Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر پژوهشکده پولطلا با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان پایلوت برای اجرای عملیات این طرح در نظر گرفته شده گفت: در فاز استانی که اصفهان به عنوان استان پایلوت در نظر گرفته شده و حدود ۸۵ درصد از پس‌اندازهای مردم اصفهان طلا است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، محمدحسن غلامی در رابطه با تاریخچه پیگیری و تکمیل کتاب‌های "نظریه پولطلا" و "احیای پولطلا" اظهار داشت: حدود 5 سال است که روی این کتاب‌ها کار شده و به‌دلیل بیان انتقادات به نظام بانکی تغییراتی هم ایجاد شد و تالیف این کتاب در 3 گام پیش رفته است تا موضوع پول طلا تبیین شود، ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ما سیستم پول اعتباری و ریال است و با نگاه به رسانه‌ها متوجه می‌شویم که این موضوع درست تبیین نشده است و در موضوعات گرانی کالاها اشاره‌ای به پایین آمدن ارزش پول نمی‌شود در صورتی که دلیل بالا رفتن قیمت‌ها، کاهش ارزش پول است از این‌ رو چالش اولیه بحران سیستم پول اعتباری و ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از طرح مسئله و چالش باید به سراغ راهکار برویم که انتقال کارکردهای پولی ریال به پولطلا راهکار اصلی بوده و اکثر افراد با این راهکار موافقت می‌کنند، بر اساس آخرین آمار روزانه 2566 میلیارد تومان خلق پول بانکی و بدون پشتوانه صورت می‌گیرد که با تقسیم این عدد به جمعیت ایران نتیجه‌گیری می‌شود که روزانه 31 هزار تومان از هر شخص دزدیده می‌شود که دیده نشده و در کم شدن قدرت خرید نمایان می‌شود و رهبر انقلاب این موضوع را جادوی پول بیان می‌کنند که پول در جیب مردم موجود بوده اما سرقت صورت گرفته است.

مدیر پژوهشکده پولطلا در رابطه با سرقت پول و آثار آن عنوان کرد: با از بین رفتن ارزش پول، از مردم به ویژه حقوق‌ بگیرها و بازنشستگان به بخش راس هرم سرقت انجام شده و هر چه دولت‌ها و سیستم بانکی ما دقیق‌تر، متمرکزتر و مدرن‌تر می‌شود این وضعیت هم بدتر خواهد شد و از سال 1308 که ریال به ایران آمده است، هر روز نوسان داشته و این در حالی است که مردم ایران هنوز از عبارت تومان یعنی واحد طلا به جای ریال استفاده می‌کنند.

وی افزود: در مورد بحث اجرایی پولطلا 200 پروژه عملیاتی وجود دارد و 5 هزار نفر در 3 سال اخیر آموزش دیده و کارها برای تسریع این عملیات سامان‌بخشی شده‌اند، عملیات‌های اجرایی ما 6 فاز دارند که این 6 فاز عبارت‌اند از فاز خانوادگی، ارگانی، فاز استانی که اصفهان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و حدود 85 درصد از پس‌اندازهای مردم اصفهان طلا است، فاز کشوری که مربوط به بخش قانون‌گذاری و موارد دیگر می‌شود، فاز جهان اسلام که در جهان اسلام استقبال‌های خوبی صورت گرفته و کشورهای تحریم شده در این زمینه کار خوبی انجام داده‌اند و فاز آخر فاز بین‌المللی که در این مرحله تعامل با نظام سلطه و استکبار جهانی مطرح است.

غلامی با اشاره به لزوم همت انقلابی برای اجرایی شدن طرح پولطلا تصریح کرد: در تمامی این بحث‌ها عملیات تعریف شده است برای مثال در یک نهاد امنیتی که روی این موضوع کار می‌کنند و نهادهایی مثل حوزه علمیه یا آستان قدس می‌توانند کارکردهای خود را در بخش ارگانی به سمت پولطلا ببرند.

وی ادامه داد: به طور کلی معتقدیم همانطور که در جبهه نظامی خرمشهر تسخیر شده و نیروهای انقلابی ما با همت خود و با ایمان آن شهر را آزاد کردند، در سیستم اقتصادی هم همینطور بوده و سیستم اعتباری خرمشهرهای اقتصاد ما را اشغال کرده و همه باید در عمل برای آزاد شدن آن تلاش کنند؛ در مکتب شهید سلیمانی گفته می‌شود که وقتی در انتظار نصرت الهی هستی باید با 100 درصد توان، حتی یک درصد آن‌ اقدام را انجام بدهی و 99 درصد دیگر را به خدا بسپاری و مطمئنا توسط نصرت الهی و با یاری خداوند انجام شده و حتی کاستی‌های یک درصد هم رفع می‌شود، ما معتقدیم که این کتاب و آموزش‌ها درواقع همان یک درصد ما بوده و باوجود اینکه ما درمقابل یک جبهه عظیم رباخوار قرار داریم، باید با عمل 100 درصدی این خواسته را محقق کنیم.

