Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: دولت کمبود جو و علوفه عشایر لرستان را تأمین می‌کند.

اسفندیار حسنی‌مقدم در جلسه شورای عشایری پلدختر که امروز ۱۶ آذرماه به‌منظور حل مشکلات جامعه عشایری ساکن در شهرستان پلدختر و در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفت درصد جامعه عشایری کشور در لرستان سکونت دارند و لرستان ششمین استان کشور به لحاظ جمعیت عشایری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تأمین نهاده‌های مورد نیاز جامعه عشایری لرستان، افزود: در برنامه‌ریزی بلندمدت برای سال آینده اداره‌کل امور عشایری استان به اتفاق شرکت پشتیبانی امور دام استان با توجه به اینکه استان لرستان دومین تولیدکننده جو در کشور است نسبت به ذخیره‌سازی جو و علوفه مورد نیاز جامعه عشایری اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی به‌موقع به عشایر در فصل تابستان که زمان وفور محصول جو است یادآوری شود نسبت به ذخیره‌سازی علوفه مورد نیاز خود اقدام کنند کما اینکه از قدیم‌الایام هم ذخیره‌سازی جو و علوفه برای فصل زمستان متداول بوده است.

حسنی مقدم اضافه کرد: دولت کمبود علوفه عشایر را تأمین کرده و در اختیار آنان قرار می‌دهد و برای آذرماه نیز مقدار ١٣٠٠ تن جو با ارز دولتی و با نرخ مصوب در بین عشایر خصوصاً عشایر ساکن در مناطق قشلاقی توزیع خواهد شد و بدیهی است اداره‌کل امور عشایری نهایت دقت را در توزیع عادلانه داشته به شکلی که جو مورد نیاز به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

وی بیان کرد: برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز سهمیه‌ای برای عشایر منظور می‌شود تا با آرامش خاطر به تولید فراورده‌های دامی مشغول باشند و نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی شهرستان پلدختر، افزود: این ایستگاه‌ها از طریق فراخوان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند در این راستا اهالی منطقه می‌توانند با تشکیل تعاونی آب بران از این ایستگاه‌ها استفاده نمایند و یا از طریق ماده ۲۷ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و یا اینکه به بسیج سازندگی سپاه واگذار می‌شوند و هر گزینه‌ای که خواهان انجام کار باشد سازمان جهاد کشاورزی لرستان استقبال نموده و خواستار بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری این ایستگاه‌ها توسط بخش خصوصی هستیم و امیدواریم تا پایان سال این امر محقق شود.

گفتنی است، بعد از جلسه شورای عشایری پل‌دختر، کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و هیئت همراه به منطقه عشایر نشین کوه بسیاری سفر کرده و از نزدیک با عشایر این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مجلس شورای اسلامی پلدختر عشاير علوفه استان لرستان شهرستان پلدختر سازمان جهاد کشاورزی لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جامعه عشایری جو و علوفه مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

سید عماد شاهرخی‌ سیزدهم اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم  به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه  گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

به گفته شاهرخی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی باعث تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد  معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر  از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد  ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

به گفته شاهرخی در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان