Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:07:28 GMT

دریاچه برم الوان بهمنی ثبت ملی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۶۱۷۵

دریاچه برم الوان بهمنی ثبت ملی می‌شود

گروه استان‌ها- فرماندار شهرستان بهمئی گفت: دریاچه برم الوان در این شهرستان به زودی در فهرست آثار ملی قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و برخورداری از منابع طبیعی، دارا بودن دو اقلیم گرمسیری و سردسیری به عنوان استان چهار فصل و پایتخت طبیعت ایران شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌هاست که مسئولان استانی در اندیشه رونق صنعت گردشگری برای برون رفت از بن‌بست توسعه هستند، موضوعی که با وجود برخی مشکلات از جمله نبود سرمایه‌گذار، سیاسی کاری و بروکراسی اداری پیچیده، آنچنان که باید و شاید موفقیت خاصی در آن حاصل نشده‌است.

به هر نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد که سفر کنیم مکان‌های زیبای طبیعی، آثار تاریخی، مقبره‌های امام‌زادگان و بزرگان فرصت مناسبی برای یک تفریح سالم و گشت و گذاری به یاد ماندنی پیش‌رو قرار می‌دهد.

یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان دریاچه «برم الوان» در شهرستان بهمئی است، این جاذبه گردشگری در 10 کیلومتری «سرآسیاب یوسفی»، با مساحتی حدود پانزده هکتار و عمق بین 10 تا 30 متر در ارتفاع بیش از هزار و 100 متری زاگرس با تپه ماهور‌های بسیار زیبا و جذاب قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان بهمئی شهرستان گفت: به منظور حفظ اکوسیستم دریاچه برم الوان، این مکان به عنوان اولویت گردشگری بهمئی در آستانه ثبت ملی و پیوستن به کنوانسیون رامسر قرار دارد.

وزیر میراث فرهنگی: پل تاریخی "خاتون" کرج با اقدام فوری مرمت می‌شود/ تلاش دولت برای تقویت زیرساخت‌های گردشگریسبک گردشگری بعد از کرونا نیاز به چکش‌کاری دارد؛ قلب تپند‌ه‌ای که به راحتی از نفس افتادبسته حمایتی تسهیلات بانکی به فعالان صنعت گردشگری گیلان پرداخت می‌شود

حکمت الله سنایی افزود: دریاچه برم الوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، دربخش سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی است، که برای ثبت ملی این دریاچه مطالعات جامع حریم تالاب و همچنین عملیات نشانه‌گذاری حد حریم این دریاچه توسط سازمان محیط زیست کشور با همکاری مالکان زمین‌های اطراف دریاچه به اتمام رسیده‌است.

سنایی با بیان اینکه حد مجاز برای ساماندهی و زیباسازی و ایجاد مراکز گردشگری – تفریحی در روستا‌ها و حاشیه تالاب برای نشانه گذاری حریم دریاچه 20 متر از حد بستر دریاچه در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: تالاب‌هایی مانند دریاچه برم الوان از موقعیتی بسیار مناسب و ایده‌آل برای طیف گوناگونی از پرندگان، حیوانات و گیاهان و انواع گونه‌های دوزیستان است.

فرماندار شهرستان بهمئی به چند نمونه از ارزش‌های اقتصادی این دریاچه در آینده اشاره کرد و گفت: وجود دریاچه‌ها به خاطر حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری، تأمین آب، آبزی پروری، تولید محصولات کشاورزی (از طریق تأمین آب و عناصر غذایی)، تأمین انرژی، تولید مواد لجنی و گیاهی، حمل و نقل و کاربرد‌های تفریحی و گردشگری (توریستی) ارزش اقتصادی بالایی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/544/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی دریاچه برم الوان شهرستان بهمئی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسؤولان مربوطه و سرمایه گذاران بخش گردشگری برگزار شد و ضمن هم اندیشی برای رفع مشکلات، ایجاد کارگروهی بدین منظور در فرمانداری در دستورکار قرار گرفت.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش‌گردشگری ساوجبلاغ را هدف اصلی تشکیل این جلسه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در شهرستان‌های مستعدی همچون ساوجبلاغ بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تنها با تعامل ادارات و دستگاه‌های مختلف حاصل می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور مقرر شد کارگروهی در فرمانداری ساوجبلاغ برای پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری این شهرستان تشکیل شود.

کد خبر 6095131

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است