسی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه امسال نشان می‌دهد که که قیمت هر متر مربع آپارتمان با شیب کمتری نسبت به مهرماه افزایش داشته و با رشد ۱.۸ درصدی به قیمت ۲۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش میزان این درحالی است که در مهرماه نسبت به شهریورماه امسال قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران حدود ۱۰ درصد رشد داشته است که نشان می‌دهد در آبان ماه سرعت رشد قیمت مسکن کاهشی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قیمت مسکن در آبان ماه نسبت به سال گذشته حدود ۱۱۸ درصد افزایش داشته است و از رقم ۱۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان در آبان ۹۸ به رقم ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان در آبان ۹۹ رسیده که رقم قابل توجهی است.

این نکته حائز اهمیت است که تعداد معاملات در آبان ماه با ۴. هزار و ۵۰۰ فقره معامله با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به ماه قبل روبرو بوده، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

بیشترین سهم معاملات در آبان ماه مربوط به واحد‌های ۶۰ تا ۷۰ درصدی بوده که حدودا ۱۵ درصد معاملات کل را به خود اختصاص داده است.

بررسی واحد‌های معامله شده براساس ارزش نیز نشان می‌دهد اغلب معاملات مربوط به واحد‌های با قیمت ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومام بوده است.

روند صعودی قیمت مسکن چند ماهی می‌شود که بازار مسکن را آشفته کرده و برخی از خریداران ملک را به جهت افزایش‌های بیش از حد از خرید منصرف کرده است.

البته برخی از کارشناسان انصراف از خرید ملک و کاهش معاملات را به دلیل کاهش قدرت خرید مردم به دلیل افزایش بیش از حد قیمت ملک می‌دانند و نبود ثبات در بازار را عامل مهمی در کاهش معملات مسکن عنوان می‌کنند.

در همین راستا احمدرضا سرحدی در خصوصی شرایط بازار مسکن گفت: پس از فروکش کردن آثار روانی انتخابات آمریکا قیمت دلار با کاهش چند هزار تومانی قیمت روبرو شد که تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن خواهد داشت.

این کارشناس بازار مسکن معتقد است قیمت‌ها بیشتر میل به روند کاهشی دارند که دو دلیل عمده برای آن مطرح است یکی اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بسیار بالا است و خریداران توان خرید ملک را ندارند و به امید کاهش قیمت هستند دلیل دوم اینکه فروشندگان از شکست قیمت‌ها و کاهش سود در آشفته بازار مسکن واهمه دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اکثر افراد میل به فروش ملک خود دارند و فروشندگانی که تا چند وقت پیش قصدی برای فروش نداشتند از ترس اُفت قیمت‌ها فروشنده شدند.

سرحدی اظهار کرد: اغلب خریداران با وجود عرضه بالای ملک در مدت اخیر به دلیل امید به کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید ملک منصرف شدند.

این کارشناس بازار مسکن اعلام کرد: با توجه به روند نزولی قیمت ارز و روشن شدن روابط بین الملل پیش بینی کاهش قیمت مسکن در بازار دور از انتظار نخواهد بود.

وی در توضیح وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آتی گفت: قطعا شاهد یک شیب به شدت نزولی در قیمت‌های مسکن خواهیم بود و مسکن از جمله کالا‌های اساسی است که در مدت اخیر با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده بود.

سرحدی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی به دلیل نداشتن توان خرید و امید به کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن خریدار به شدت کاهش یافته و اغلب در بازار مسکن فروشنده هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: افزایش قیمت مسکن در آبان قیمت مسکن کارشناس بازار مسکن صراط آبان ماه بازار مسکن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان