Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:25:14 GMT

گمرک بناب باید از دفتر خارج و به اداره ارتقا یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۴۰۷۶

گمرک بناب باید از دفتر خارج و به اداره ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر عباس‌زاده در نشست مشترک بررسی مشکلات گمرک بناب و صادرکنندگان شهرستان که با حضور ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم بناب و خوشه‌مهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مسؤولان، صادرکنندگان و صاحبان صنایع ترتیب یافته بود با بیان اینکه بناب جزو شهرستان‌های استراتژیک در کشور است؛ اظهار کرد: تلاش و فعالیت تولیدکنندگان و صنعتگران بناب ستودنی است و برای بها دادن به این تلاشگران بایستی زمینه صادرات تولیدات آنها نیز فراهم و تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز نیز در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان و گمرک شهرستان بناب گفت: در زمانی که دولت برای کوچک‌تر کردن بدنه دولت تلاش می‌کرد، گمرک بناب راه‌اندازی شد که این نشان از عزم و همت صاحبان صنایع و پیگیری مسؤولان شهرستان دارد.

لیلی اورنگی با بیان اینکه گمرک بناب جزو گمرکات فعال در استان و کشور است؛ افزود: فعالیت‌های گمرک بناب و میزان صادرات شهرستان نشان می‌دهد که گمرک بناب ظرفیت لازم را برای ارتقا به اداره گمرک دارد و تلاش ما این است که برای ارتقا گمرک بناب قدم برداریم، چرا که زیرساخت‌های لازم برای این امر در شهرستان فراهم است.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین ناوگان حمل و نقل لازم برای صادرات محصولات خاطرنشان کرد: متأسفانه ناوگان حمل و نقل کشورمان دارای استانداردهای لازم جهانی نبوده و جزو ناوگان‌های فرسوده حساب می‌شود.

اورنگی متذکر شد: تلاش ما بر این است که تمام نیاز صادرکنندگان برای حمل کالا را تأمین کنیم.

بر اساس این گزارش، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز و ناظر گمرکات استان در ادامه حضور در شهرستان بناب به اتفاق مسئولان شهرستان از واحدهای تولیدی و بسته‌بندی خشکبار آذرتاک و فولاد آذرحدید بناب بازدید به‌عمل آوردند.

کد خبر 5089606

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک بناب وزارت امور اقتصادی و دارایی ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران شیوع کرونا محسن فخری زاده شهرستان کرج گرگان روز دانشجو بارش برف بوشهر شهرکرد کرمانشاه گمرک بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • برای دیدار بااستقلال من تصمیم نمی‌گیرم/فوتبال همیشه غافلگیری دارد
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج