Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@00:25:08 GMT

عوارض گردش خون نامناسب در بدن

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۲۵۶۴

متخصصان می‌گویند گردش خون نامناسب در بدن می‌تواند عوارض هولناکی درپی داشته باشد. ناطقان: به نقل از اکسپرس، گردش خون مناسب در بدن بسیار ضروری است، زیرا باعث رسیدن اکسیژن و مواد غذایی کافی به سلول ها، اندام‌ها و بافت‌های بدن می‌شود. در مقابل، گردش خون نامناسب می‌تواند سلامت عمومی بدن را با مخاطره روبه رو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال، تورم شکم می‌تواند یکی از علائم گردش خون ضعیف در بدن باشد. تورم در بخش‌های دیگر بدن مانند پا، مچ پا و ران می‌تواند ناشی از گردش خون نامناسب باشد. با این حال، خبر مسرت بخش این است که برخی مکمل‌های غذایی می‌تواند به راحتی به گردش خون در بدن کمک کند.

متخصصان می‌گویند زمانی که خون رسانی به بخشی از بدن با مشکل مواجه می‌شود، این امر باعث احساس خستگی در آن بخش می‌شود. دیگر علائم خون رسانی نامناسب شامل بی حسی، مور مور شدن، و سردی دست و پا است. همچنین گردش خون ضعیف می‌تواند با علائمی مانند مشکلات گوارشی، گرفتگی عضلات، درد در مفاصل، دیر التیام یافتن زخم‌ها و کبودی ها، و رنگ پریده بودن پوست خود را نشان دهد.

خون رسانی ضعیف در آقایان می‌تواند با مشکلات جنسی مانند اختلال در نعوظ همراه باشد. درد در قفسه سینه و گیجی یا سبکی سر از دیگر مواردی است که در این افراد مشاهده می‌شود. با این حال، ۳ مکمل غذایی وجود دارد که می‌تواند به گردش خون مناسب در بدن کمک کند. این ۳ مکمل شامل موارد ذیل است:

۱- ویتامین ب ۳ (B۳) که به نیاسین مشهور است. این ویتامین از طرق مختلف باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود. ویتامین ب ۳ باعث افزایش عملکرد رگ‌های خونی می‌شود. همچنین با کاهش کلسترول بد خون، جریان خون را تسهیل می‌کند. دیگر کارایی این ویتامین کاهش التهابات در رگ‌های خونی است. متخصصان می‌گویند افراد می‌توانند روزانه ۳۵ میلی گرم ویتامین ب ۳ را به صورت مکمل غذایی مصرف کنند.



۲- کپسایسین (Capsaicin) دیگر مکمل غذایی مفید برای گردش خون مناسب است. این ماده به وفور در فلفل مشاهده می‌شود. دلیل اصلی مفید بودن کپسایسین این است که این ماده باعث کاهش رادیکال‌های آزاد بدن و کاهش التهابات می‌شود. تحقیقات نشان داده است کپسایسین می‌تواند باعث افزایش سلامت عروق بدن شود. این ماده فشار خون، التهابات رگ‌های قلبی و سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. با این حال، این ماده می‌تواند در برخی افراد باعث عوارض جانبی مانند درد شکم، احساس سوزش، حالت تهوع و نفخ شود.

۳- کورکومین که یکی از اجزا فعال زردچوبه است، دارای خواص ضدالتهابی است. کورکومین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و می‌تواند باعث بهبود گردش خون در بدن شود. یک تحقیق که در سال ۲۰۱۷ انجام شده است، نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی حاوی کورکومین می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث بهبود گردش خون افراد شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: عوارض هولناک ، گردش خون نامناسب ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عوارض هولناک گردش خون نامناسب بدن گردش خون نامناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟

 گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اگزمای بهاره» یک بیماری التهابی است که معمولاً در افراد با آلرژی به گل‌ها و گیاهان شروع می‌شود. در ماه‌های بهار که گیاهان در حال گرده‌افشانی هستند بدن افراد ممکن است واکنش‌های مختلفی به این گرده‌ها نشان دهند، در واقع مواد آلرژی‌زا از طریق خشکی پوست و ترک‌های پوستی وارد بدن می‌شوند و بدن به شکل‌های مختلف واکنش نشان می‌دهد. یکی از واکنش‌ها، اگزمای بهاری است.

در این فصل تنها گرده اقشانی نیست که اگزما یا حساسیت ایجاد می‌کند بلکه چمن، گرد و خاک و حتی میوه‌های فصل بهار، باعث بروز و تشدید علائم حساسیت پوستی و در نتیجه اگزما می‌شوند.

علائم اگزمای بهاره چیست؟

اگزمای بهاره می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن ظاهر شود. علائم اگزمای بهاره معمولاً در دستگاه تنفسی و چشم‌ها مشاهده می‌شوند. برخی از علائم شایع اگزمای بهاره شامل موارد زیر است: سرفه، عطسه، خارش و قرمزی چشم‌ها، آبریزش چشم‌ها، سردرد، خستگی و خواب آلودگی، تنگی نفس، احساس گلو درد و تورم

عوارض اگزمای بهاره چیست؟

برخی از عوارض این بیماری شامل افزایش ترشحات بینی، سرفه، عطسه، چشم خشک و خارش چشم، تورم صورت، خستگی و خواب آلودگی است. در برخی از موارد، اگزمای بهاره می‌تواند به عوارض جدی‌تر مانند آسم منجر شود. در صورت داشتن علائم اگزمای بهاره، مراجعه به پزشک برای تشخیص دقیق و درمان مناسب الزامی است.

چگونه از اگزمای بهاره جلوگیری کنیم؟

برای مقابله با اگزمای بهاره، می‌توانید اقداماتی انجام دهید که به حفظ سلامتی خود و کاهش عوارض این پدیده کمک کند. برخی از راه‌های موثر برای

مقابله با اگزمای بهاره عبارتند از:

استفاده از ماسک تنفسی: استفاده از ماسک تنفسی در فضای با غلظت بالای ذرات گرده گیاهان می‌تواند کمک کند تا ورود ذرات گرده به دستگاه تنفسی را کاهش دهد.

استفاده از تصفیه‌کننده هوا: استفاده از تصفیه‌کننده هوا در منزل یا محل کار، می‌تواند به تصفیه هوای داخلی از ذرات گرده کمک کند.

استفاده از عینک آفتابی: استفاده از عینک آفتابی با فیلتر UV می‌تواند به جلوگیری از ورود ذرات گرده به چشم‌ها کمک کند.

شستشوی منظم لباس‌ها و بدن: شستشوی منظم لباس‌ها و بوسیله حفظ بهداشت بدن، می‌تواند کمک کند تا ذرات گرده روی لباس‌ها و بدن کمتر بماند.

محافظت از خود در فضای باز: در صورت خروج به فضای باز در زمان‌های با غلظت بالای ذرات گرده، استفاده از ماسک تنفسی و عینک آفتابی مورد توصیه است.

با انجام این اقدامات، می‌توانید بهبود سلامت خود را در برابر اثرات منفی اگزمای بهاره تسریع دهید. در صورت داشتن عوارض شدید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است