Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دستگاه برنامه‌ریز (پروگرامر) تکرارکننده بیسیم‌های سه‌گانه مخابراتی دستی، خودرویی و ثابت با اتکا به دانش بومی، از سوی یکی از کارشناسان اداره ICT منطقه عملیاتی آغار و دالان طراحی، ساخته و جایگزین پروگرامرهای قدیمی شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نورعلی مفتح، جانشین مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره اهمیت ساخت این دستگاه گفت: وسعت زیاد محدوده پوشش رادیویی VHF، اهمیت زمانی و مکانی برای دسترسی مراکز عملیاتی، چاه‌ها، ایستگاه‌های گازی و پوشش ارتباط بی‌سیم در مسیرهای خطوط لوله منطقه عملیاتی آغار و دالان، نبود موجودی این نوع برنامه‌ریزها در بازار ایران و نیز دستگاه برنامه‌نویسی مستقیم برای بیسیم خودرویی و ثابت و همچنین زمان‌بر بودن فرآیند برنامه‌نویسی آنها به‌صورت غیرمستقیم از جمله دلایلی است که یکی از کارشناسان ICT منطقه عملیاتی آغار و دالان را بر آن داشت با بهره‌گیری از دانش بومی، طراحی و ساخت یک دستگاه برنامه‌ریز جامع برای هر سه نوع بیسیم موجود در منطقه را در کمترین زمان ممکن عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این دستگاه که قابلیت اتصال به رایانه‌های تحت سیستم عامل ویندوز را نیز دارد در فاز نخست به روش مهندسی معکوس تحت مطالعه قرار گرفت و سپس با تأمین قطعات در اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) منطقه عملیاتی آغار و دالان طراحی و ساخته شد. این دستگاه افزون بر اینکه تحت سیستم عامل ویندوز است، در ساده‌ترین حالت با وارد کردن فرکانس و توان مورد نظر، عملیات برنامه‌نویسی را انجام می‌دهد.
بر اساس این گزارش، قابلیت برنامه‌ریزی برای هر سه نوع بیسیم دستی، خودرویی و ثابت در یک مجموعه با شماره کانال و توان ارسالی و فرکانس کاری مجزا از قابلیت‌های این سیستم بوده و فاقد نمونه مشابه داخلی و خارجی است.
مفتح با اشاره به اینکه برای ساخت این دستگاه 70 میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: در حالی که هزینه ساخت این دستگاه از سوی بخش خصوصی معادل 200 میلیون ریال برآورد شده بود، فاز مطالعات این پروژه از اردیبهشت‌ماه امسال به مدت دو ماه انجام شد و مراحل اجرا، برنامه‌نویسی و بررسی عملکرد آن تا پایان مهرماه با 600 نفر ساعت کار به پایان رسید.
وی تصریح کرد: ساخت دستگاه برنامه‌ریز بیسیم‌های دستی، خودرویی و ثابت که تا امروز در انحصار شرکت خارجی بود، اکنون از سوی کارشناس ICT منطقه آغار و دالان با طراحی جدید در قالب یک برنامه‌ریز جامع ساخته شده است تا بتوان گامی دیگر در زمینه خودکفایی برداشت.
منطقه عملیاتی آغار و دالان از مناطق عملیاتی پنجگانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در استان فارس است که در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه عملیاتی آغار و دالان خودرویی و ثابت دستگاه برنامه برنامه نویسی برنامه ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است