Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@02:13:56 GMT

گزینه ۱۴۰۰ که شاید به جای پاستور به زندان برود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۴۰۰۰

گزینه ۱۴۰۰ که شاید به جای پاستور به زندان برود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: صحبت که از نامزد‌های زن ریاست جمهوری می‌شود، اسامی زیادی برای حضور در انتخابات مطرح می‌شوند که غالبا از  سیاسیون برجسته کشور هستند.

اما امسال انگار قرار است شرایط طور دیگری رقم بخورد؛ چندی پیش در مهرماه بود که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا زنان می‌توانند برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد شوند؟ گفت: ثبت نام بلامانع است و بحث‌های دیگرش باید به تدریج حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این صحبت‌ها بود که گروه‌های مختلف سیاسی پای تعدادی از بانوان مطرح شده در جریان خود را به عنوان گزینه‌های بالقوه جریان خود، به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باز کردند. جریان اصلاحات هم نامزد‌های زیادی از جریان خود معرفی کرد تا بتواند با وارد کردن زنان به بازی انتخابات، افکار عمومی را به سمت خود بچرخاند.

یکی از اسامی مطرح شده در جریان اصلاحات شهیندخت مولاوردی بود که توانست نظرات زیادی را در بین هم فکر‌های خودش به دست آورد و نشان می‌دهد جریان اصلاحات اقبال زیادی به سمت او دارد.

پروانه سلحشوری، نماینده لیست امید مجلس دهم در وصف نامزد‌های زن مطرح شده برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهیندخت مولاوردی ویژگی‌های حضور در انتخابات ریاست جمهوری و رئیس جمهور شدن را دارد.

فائزه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در این باره گفت:  مولاوردی می تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری و حتی رئیس‌جمهور شود.

در همین حین که جریان اصلاحات سرگرم انتخاب نامزد‌های خود از بین بانوان برای حضور متفاوت در انتخابات ریاست جمهوری آینده، آن هم با مهره‌ای مانند شهیندخت مولاوردی و چند تن دیگر بود، انتشار خبری، مهره اصلاح طلبان را قبل از ورود به بازی سوزاند و سرنوشت او و جریان مطبوعش را سوزاند.

شهیندخت مولاوردی مدیر ارتباطات بین‌الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری، معاون امور زنان ریاست جمهوری در دولت یازدهم و معاون حقوق شهروندی دولت دوازدهم به جرم در اختیار قراردادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام در دادگاه مجرم شناخته و به دو سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

هنوز جزئیاتی در خصوص اتهامات وارده به شهیندخت مولاوردی ارائه نشده؛ اما کیفرخواست وی پیشتر در اواخر تیر ماه امسال با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور در دادسرای فرهنگ و رسانه صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده بود.

نکته جالب این ماجرا آنجاست که نام مولاوردی چندی پیش در لیست گزینه‌های احتمالی ریاست جمهوری اعلام شده از سوی محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم بود.

شهیندخت مولاوردی زاده ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی است. مولاوردی در سال ۱۳۶۳ در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و به تهران آمد. پس از فارغ التحصیلی به مدت سه سال در آموزش و پرورش تحصیل کرد و سپس با رتبه یک در رشته روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شد. مولاوردی در دولت اصلاحات  مدیر ارتباطات بین الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری بود.

در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، مولاوردی به عنوان دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان در نشست «سهم زنان در دولت تدبیر و امید» حضور پیدا کرد و از از نقش کمرنگ زنان در کابینهٔ پیشنهادی دولت یازدهم انتقاد کرد.

حالا با این وضعیت، با وجود اقبال بالای اصلاح طلبان به مولاوردی، به نظر می‌رسد کار او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سخت‌تر یا غیرممکن شده است و باید ببینیم اصلاح طلبان چه برنامه‌ای برای شرکت دادن بانوان خود در انتخابات دارند و اینکه گزینه جدیدی رونمایی خواهند کرد یا تصمیم دیگری می‌گیرند؟!

منبع: الف

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری شهیندخت مولاوردی جریان اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