Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمانیده سابق آمریکا در سوریه افشا کرد که پنتاگون از طریق ارسال نیروهای ارتش به منطقه تنف و مناطق کرد نشین عملا کار پاکسازی تروریست ها را در سوریه با بن بست مواجه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) «جیمز جفری» نماینده سابق ایالات متحده آمریکا در سوریه در اظهاراتی درباره کارشکنی های ارتش اشغالگر کشورش در راستای تقویت حضور تروریست ها در سوریه پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته جفری هدف از حضور پررنگ ارتش آمریکا در سوریه ممانعت از سیطره کامل دمشق بر تمامی مناطق این کشور است.

این نماینده سابق آمریکا در سوریه همچنین افشا کرد که پنتاگون از طریق ارسال نیروهای ارتش به منطقه تنف و جزیره (مناطق کرد نشین) عملا کار پاکسازی تروریست های تکفیری را در سوریه با بن بست کشانده است.

دولت آمریکا طی سال های حضور فعال داعش در سوریه و عراق همواره ادعا کرده که قصد داشته با گروه های تروریستی جنایتکار مقابله کند و به حضور آنان در منطقه خاتمه دهد اما هر از چند گاهی اطلاعات و تصاویری از عملیات ارتش این کشور در امداد رسانی به تروریست ها و رساندن سلاح بدست آنان دروغ بودن این ادعاها را اثبات کرده است.

وزیر خارجه سوریه وارد تهران شدتحلیلگر عراقی: ترکیه از داعش برای بی‌ثبات کردن عراق و سوریه بهره برداری می‌کندتهران اولین مقصد فیصل مقداد به‌عنوان وزیر خارجه سوریه

البته نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا با غارت سوخت از چاه ها و میادین انرژی در مناطق مختلف سوریه و انتقال آن ها به عراق و انتشار تصاویر انتقال تانکر های سوخت با حمایت امنیتی ارتش آمریکا بارها به چپاول گر بودن خود بی هیچ ابایی اذعان کرده بودند.

طی سال های گذشته اغلب حملات به ارتش سوریه از سوی مناطق محل حضور نیروهای امریکایی انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا در سوریه تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

 یک مقام ارشد حماس بامداد امروز (چهارشنبه)، به روزنامه «العربی الجدید» گفت که کابینه اسرائیل به صورت سازمان‌یافته در تلاش است تا افکار شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسرای اسرائیلی را گمراه کند.

این مقام حماس که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره پیشنهاد حماس برای آزادی ۲۰ اسیر به جای ۴۰ اسیر در مرحله نخست توافق تبادل اسرا را تکذیب کرد؛ پیشنهادی که به گفته رسانه‌های اسرائیلی اخیرا در دور جدید مذاکرات قاهره به آن پرداخته شده است.

منبع یادشده همچنین گفت که بر خلاف ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره زنده ماندن تنها ۲۰ اسیر اسرائیلی در غزه، شمار اسرا را دقیقا نمی‌توان اعلام کرد و حماس به‌تن‌هایی ۳۰ ژنرال و افسر شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم اسرائیل) از فرماندهان و مقامات نظامی یگان‌های مناطق و جایگاه‌های حساس ارتش اسرائیل را همچنان در اسارت دارد.

او اشاره کرد که این افراد در مکانی بسیار دور و در جایی که به‌شدت تحت مراقبت ویژه قرار دارند، نگه‌داری می‌شوند و دست ارتش اسرائیل به آن‌ها نمی‌رسد.

این مقام حماس همچنین گفت کابینه نتانیاهو هویت برخی از اسرای نظامی را برای جلوگیری از برانگیخته شدن خشم ارتش خود پنهان نگاه داشته است.

این عضو ارشد حماس همچنین خبر داد «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه که ارتش اسرائیل به دنبال ترور اوست، به‌رغم جنگ و عملیات‌های اطلاعاتی ارتش اسرائیل، از وقایع جنگی دور نیست.

او توضیح داد: «صحبت از اینکه السنوار در تونل‌ها حضور دارد، تنها ادعای نتانیاهو و دستگاه‌های اوست تا این‌گونه در برابر اسرائیلی‌ها و متحدانشان روی شکست خود در تحقق اهداف اعلام‌شده‌شان سرپوش بگذارند.»

این مقام حماس ادامه داد که یحیی السنوار «اخیرا از مناطق درگیری میان مقاومت و ارتش اسرائیل بازدید کرده و با برخی از رزمندگان جنبش روی زمین و نه در تونل‌ها دیدار کرده است.»

او در پایان اضافه کرد: «در گفتگو‌هایی که اخیرا میان سران حماس در داخل و خارج [از فلسطین]صورت گرفته، السنوار سران ارشد جنبش [حماس]را در جریان وضعیت مقاومت در نوار غزه قرار داده و با ارائه آمار و گزارش‌های میدانی دقیق بر وضعیت خوب مقاومت و صلابت و توان آن در تقابل با نیرو‌های اشغالگر تاکید کرده است.»

به دنبال انتشار این مصاحبه، منابع اسرائیلی، شامگاه امروز (چهارشنبه) خبر دادند ده‌ها شهرک‌نشین مقابل خانه نتانیاهو در قدس تظاهرات بر پا کرده‌اند و علیه او و کابینه‌اش شعار سر داده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان نتانیاهو و کابینه او را مسئول شکست توافق تبادل اسرا دانستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد