Web Analytics Made Easy - Statcounter

این سوال مهم مطرح است که آیا با توجه به روند رو به رشد مصرف گاز بخش خانگی در روزهای پاییز، در زمستان سرد امسال شاهد افت بیش از حد گازرسانی به نیروگاه ها و حتی تکرار قطع برق زمستانی خواهیم بود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهای اخیر بار دیگر رکورد مصرف گاز در بخش خانگی در سال جاری شکسته شد و مصرف 24 ساعته 530 میلیون مترمکعبی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آنکه هنوز روزهای سرد زمستانی نیامده و در پاییز شاهد رکوردشکنی های پی در پی و افزایش بی رویه مصرف گاز هستیم، این نگرانی ایجاد شده که با سردتر شدن هوا و رسیدن روزهای سرد زمستانی، مصرف بخش خانگی فراتر رفته و حتی رکورد تاریخی سال گذشته که مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده 616 میلیون مترمکعب در روز بود شکسته شود.

در زمستان سال گذشته با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و گذر مصرف این بخش از مرز 600 میلیون مترمکعب، شاهد افت شدید گازرسانی به نیروگاهها و صنایع بودیم به طوری که بسیاری از صنایع بزرگ کشور با سوخت مایع به فعالیت خود ادامه دادند و در برهه ای از زمان در برخی نیروگاه ها که به دلیل محدودیت تردد در جاده های برفی، سوخت مایع به موقع نرسیده بود، شاهد از مدار خارج شدن برخی واحدها و قطعی موقت برق در برخی نقاط کشور بودیم.

در سال جاری نیز هرچه مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یابد، با توجه به اولویت تأمین گاز بخش خانگی در روزهای سرد سال، تخصیص گاز به نیروگاه ها و صنایع کاهش می یابد و این سوال مطرح می شود که با توجه به روند رو به رشد مصرف گاز بخش خانگی در روزهای پاییز، در زمستان سرد امسال شاهد افت بیش از حد گازرسانی به نیروگاه ها و حتی تکرار قطع برق زمستانی خواهیم بود؟

انتهای پیام

منبع: تسنیم

     

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مصرف گاز در بخش خانگی بخش خانگی نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی فری استایل توسط بانوی ایرانی

ترانه احمدی با رکوردشکنی به عنوان نفر برتر رقابت‌های دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه اسپید اسلالوم دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، با اعلام فدراسیون اسکیت، مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل از صبح امروز (پنجشنبه) به میزبانی شهر نجف آباد اصفهان و در شاخه‌های بتل و اسپیداسلالوم آغاز شده است.
 
از همین رو، پس از برگزاری دوئل نفس‌گیر بین ورزشکاران، در رده سنی بالای ۱۹ سال و شاخه اسپید اسلالوم، ترانه احمدی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو توانست در رقابتی جذاب و دیدنی در فینال و با عملکردی عالی همراه با رکوردشکنی بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها تکیه بزند. پس از او، رومینا سالک و مژده شعبانی به عنوان دوم و سومی بسنده کردند. نکته مهم دیگر اینکه رکورد پیشین هم با زمان ۴.۲۸۰ ثانیه در دست خود این اسکیت باز بود و توانست در اصفهان آن را دوباره ارتقا دهد.
 
همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال، پریناز زکریا، ریحانه مصطفایی و زهرا صادقیان سه نفر برتر این رویداد را تشکیل دادند.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی دوباره ترانه احمدی در فری‌استایل | ببینید
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • رکوردشکنی فری استایل توسط بانوی ایرانی
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته