Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، از چهره های شاخص دموکرات‌های آمریکا و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، در گفت‌وگوی تصویری که با شبکه آمریکایی MSNBC داشت، گفت: مردم از لحاظ اقتصادی طوری رنج می‌برند که از زمان رکود بزرگ بی سابقه بوده است. آمار گرسنگی از هر زمان دیگری در سال‌های اخیر بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده ها هزار تن از مردم با تخلیه اجباری خانه‌هایشان رو به رو هستند.

 

بیشتر بخوانید

سندرز: نظام درمانی آمریکا ناکارآمد و ستمگر است + فیلم

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مردم آمریکا برنی سندرز ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز و آنها را به ادامه اعتراضاتشان تشویق کرد.

به گزارش ایسنا، «برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا پستی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) منتشر و در آن از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ابراز حمایت کرد.

سندر در این پست با یادآوری سوابق و آثار ناشی از اعتراضات دانشجویی در دهه‌های گذشته و در برهه‌های مختلف علیه موضوعاتی نظیر نژادپرستی و جنگ نوشت: «ما در سال ۱۹۶۲ تحصن‌هایی با هدف پایان دادن به سیاست‌های نژادپرستانه در دانشگاه شیکاگو سازمان‌دهی کردیم. من در سال ۱۹۶۳ به خاطر اعتراض به تفکیک نژادی مدارس دستگیر شدم. اما اعتراضات ما به حق بود.»

او در ادامه این پست خود با تشویق دانشجویان حامی فلسطین به ادامه اعتراضاتشان گفت: «من به اینکه دانشجویان به جنگ در غزه اعتراض می‌کنند افتخار می‌کنم. همواره متمرکز و در صلح باشید. شما در سمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید.»

سندرز پیشتر نیز به سابقه اعتراضات دانشجویی در ۶ دهه قبل علیه جنگ ویتنام و مطالبه پایان این جنگ و شرکت خودش در این اعتراضات اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی خودش را در یک موضع ضعیف از لحاظ سیاسی و اخلاقی قرار داده تاکید کرد:‌ «این ممکن است ویتنام بایدن باشد.»

از ۱۷ آوریل تا امروز دانشجویان در ۴۶ دانشگاه و کالج آمریکا در اعتراض به هم‌دستی واشنگتن و دانشگاه‌های خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند؛ تجمعاتی که با برخورد پلیس مواجه شده و تا کنون بیش از ۲۴۰۰ شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بعضی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود وعده داده‌اند که در سرمایه‌گذاری‌ و روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و درخواست دانشجویان برای توقف روابط تجاری با این رژیم را به رسمیت بشناسند. بسیاری از دانشجویان معترض در خواسته‌های خود، روابط دانشگاه‌های آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌اند.

اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و سرایت آنها به دانشگاه‌های دیگر کشورهای غربی بعد از آن شروع شد که دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ماه گذشته میلادی از پلیس شهر نیویورک خواست به چادرهای برپا شده توسط این دانشجویان در محوطه این دانشگاه حمله کند که در نتیجه این حمله بیش از ۱۰۰ نفر دستگیر شدند. با این وجود معترضان سریعا یک تحصن دیگر را برپا کردند و مجددا روز سه‌شنبه گذشته در محل تحصن خود و ساختمانی که تسخیر کرده بودند مورد حمله پلیس قرار گرفتند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر نظیر کانادا، استرالیا، فرانسه و مصر نیز در همبستگی با فلسطین دست به تظاهرات و برپایی کمپ‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها زده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد