Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- طرز تهیه رول کباب قلقلی و بادمجان | مواد لازم برای تهیه رول کباب قلقلی و بادمجان | طرز تهیه کوفته سیخی | طرز تهیه سس کوفته | مواد لازم برای کوفته سیخی | آسان ترین روش تهیه کوفته | طرز تهیه کوفته خوشمزه | طرز تهیه آسان رول کباب و بادمجان

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده دویست و پنجاه گرم نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه ، پودر سیر به میزان لازم  پیاز رنده شده یک عدد بادمجان یک کیلو آرد سوخاری یک قاشق سوپخوری رب گوجه به مقدار لازم



طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا بادمجان‌ها را بشویید ، آنها را پوست بگیرید و به‌ صورت ورقه‌های نازک برش دهید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال روی بادمجان‌ها مقداری نمک بریزید و آنها را داخل یک سبد قرار دهید . بعد از نیم ساعت بادمجان‌ها را بشویید .

مرحله دوم:

گوشت چرخ کرده ، پیاز رنده شده ، ادویه دلخواه و یک قاشق سوپخوری پودر سوخاری را با دست خوب ورز دهید . حالا از مخلوط گوشت به‌ اندازه یک گردو بردارید و آن را خوب گرد کنید . به همین ترتیب ادامه دهید تا مایه گوشتی تمام شود . کوفته های قلقلی را در روغن سرخ کنید .

مرحله سوم:
 ورقه‌های بادمجان را سرخ کرده و بعد دور گوشت‌های قلقلی بپیچید ، سپس آنها را در سیخ چوبی قرار دهید . در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید . یک پیاز متوسط را نگینی خرد کرده و به همراه رب گوجه ، نمک ، فلفل سیاه و کمی زعفران دم کرده ، تفت دهید .
سیخهای آماده شده را داخل سس بچینید و کمی آب اضافه کنید . درب تابه را گذاشته تا سس غلیظ و رول ها مغز پخت شوند . به همراه برنج زعفرانی میل کنید .

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه کباب شیش طاووق | مواد لازم برای تهیه کباب شیش طاووق | طرز تهیه کباب تابه ای سویا

طرز تهیه کوفته سیخی

مواد لازم:

گوشت قرمز چرخ کرده : چهارصد گرم آرد سوخاری : ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری جعفری : به اندازه دلخواه در صورت تمایل نمک ، فلفل قرمز ، فلفل سیاه ، پودر سیر : به مقدار لازم پیاز رنده شده : یک عدد



طرز تهیه:

مرحله اول:

مواد بالا را در ظرف مناسب ریخته و آنها را خوب مخلوط کرده  و خوب ورز دهید .

مرحله دوم:
از مواد به دست آمده کوفته های کوچکی به صورت قلقلی درست کرده و به سیخ بزنید . برای کباب کردن روی منقل یا اجاق گاز قرار دهید و یا اینکه در ماهیتابه قرار داده و دربش را بگذارید تا پخته شود .

طرز تهیه سس کوفته

مواد لازم:

گوجه فرنگی: سه عدد رب گوجه : به میزان لازم پیاز: یک  عدد نمک ، فلفل سیاه ، زعفران دم کرده : به مقدار لازم سیر: سه حبه


طرز تهیه سس:

مرحله اول:

پیاز و سیر را خرد کرده و در روغن تفت می دهیم . سپس گوجه فرنگی‌های رنده شده و رب را اضافه کنید و مجدد تفت دهید . نصف استکان آب اضافه کنید . نمک و ادویه را هم اضافه کرده و بگذارید تا کمی مواد جوش بیاید .

مرحله دوم:
سیخهای کوفته قلقلی را در سس آماده شده ، بچینید . روی حرارت متوسط قرار دهید تا سس غلیظ و کوفته ها مغز پخت شوند .  به همراه برنج زعفرانی یا نان میل کنید.

طرز تهیه کوکو سیب‌ زمینی با گوشت قلقلی

موادلازم :

پیاز     دو عدد نمک     به مقدار لازم روغن   یک فنجان گوشت چرخ‌کرده    چهار قاشق غذاخوری سیب‌زمینی     شش عدد ریز زردچوبه ، پودرسیر ، پودر زنجبیل به مقدار لازم تخم‌مرغ          سه عدد زرشک        یک قاشق غذاخوری



 
طرز تهیه:

مرحله اول:

سیب‌زمینی پخته و پیاز را با دنده ریز رنده کرده، تخم‌مرغ و نمک و زردچوبه و ادویه جات  را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مایه کوکو آماده شود . گوشت چرخ‌کرده را با کمی نمک و یک عدد پیاز کوچک رنده شده مخلوط کرده و به حالت توپ های کوچک در می آورده و سپس سرخ کنید.

مرحله دوم:
 مایه کوکو را در روغن داغ شده می‌ریزیم. گوشت‌های قلقلی و زرشک را به موادمون اضافه می‌کنیم و در ماهیتابه را می‌گذاریم تا کوکو خودش را بگیرد. کوکو را در دو الی سه مرحله برش می‌دهیم و در ظرف را نمی‌گذاریم تا لبه‌های محل برش خورده به خوبی سرخ گردد.

امیدواریم طرز تهیه رول کباب قلقلی و بادمجان و کوفته سیخی برایتان جالب باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه کباب کوبیده پاکستانی | مواد لازم جهت تهیه کباب کوبیده پاکستانی | طرز تهیه کوبیده مرغ

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت مواد لازم گوشت چرخ کرده مقدار لازم تهیه کوفته تهیه کباب قرار دهید مرحله دوم مرحله اول فلفل سیاه طرز تهیه رنده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، یعقوب مظفری گلوگاهی در گفتگویی با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد، اظهارکرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

شایان ذکر است، شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901661

دیگر خبرها

  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است