مدیر پژوهشکده پولطلا خاطرنشان کرد: مباحث عملیاتی و راهکارهای حرکت به‌سمت پولطلا متعدد است، برای مثال ضرب سکه رضوی برخی کارکردهای پولی را به سمت طلا برده و در بعد پس‌انداز و پرداخت‌ها اپلیکیشن گردش پول طلا درحال راه‌اندازی است که به‌ وسیله آن می‌توان پرداخت‌ها و تراکنش‌ها را با طلا انجام داد و بسیاری از موارد می‌تواند محقق شود و بخشی از آن هم‌اکنون هم وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته کمپینی بعنوان کمپین حقوق طلا وجود داشت که درآن برخی شرکت‌ها و موسسات حقوق و دستمزد افراد را با طلا قرارداد نوشتند، قیمت و سود و درآمد اکثر شرکت‌ها با طلا در حال متعادل شدن است، پولطلا تورم‌پذیر نیست و ارزش کالا در طول زمان نسبت به پول طلا ثابت است.

ایجاد تمدن اسلامی و برداشتن گام دوم انقلاب نیازمند تغییر اساسی در نظام پولی کشور است

رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی در رابطه با هدف تدوین کتاب‌های "نظریه پولطلا" و "احیای پولطلا" اظهار داشت: تصمیم داریم یک حرکت علمی هدفمند برای اصلاح و تغییر نظام پولی با پشتوانه نظریه این کتاب شروع بشود که 3ویژگی منحصر به فرد دارد، اول اینکه از پایگاه فقه شیعه به پول اعتباری و پولطلا پرداخته است، دیگر اینکه با دغدغه تاسیس تمدن نوین اسلامی تالیف شده‌است و همچنین متناسب با شرایط فعلی جمهوری اسلامی راهکار عملی ارائه کرده است که هیچ کتابی دارای چنین ویژگی‌هایی نبوده و کتاب کارشناسی و فقه را در کنار هم قرار داده‌ است.

وی ادامه داد: کتاب پولطلا با در کنار هم قرار دادن نظریه فقهی و کارشناسی به یک طرح عملیاتی امروزی در شرایط فعلی جمهوری اسلامی رسیده و این ویژگی منحصر به فرد کتاب است، ادعای نظریه پولطلا این است که بزرگ‌ترین مانع گام دوم انقلاب و تشکیل یک تمدن نوین اسلامی، نظام بانکی و نظام اعتباری است چراکه پول اعتباری یک ربای سیستمی است که بانک‌ها این ربای سیستمی را فراهم کردند و ما نمی‌توانیم ولایت فقیه را در کنار بانک ربوی قرار داده و تمدن اسلامی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین متولی امامی با اشاره به عوامل اصلی یک تمدن بیان کرد: برای ایجاد یک تمدن هماهنگی اقتصاد، سیاست و فرهنگ ضروری بوده و این 3 عامل باید در کنار یکدیگر هم‌پوشانی صورت بدهند که تمدن غربی در این زمینه ساختاری هماهنگ دارد؛ کتاب "احیای پولطلا" راهبرد خروج از بحران پول اعتباری بوده و درواقع ترجمه شده کتاب "نظرات انتقادی در پول‌های اعتباری" نوشته اساتید برجسته دانشگاه اسلامی بین‌المللی مالزی است.

وی افزود: هدف از ترجمه این کتاب معرفی جریان‌های پولطلایی جهان اسلام است چراکه این موضوع در جهان اسلام طرفدارانی داشته و در ترکیه، کشورهای سلفی و سایر کشورها جریان پولطلایی داریم و امروزه بستر سیاسی جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه آماده ترین شرایط سیاسی برای عبور از پول اعتباری و بانک را فراهم کرده است که هیچ کشوری استعداد سیاسی شبیه به ایران ندارد و ادعا این است که بانک و ولایت فقیه در کنار هم قرار نگرفته و اهداف شیعه با اهداف نظام اعتباری در تعارض و عدم هماهنگی هستند.

رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی با اشاره به نحوه کار بانک‌های ایران تصریح کرد: بانک نهاد خلق و تولید اعتبار است بنابراین در ذات خود خلق پول را پذیرفته و این باعث می‌شود که بین بخش پولی اقتصاد و بخش واقعی آن فاصله ایجاد شود ازاین‌رو وقتی که پول به کالا تبدیل شود، کالا جزو اقتصاد است ولی وقتی پول اعتباری باشد، این فاصله ایجاد شده و متاسفانه در فقه شیعه به این مسئله خوب پرداخته نشده و مطالعات فقه شیعه درمورد ماهیت پول اعتباری به ویژه نظام پول اعتباری بسیار ناقص، نحیف و ضعیف است.

وی ادامه داد: فقه شیعه معتقد است که پول یک امر عقلایی و فقهی است اما اگر این امر عقلایی فاسد بود فقه باید به این مسئله ورود کرده و بررسی کند، درواقع می‌توان گفت که پول یک موضوع مستنبط فقهی است و فقه باید این سیستم پولی و اعتباری که در جهان جریان دارد را مورد بررسی قرار دهد، یک اتفاق مبارک که در چند سال اخیر رخ داد، این بود که برخی از علما خلق پول بانکی را حرام اعلام کردند که این یعنی نظام پول اعتباری مشروعیت نداشته و این موضوع یک زمینه خوب برای آغاز جریان پولطلا است.

دخالت‌های دولت مانع افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم است نوبخت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تا انقلاب مهدی ادامه دارد/ تورم‌ در ایران ناشی از مسایل پولی نیست یارانه‌ها با تورم هم‌خوانی ندارد/ کارگران ناراضی از کمک معیشتی + فیلم

حجت‌الاسلام متولی امامی در رابطه با دلایل عدم مشروعیت پول اعتباری بیان کرد: پول اعتباری تعهدش را نقض کرده است چراکه ماهیت پول اعتباری قدرت خرید است و براساس این ماهیت، قدرت خرید باید حفظ شود، ابتدای قانون عملیات بانکداری بدون ربا که در سال 61 تصویب شد اهداف بانک در جمهوری اسلامی اعلام شده و یکی از این اهداف حفظ ارزش پول ملی است پس پول اعتباری سند تعهد بانک هم هست اما در همان سال این قانون نقض شده و ارزش پول مردم تاکنون چندبرابر پایین آمده و درواقع اهداف نظام بانکی شکست خورده است.

وی افزود: در ماده یک قانون پولی و بانکی کشور که در سال 51 یعنی پیش از انقلاب تصویب شده و در سال‌های 96 و 99 نیز تایید شده‌ است، ارزش یک ریال معادل 0.1 گرم طلای 24 عیار است یعنی امروز یک کیلو طلای 24 عیار باید معادل 10 هزار تومان فروخته شود اما متاسفانه همین مقدار طلا معادل یک میلیارد تومان بوده و این موضوع نقض تعهد بوده و عدم مشروعیت بانک را نشان می‌دهد که نمی‌توان با این بانک ادعای گام دوم انقلاب داشت.

رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی با اشاره به وضعیت دلار در آمریکا اظهار داشت: در سال 1944 در اجلاس پرتمپوس آمریکا تعهد می‌کند که هر یک انس طلا معادل 35 دلار باشد ولی در سال 1971 نیلسون این تعهد را خیلی صریح و راحت نقض کرده و می‌گوید که از این به بعد رابطه دلار و طلا مورد تعهد آمریکا نیست و هم‌اکنون یک انس طلا معادل 1850 دلار است که دوباره نقض تعهد رخ داده‌ است.

وی ادامه داد: بعضی از اقتصاددانان معتقدند که برخی کشوره تورمشان را صفر نگه‌داشته و این اتفاق در کشور ما هم امکان‌پذیر است اما نکته اینجاست که این کشورها با معیار و سنجش دلار تورمشان را صفر نگه‌داشته‌اند و این یعنی با یک پول دارای نوسان این کار را انجام داده‌اند و شبیه این است که در یک قایق در حال حرکت ایستاده باشید؛ تمامی پول‌های اعتباری مبتلا به تورم بوده و تعهد را نقض می‌کنند.

متولی امامی سرقت سیستمی اموال مردم را دلیل دیگری بر عدم مشروعیت پول اعتباری دانست و گفت: اموال مردم از سال 96 تاکنون مقدار زیادی ضعیف شده و این به معنای سرقت است، پول یک ملت تضعیف شده‌ است اما یقه هیچکس را نمی‌توان گرفت و سرقت سیستمی است، فقیر در غنی خالی شده و این یعنی ربای سیستمی و باز هم به این نتیجه می‌رسیم که این سیستم بانکداری اصلا برای گام دوم انقلاب مناسب نیست، برای مثال رئیس بانک آینده یک پول چاپ می‌کند و با ساخت مجتمع تجاری از منافع آن بهره‌برداری می‌کند اما مردم ما روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند و این همان سرقت سیستمی است.

وی افزود: پول اعتباری شکاف طبقاتی ایجاد می‌کند برای مثال کسی که هزار میلیارد وام از بانک می‌گیرد، یعنی پول پرقدرت را گرفته و با بالا رفتن تورم روز به روز این فرد قدرتمندتر و مردم ما ضعیف‌‌تر می‌شوند و این شکاف طبقاتی است که نه فقط در ایران بلکه در تمام دنیا ایجاد شده و پول اعتباری امکان تمرکز سرمایه درست می‌کند در صورتی‌ که قرآن تمرکز پول را رد کرده و طبق گفته خداوند در قرآن پول باید در دست مردم بچرخد و در دست یک عده متمرکز نباشد.

رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی تصریح کرد: این نظام اقتصادی باطل و ربای سیستمی است و پول اعتباری جمهوری اسلامی را به نظام بانک جهانی وابسته کرده و اگر نرخ بهره در آمریکا تغییر کند، در ایران اثرگذار است در صورتی که بارها در قرآن به موضوع نفی سبیل تاکید شده و شعار استقلال در نظام سیاسی را می‌دهیم اما آنقدر در نظام بانکی وابسته هستیم که راحت بتوانند ما را تحریم کنند و تمام پول‌های اعتباری دارای وابستگی هستند اما طلا تحریم‌ ناپذیر است و تراکنش‌های پول اعتباری دیده می‌شود اما درمورد طلا اینگونه نیست.

وی ادامه داد: امکان اجرای احکام نیز در نظام پول اعتباری وجود ندارد برای مثال وقتی کسی در سال 94 به شخصی پول قرض داده باشد، غیر از معیار طلا هیچ معیاری نمی‌تواند تعیین کند شخصی که قرض گرفته است به طلبکار پس بدهد تا به او ظلم نکرده باشد چرا که ارزش پول سال 94 با امروز متفاوت است از این‌ رو اجرای سایر احکام مثل خمس و دیه هم با مشکل مواجه است.

متولی امامی دررابطه با مزیت‌های پولطلا عنوان کرد: پولطلا قابل خلق نیست که مبتنی بر ربای سیستمی و ظلم باشد، تورم‌پذیر و تحریم‌پذیر نیست و هرچه تورم بر طلا بالا برود ارزش طلا حفظ شده و اگر پول جمهوری اسلامی به طلا تبدیل شود قطعا قدرت بیشتری پیدا خواهیم کرد، از طرفی تراکنش‌های پول اعتباری از بانک جهانی قابل رصد است اما پولطلا وابستگی جمهوری اسلامی به دلار و نظام بانک جهانی را قطع کرده و امکان اجرای احکام اسلامی نیز فراهم می‌شود.

وی افزود: ما معتقدیم همانطور که در حوزه سیاست نظام سیاسی ما برآمده از فقه و مستقل از همه نظریه‌ها سیاسی شرق و غرب بوده و توانسته است که با این استقلال یک نظام سیاسی جدید ایجاد کند، در حوزه اقتصاد و نظام پولی هم ضرورتا باید به فقه شیعه بازگشته و فارغ از نظریه‌های شرق و غرب یک نظام پولی کارآمد را برای برداشتن گام دوم انقلاب و تاسیس تمدن نوین اسلامی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/174/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گام دوم انقلاب جمهوری اسلامی پول اعتباری متولی امامی جهان اسلام نظام بانکی نظام بانک برای مثال نظام پولی فقه شیعه ارزش پول نظام پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی خدابخشی- طی روزهای اخیر موضوع حجاب وعفاف به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی یکبار دیگر با اجرای «طرح نور» از سوی فراجا و با نزدیک شدن به نهایی شدن لایحه حجاب در مجلس شورای اسلامی محور توجه قشر گسترده ای از مردم جامعه قرار گرفته است.

طرحی که به دلیل نبود برنامه ریزی مدون و انجام وظیفه از سوی دستگاه ها، سازمان ها و نهادها در حوزه عفاف و حجاب پس از حدود 20 ماه کش و قوس فراوان در بین ارکان مختلف تصمیم گیر فرهنگی کلان جامعه یکبار دیگر با تغییر نام از سوی نیروی انتظامی به مرحله اجرا گذاشته شده تا این نیرو به تنهایی در این میدان خطیر بار سنگین بر زمین مانده دیگر نهادها را به دوش بکشید، شاید که در قبل آن اوضاع آشفته نوع پوشش در جامعه سامانی یابد.

طی ماه های گذشته موضوع حجاب و نمایش نسخه جدیدی از آن که سنخیتی با جامعه اسلامی ایرانی ندارد ابعادی فراتر از حوزه فرهنگ به خود گرفته تا شیطنت رسانه ای آن را به نماد و رویکردی سیاسی امنیتی برای رویا رویی با نظام اسلامی مبدل سازد. یقینا شرایط ایجاد شده در مقوله حجاب در این روزهای جامعه زائیده یک رویداد و یا مولفه ای تک بعدی نیست بلکه باید آن را معلولی از مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست که با چاشنی فتنه انگیزی به صورت گسترده جامعه را به سه بخش  درگیر، همسو و ضد تبدیل کرده است. 

بر این اساس و باتوجه به قرار دادن پازل های شکل گیری این رویداد فرهنگی و اجتماعی که ردپای برنامه ریزانی غربی در آن به راحتی مشهود است باید کشف حجاب را جز در مواردی معدود که ناشی از کم دانشی و عدم برخورداری از تحلیل درست است، آن را شعاری بصری بر علیه نظام حاکمه دانست. برهمین اساس رویا رویی با آن نیاز به دست فرمانی جدید دارد، دست فرمانی که بتواند این حرام شرعی و حرام سیاسی که به چالش مهم ماه های گذشته کشور مبدل شده است را مدیریت و سلامت بصری را به جامعه ارائه کند.

حال سوال اینجاست آیا با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه باید چشم بر مقوله عفاف و حجاب بست؟ آیا می توان به بهانه حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، انسجام دینی را نا دیده گرفت؟ پاسخ به این سوال را می توان در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی یافت به گونه ای که ایشان حجاب را مولفه سوم مورد نیاز جامعه امروز بعد از موضوعات اقتصادی و منطقه ای دانسته اند. بر این اساس حجاب را باید نقطه مرکزی حکمرانی فرهنگی و نمادی از فرهنگ دیرینه مردم ایران زمین در نظام و ساختاری دینی در طول تاریخ دانست که بن مایه آن شکل دهنده ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران است. به عبارت بهتر چشم پوششی بر این واقعیت یعنی رسیدن به نقطه پایان حکمرانی فرهنگی در ایران.

یعنی همان چیز که دشمن طی سال ها برای آن برنامه ریزی کرده و رویای شیرین آن را برای خود تصویر کرده است. رویایی که می توان آن را با اطلاع رسانی صحیح و استفاده نو آورانه از ابزارهای رسانه ای و با افزایش سطح آگاهی مردم از این فرایند به سراب تبدیل کرد. 

عبور از این میدان پر مخاطره نیاز به نقشه عملیاتی دارد. متاسفانه در فرایند روایت میدان آنچنان که باید و شاید نتوانسته ایم میدان داری کنیم و عملا میدان در این بخش به شهروند خبرنگاران ضد امنیتی واگذار شده که سازنده خوراک خبری برای رسانه های معاند هستند. کسانی که به صورت عمده نقش موثری در مخالف سازی مردم با مقاله حجاب دارند اما کمتر دیده می شوند. حال باید در این میدان فرهنگی به بحث رسانه توجه ویژه ای شود تا حجاب به عنوان یک حکم شرعی در جامعه باز تعریف و مردم  بر لزوم رعایت حدود آن آگاهی یابند. تحقق این مهم میسر نخواهد بود جز افزایش سواد رسانه ای مردم و استفاده درست دستگاه های تبلیغاتی از رسانه. این یعنی استفاده از ابزار فرهنگی برای یک رویداد یا تهاجمی فرهنگی.

یقینا موضوع حجاب در کشور ما کلاف سر در گم و غیر قابل حل نیست و هم زمان با یافتن سر رشته آن می توان امید به باز کردن گره آن داشت. گره ای که می شود آن را با دست باز کرد و نه با دندان. یقینا میدان مبارزه فرهنگی نیازمند نقشه عملیات فرهنگی است و در آن ترازوی رویکردهای ایجابی می بایست بر رویکردهای سلبی سنگینی کند چیزی که امروز برعکس شده و همین عامل باعث شکل گیری تقابلی جدید با حجاب خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد