Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه جامعه: شاید با شنیدن نام کارهای جهادی به یاد کارهای مردانه بیفتیم اما این بار روایت متفاوت است. این بار ماجرا درباره مادری جوان است که در کنار مادر و همسر بودن، نه تنها از انجام کارهای جهادی دست نکشیده بلکه یکی از گروه‌های جهادی مؤثر در کشور را اداره می‌کند.

بانویی ۳۳ ساله که از ۱۳ سالگی فعالیت‌های جهادی را آغاز کرده و حال همسر و دختر ۱۳ ساله‌اش هم با قوتی بیشتر از خودش در عرصه فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مومنانه در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمانه نصیرزاده مسئول گروه جهادی معجزه ایمان در گفتگو با خبرنگار مهر، با توضیح درباره فعالیت‌های گروه جهادی خود گفت: کار جهادی را از ۱۳ سالگی به عنوان معلم پرورشی فعالیت‌های جهادی را آغاز کردم و بعد از آن نیز در دوران دبیرستان در زمینه کمک به بیماران سرطانی فعالیت خود را ادامه دادم. سوم دبیرستان نیز ازدواج کردم و تنها شرط ازدواجم ادامه فعالیت‌های خیریه و جهادی بود.

وی با بیان اینکه اگر همسرم نبود قادر به فعالیت جهادی گستره نبودم، اظهار داشت: در ابتدای ازدواج همسرم قدری با این موضوع مخالفت داشت اما بعدها خود او نیز با من همراه شد. یکی از اصلی ترین فعالیت‌های من در حوزه زنان سرپرست خانوار و فروش محصولات خانگی آنها بود به طوری که در برخی شب‌های عید حتی تا لحظه تحویل با خانواده‌ام در کنار خیابان محصولات بانوان را بساط می‌کردیم و می‌فروختیم.

کمک به زنان سرپرست خانوار از مهارت آموزی تا سودرسانی

وی افزود: یکی از اقدامات ما کمک به زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای آنها است که در همین خصوص نیز ایده ایجاد یک سایت کارآفرینی برای فعالیت اقتصادی سرپرستان خانوار از مرحله آموزش مهارت تا تولید، فروش محصول و سود رسانی به ذهنم رسید و تقریباً از سال ۹۰ وارد حیطه کارآفرینی شدم.

نصیرزاده افزود: این ایده به صورت یک چرخه از اشتغال تا کارآفرینی و تهیه چرخه فروش محصولات است و یک سایت با هدف اشتغالزایی کوچک و خانگی برای آن راه اندازی کرده‌ایم تا علاوه بر ایجاد کارآفرینی برای سرپرستان خانوار، خدمات درمانی و فرهنگی نیز به آنها ارائه دهیم. این اشتغالزایی برای سرپرستان خانوار سراسر کشور است که پس از ثبت اطلاعات خود مراحل استعدادیابی آنها انجام می‌شود و با توجه به استعداد و علاقه این افراد، روی صنف کاری و ظرفیت خانگی سرپرست تمرکز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پس از رسیدن به سود مرحله فروش محصولات را از طریق سایت راه اندازی شده خود و گروههای مرتبط با خودمان انجام می‌دهیم. گروههای مختلفی نیز در تخصص‌های مختلف با ما اعلام آمادگی کرده‌اند که در این صورت دوره‌های آموزشی برای این افراد نیز برگزار می‌شود.

مسئول گروه جهادی معجزه ایمان با بیان اینکه در این سایت در کنار کار کردن و چرخه اقتصادی، خدمات درمانی، هزینه‌های دارویی و توانمندسازی این افراد نیز انجام می‌شود، اظهار داشت: یکی از تمرکزهای ما بر روی استعدادیابی کودکان و نوجوانان است و سعی می‌کنیم در کنار این موضوع کارگاه‌های روانشناسی، ارتباط مادر و کودک، پدر و کودک و … را برای خانواده‌های شناسایی شده برگزار کنیم. کمک تحصیلی به کودکان و نوجوانان کار و فرزندان خانواده‌های بی بضاعت نیز دیگر اقدامات ما است.

نصیرزاده اظهار داشت: این سایت به صورت پایلوت در تهران راه اندازی و سپس برای سراسر کشور فعال می‌شود. یک گروه ۲۰۰ نفره از مدیران جهادی سراسر کشور نیز با این سایت در ارتباط اند و چرخه فروش محصولات و سودرسانی به اعضای از این طریق انجام می‌شود.

کودکانی که به آرزوی خود رسیدند

وی در خصوص دیگر اقدامات این گروه جهادی اعلام کرد: گروه جهادی معجزه ایمان از سال ۹۰ با هدف کار بر روی کودکان روستایی فعال شد و یکی از هدف‌گذاری های ما برآورده کردن آرزوهای کودکان روستایی است. این امر یک مطالعات روانشناسی نیز دارد و تاکنون در چندین روستای کشور اجرا شده است. به طوری که در ابتدا در یکی از روستاهای خراسان شمالی از بچه‌های روستا درخواست کردیم تا آرزوهایشان را برای ما نقاشی کنند و سپس از طریق فضای مجازی این نقاشی‌ها به اشتراک گذاشته شد و خیرین هر یک از آرزوهای بچه‌ها را که در نقاشی‌ها ترسیم شده بود برآورده کردند.

مسئول گروه جهادی معجزه ایمان عنوان کرد: برخی نامه‌ها نیز همگانی شد و به عنوان مثال تعدادی از کودکان روستای میامی به دلیل نداشتن چکمه و دشواری برای رفتن به مدرسه عکس چکمه را نقاشی کرده بودند که با کمک خیرین برای تمامی کودکان آن روستا چکمه، اسباب بازی و عروسک تهیه شد. این طرح تاکنون در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، کرمانشاه، لاهیجان، گلستان، خراسان رضوی و لرستان این طرح را اجرا شده است و آرزوهای تعداد زیادی از کودکان روستایی کشور را برآورده کردیم.

نصیرزاده عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات گروه جهادی ما برگزاری کارگاه‌های روانشناسی و تعامل با گروههای دیگر برای ارائه خدمات درمانی در روستاها و توجه به نیاز اقوام مختلف است. در صنعت اشتغال هم در صنایع غذایی، صنایع دستی و ایده‌های بسته بندی محصولات غذایی را داده‌ایم به طوری که کارآفرینان برای ما محصولات را ارسال می‌کنند و ما برای آنها به فروش می‌رسانیم. در شرایط کرونا نیز وضعیت خوبی در فروش اینترنتی رسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: برخی از صنایع دستی نیاز به آموزش دارند که شرایط را فراهم کرده‌ایم تا این گروه‌ها آموزش‌های لازم را نیز سپری کنند.

رسیدگی جهادی ها به بیماران تنهای مبتلا به ایدز

مسئول گروه جهادی معجزه ایمان با اشاره بر اقدامات این گروه در زمینه کمک به بیماران مبتلا به ایدز عنوان کرد: زمانی که در استان چهارمحال بختیاری شهرستان لردگان روستای چنار محمودی اعلام شد مردم منطقه مبتلا به ایدز شده اند، با توجه به شرایط خاص منطقه، هیچ گروه جهادی حاضر نشد به مردم بی گناه و بی طرف این روستا امداد کند. فقط یک گروه جهادی اقدام به امداد رسانی کرد که همان گروه ما را نیز دعوت به همکاری کردند و من به همراه فرزندم و چند مدیر جهادی برای کمک به مردم در این منطقه حاضر شدیم.

نصیرزاده افزود: در نهایت موفق شدیم در عرض فقط چند روز با کار داوطلبانه انگیزه را به مردم روستا برگردانیم و مردم روستایی که تمایل به خدمات گرفتن نداشتند، مشتاق شدن مشارکت شدند به طوری مجدداً درخواست سفر گروه جهادی به روستای خود و حضور گروه روانشناسی کودک در روستا شوند.

حضور جهادی ها در غسال خاله در بحران کرونا

وی افزود: گروه جهادی ما شامل ۳۰۰ نفر از اعضای تخصصی است اما در سطح کشور حدود هزار نیروی فعال با ما در ارتباط هستند. در حوزه‌های مختلفی از جمله حوزه‌های عمرانی، مشاوره‌های تحصیلی، تأمین کتاب کنکور برای دانش آموزان نیز فعال هستیم.

مسئول گروه جهادی معجزه ایمان در خصوص اقدامات این گروه در ایام کرونا نیز گفت: از ۱۶ فروردین ماه فراخوان حضور جهادگران در بیمارستانها را دادیم و در فاز اول ۳۰۰ نفر از اعضای گروه جهادی ما در بیمارستانها حضور یافتند. سپس وارد مرحله کمک در غسالخانه شدیم و حدود ۵۰ نفر از بانوان گروه در این زمینه همکاری کردند. هنوز هم در این زمینه‌ها، کمک معیشتی به خانوارها، تولید اقلام بهداشتی و کمک به کادر درمان فعال هستند.

نصیرزاده درباره کمک به هموطنان در آستانه شب یلدا تصریح کرد: به مناسبت شب یلدا نیز قرار است برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان بسته معیشتی و لباس گرم تهیه کنیم. اما کمک خیرین و هم افزایی گروه‌های جهادی دیگر می تواند منجر به گسترده تر شدن کمک ها خواهد شد.

کد خبر 5083913

منبع: مهر

کلیدواژه: غسالخانه ویروس کرونا گروههای جهادی اردوی جهادی زنان زنان سرپرست خانوار مشاغل خانگی کودکان ایدز شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی شورای شهر شهر تهران معلولان شهرداری سامانه بارشی شبکه شاد گردشگری سازمان هواشناسی قوه قضاییه کودکان روستایی کودکان روستای فروش محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر