Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از تاکسی‌های هوایی که چندوقتی است مورد توجه قرار گرفته می‌تواند در شهر‌های پرجمعیت به کاهش مصرف سوخت و ترافیک کمک کند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ محققان آزمایشگاه ملی اوک ریج تخمین زده‌اند که اگر تاکسی‌های هوایی به یک روش مناسب حمل‌ونقل تبدیل شوند، می‌توانند ضمن کاهش ترافیک، سوخت را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکسی‌های هوایی، وسایل نقلیه کوچک هوایی که مسافرتی را به صورت نقطه به نقطه و بر اساس تقاضا ارائه می‌دهند، به صرفه‌جویی در وقت منجر شده‌اند، اما تأثیر آن‌ها در استفاده از سوخت تا حد زیادی کم است.
مطالعه محققان آزمایشگاه اوک بر انرژی مورد استفاده تاکسی‌های هوایی بین مرکز شهر لس‌آنجلس و فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلش متمرکز شده است، مسیری که در ساعت‌های اوج، ازدحام شدیدی دارد.
زنهونگ لی از این آزمایشگاه گفت: «مدل‌سازی ما، که می‌تواند برای هر مسیر پرازدحامی اعمال شود، نشان داد که کم کردن ۲۰-۳ درصد از ترافیک در این مسیر می‌تواند ازدحام و مصرف سوخت وسایل نقلیه را ۷۴-۱۵ درصد کاهش دهد. بینش اصلی این است که اگر فقط سهم کمی از مسافران در مناطق پر ازدحام به تاکسی‌های هوایی روی بیاورند، شما یک نتیجه برد-برد-برد برای مسافران، اقتصاد و محیط زیست ایجاد خواهید کرد.»  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تاکسی هوایی ترافیک سوخت تاکسی های هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرعامل شرکت ملی توزیع فرآورده‌های نفتی کردستان می‌گوید: از ابتدای سال تا کنون ۶۳۸ مورد بازرسی از جایگاه‌های سوخت انجام شده است
نوکانی منطقی کردن مصرف سوخت، جلوگیری از قاچاق سوخت و بهینه سازی مصرف فرآورده‌های نفتی را از مزایای طرح پیشگیری از قاچاق سوخت بیان کرد.
اندازه گیری مخازن، محاسبه و اخذ عوارض بابت کلیه باک‌های همراه کامیون‌های ترانزیتی هنگام خروج از مرز و پلمپ باک کلیه کامیون‌های ترانزیتی عراقی، هنگام ورود به داخل بازارچه‌های مرزی از مباحث مورد بحث در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی