Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:16:43 GMT

مزایایی که طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۵۵۷۲

مزایایی که طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: حذف شدن اشتباه خوانش در نسخه پزشک و دست به دست نشدن دفترچه در شرایط کرونایی از جمله مزایای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک است.

محمود فروزنده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی از سال ۹۷ در استان آغاز شده است، اظهار کرد: در این طرح نیازی به دفترچه وجود ندارد، پزشک با وارد کردن کد ملی، اطلاعات بیمار را رصد کرده و داروهای مورد نظر را در سیستم ثبت می‌کند و هنگام تحویل دارو نیز با وارد کردن کد ملی نسخه مورد نظر در اختیار داروخانه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با یک کد ملی یا شماره تامین اجتماعی، فرد می‌تواند نسخه خود را در هر مرکز درمانی دریافت کند، در نتیجه سوابق بیمار در سیستم باقی مانده و در مراجعات مکرر شامل سونوگرافی، رادیوگرافی و ... برای وی دارو تجویز شود.

فروزنده افزود: در حال حاضر ۱۷۸ مطب طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی و ۱۶ درمانگاه از ۱۸ درمانگاه استان، مراکز پاراکلینیک و تمامی داروخانه‌های استان به این طرح ملحق شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۵۵ هزار نسخه کاغذی و الکترونیک طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی استان در آبان‌ماه سال‌جاری، ۳۲ هزار و ۷۰۰ نسخه به‌صورت الکترونیک تجویز شده است، افزود: این رقم حدود ۶۱ درصد نسخه الکترونیک را تشکیل می‌دهد.

سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: می‌توان گفت که ۹۸ درصد پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی وارد این طرح شده‌ و پیش‌بینی می‌شود اگر مشکل خاصی پیش نیاید سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال موفق به حذف دفترچه به‌صورت کامل شود، به‌علاوه به متقاضیان طرح نسخه الکترونیک وام ۴۰ میلیون تومانی اختصاص می‌یابد.

فروزنده با بیان اینکه یکی از مزیت‌های این سیستم اعلام تداخلات دارویی است، یادآور شد: طی این روند، اگر تداخل دارویی در داروهای بیمار مشاهده شود، به وی اطلاع داده خواهد شد.

وی حذف شدن اشتباه خوانش در نسخه پزشک را یکی از فواید دیگر این طرح عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس راهنماهای بالینی برای هر بیماری، روند درمانی به شیوه قانونی طی شده و جلوی درخواست‌های غیر قانونی بیمار برای تجویز دارو گرفته می‌شود.

سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر داروخانه‌ای چند قلم از داروی بیمار را داشته و مثلا یک قلم آن دارو را نداشته باشد، مجدد نیاز به نسخه جدید نیست و مابقی آن را می‌تواند از داروخانه دیگر تهیه کند.

فروزنده دست به دست نشدن دفترچه در شرایط کرونایی را یکی از مزیت‌های مهم این طرح دانست و خاطرنشان کرد: اشکال این طرح سرعت پایین اینترنت کشور است که باید مرتفع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری نسخه نویسی الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری طرح نسخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری