Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:20:11 GMT

کاهش تعداد فوتی‌های کرونا در ابهر

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۵۹۲۴

کاهش تعداد فوتی‌های کرونا در ابهر

ایسنا/زنجان رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر از کاهش تعداد فوتی‌های کرونا در این شهرستان خبر داد.

کوروش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اجرای طرح محله‌محور در شهرستان ابهر از هفته گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: با اجرای این طرح تاکنون از ۱۶۰ نفر تست گرفته شده که تست ۱۶ نفر از آن‌ها مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای درمان به افرادی که ‌تست آن‌ها مثبت است، داده شده که باید به اجرای این آموزش‌ها پایبند باشند، تصریح کرد: برای موفقیت هر چه بیشتر این طرح همه خانواده‌ها باید با گروه‌های اعزامی به محل‌ها و خانه‌ها برای انجام تست همکاری‌های لازم را داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه با راه‌اندازی تست‌های سریع افراد می‌توان جواب تست خود در حداقل زمانی ۱۵ یا ۲۰ دقیقه بگیرند، اضافه کرد: اگر نتایج تست شهروندان مثبت باشد باید حتماً برای درمان و قرنطینه خود با آموزش‌هایی که داده می‌شود اقدام کنند.

شعبانی در پاسخ به این سئوال که اگر بعضی خانواده‌ها به هر دلیل در طرح محله‌محور شرکت نکنند به کجا باید مراجعه کنند، گفت: چهار پایگاه در سطح شهر شامل امام‌زاده اسماعیل شناط، درمانگاه اعلایی، مدرسه بنت‌الهدی و درمانگاه حسین‌آباد برای انجام تست تعیین شده و انجام تست نیز در پایگاه‌ها و در طرح محله‌محوری رایگان است.

وی در خصوص تعطیلی بخش ام‌.آر.آی بیمارستان الغدیر ابهر نیز افزود: دستگاه به علت شکسته شدن یکی از قطعات آن دچار مشکل شده بود که مورد تعمیر قرار گرفته و در حال استفاده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با اشاره به تغییر وضعیت ابهر در زمینه بیماری کرونا، اضافه کرد: با همکاری خوب همه اقشار به خصوص اصناف و رعایت محدودیت‌های انجام شده توسط مردم، وضعیت ابهر از قرمز به نارنجی تغیبر یافته و تعداد فوتی‌ها کم شده است.

این مسئول با یادآوری این مطلب که طبق مصوبه ستاد کرونا فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ همچنان ممنوع است، متذکر شد: مشاغل گروه ۲ می‌توانند فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک آغاز کنند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های رفت ‌و آمد شبانه خودروها همچنان از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع است، خاطرنشان کرد: شهروندان باید در رعایت این محدودیت‌ها اهتمام جدی‌تر داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک فوتی در حادثه واژگونی خودروی تیبا
  • معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید