Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی سهامداران حقیقی شرکت هپکو در اعتراض به توقف و تعلیق ۸ باره نماد معاملای این شرکت در ۵ ماه گذشته، خواهان رسیدگی مسئولان سازمان بورس، شرکت فرابورس و سازمان تامین اجتماعی به این موضوع شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جمعی از سهامداران حقیقی در اعتراض به توقف و تعلیق چند باره نماد شرکت هپکو طی 5 ما اخیر که از سال های گذشته دچار حواشی متعددی بوده با ارسال نامه‌ای، خواهان رسیدگی و شفاف‌سازی مسئولان سازمان بورس، شرکت فرابورس و سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک 52 درصد سهام این شرکت شده و اعلام کردند: طبق مصوبه 23 تیر سال جاری هیئت وزیران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و پس از این اتفاق نماد شرکت (تپکو) در بازار پایه فرابورس 8 مرتبه با بازه زمانی های مختلف به شرح ذیل تعلیق شد:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ 99.04.24 به استناد بند 7 ماده 13 مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 1399.05.06 تعلیق می گردد.

2. در تاریخ 99.05.07 با توجه به عدم رفع ابهام، تعلیق نماد معاملاتی به استناد تبصره یک ماده 13 مکرر 2 حداکثر تا تاریخ 99.05.21 ادامه می یابد.

3. در تاریخ 99.05.22 با توجه به عدم رفع ابهام، تعلیق نماد معاملاتی به استناد تبصره یک ماده 13 مکرر 2 حداکثر تا تاریخ 99.06.04 ادامه می یابد.

4. در تاریخ 99.06.05 به استناد ماده 19 مکرر 1 . 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، حداکثر تا تاریخ 99.06.23 تعلیق می گردد.

5. در تاریخ 99.06.24 با توجه به عدم افشای بموقع اطلاعات با اهمیت موضوع ماده 13 دستورالعمل اجرایی به منظور بررسی علت عدم افشای بموقع نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 99.07.06 تعلیق می گردد.

6. در تاریخ 99.07.07 با توجه به عدم رفع ابهامات، لذا تعلیق نماد معاملاتی ناشر به مدت 10 روزه دیگر (تا تاریخ 99.07.21) تمدید می گردد.

7. در تاریخ 99.08.03 با توجه به عدم رفع ابهامات، لذا تعلیق نماد معاملاتی ناشر به مدت 30 روزه دیگر (تا تاریخ 99.09.16) تمدید می گردد.

8. در تاریخ 99.09.16 با توجه به عدم رفع ابهامات، لذا تعلیق نماد معاملاتی ناشر به مدت 30 روزه دیگر (تا تاریخ 99.10.29) تمدید می گردد.

همچنین در این نامه آمده است: طی این مدت سهامداران با تماس های مکرر به سازمان بورس، فرابورس، تامین اجتماعی و شرکت هپکو ، پیگیری هایی را انجام داده اند اما متاسفانه هر کدام از این سازمان ها و شرکت جوابگو نبوده و سهامدار را به همدیگر ارجاع داده و هیچ کدام از مسئولین پاسخگو نیستند. در این میان تنها سهامدار مظلومی که به جهت حمایت از شرکت و رونق تولید اقدام به سهامداری کرده متضرر خواهد شد.

اکنون پس از 4 ماه و 25 روز از زمان واگذاری به سازمان تامین اجتماعی، سهامداران این شرکت بلاتکلیف مانده اند.

چرا برای سهامدار به صورت شفاف توضیح داده نمی شود که به چه علتی سهام تپکو پس از واگذاری که طبق مصوبه هیئت وزیران بوده و حتی به روی سایت tsetmc سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده درج شده نیز همچنان تعلیق می شود؟

چرا سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده و شرکت هپکو شفاف سازی های لازم را انجام نمی دهند؟ سهامداران تقاضای احقاق حق را داشته و از مسئولین ذی ربط تقاضا دارند پیگیری های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت هپکو اراک فرابورس بورس تهران شرکت هپکو اراک فرابورس بورس تهران سازمان تامین اجتماعی تعلیق نماد معاملاتی توجه به عدم رفع حداکثر تا تاریخ 99 تاریخ 99 شرکت هپکو تاریخ 99 06 ماده 13

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز :

محمد قوچانی مدیر مسئول و سردبیر مجله آگاهی‌نو نوشت:

این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی.

دو مجله آگاهی نو و کتاب نامه با تولید محتوایی بیش از دوهزار صفحه در سال چهارنفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند. فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم، چون بودجه اش را نداریم و تا حالا خودمان همزمان منشی و مدیر هم بوده ایم. درباره این چهارنفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت میکنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند. 

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و، چون حرفه روزنامه نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم؛ بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند.

مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است.

سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو میکنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه نگاران برخورد اداری کنم! 

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیر دولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد. اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم. چرا در شب‌های صفحه بندی که تا صبح کار میکنیم بازرس نمی‌فرستید؟

اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید. قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل میکند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر میشود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره لش را بالا ببریم. روزنامه نگاری را به رسمیت بشناسید ...

رونوشت: 

۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۲. وزارت کار 

۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک

۴. انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

دیگر خبرها

  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم