Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای ثبت احوال استان زنجان با هدف بررسی و برنامه‌ریزی راهبردی مسائل جمعیتی استان، طراحی برنامه‌های متناسب با ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و فرهنگی استان به منظور اجرای سیاست‌های کلی جمعیت برگزار شد.

شناسایی موانع تحقق اهداف منطبق با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، از جمله اهداف شورای راهبردی جمعیت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی اولویت‌های محلی در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و بررسی چالش‌ها و مشکلات پیش روی اجرای سیاست‌های ابلاغی و تحقق سیاست‌های جمعیت استان برای تصویب و ابلاغ به دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط از اهداف برگزاری این شورا اعلام شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه در استان زنجان میزان ولادت برابر میانگین کشوری است، گفت: ۱۰ هزار و ۵۱۱ ولادت امسال ثبت شده است و همه دستگاه‌ها پس از ابلاغ مقام معظم رهبری دنبال تحقق سیاست‌های کلی جمعیت هستند.

سید علی شفیعی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلفی درباره کاهش طلاق تلاش دارند، بیان کرد: همچنین درباره باروری و کاهش طلاق نیز اقداماتی انجام شده است.

ثبت 10 هزار ولادت در زنجان

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد درخواست کارت هوشمند در کشور دریافت شده است، افزود: این درصد در زنجان ۸۶ درصد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه با ارائه سریال شناسنامه و شماره ملی همه مشکلات حل می‌شود، تصریح کرد: اما برخی از شهروندان اصلا اقدام به درخواست کارت نکرده‌اند و زمانی کارت کاربردی می‌شود که اکثریت مردم داشته باشند.

وی افزود:: در حوزه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز در کشور نخستین استان بودیم که 6 پرونده منجر به صدور شناسنامه تشکیل شده است و در کل کشور زیر 10 تا بود که 6 مورد آن مربوط به استان زنجان بود.

مدیرکل پست استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی سال ۸۸ به تصویب رسیده و دستگاه‌ها موظف شدند که بانک‌های اطلاعاتی خود را بر اساس آن تشکیل دهند.
رضا حمیدپور با اشاره به اجرای پروژه ملی GNAF بیان کرد: راه‌اندازی این پروژه امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد، همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

اجرای پروژه ملی GNAF

وی با اشاره به اینکه پایگاه GNAF دارای مزایای بسیاری از جمله افزایش کارایی، افزایش دقت و داده‌های قابل اطمینان است، اضافه کرد: مفهوم فایل نشانی ملی مکان مرجع شده GNAF از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت PSMA استرالیا و برخی دیگر از سازمان‌ها در این کشور مطرح شده و توسعه یافته است.

مدیرکل پست استان زنجان تصریح کرد: هر نشانی که در GNAF ایجاد شده، بین چند نشانی همسان در برابر مجموعه داده مکانی مربوطه مقایسه می‌شود تا بدین ترتیب یک قطعه ملکی، معابر و یا موقعیت مکانی آن نقطه و وجود یا عدم وجود صحت سنجی و راستی‌آزمایی شود و همچنین کیفیت نشانی آن سنجیده می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح در سه لایه نشانی یا استانداردسازی آدرس‌دهی، نقشه و سرویس‌دهی است که در اجرای آن خیابان‌ها، محلات و کوچه‌ها در شهرها و روستاها همنام‌سازی می‌شوند و همچنین طرح پلاک‌گذاری هم در شهرها و روستاها اجرا می‌شود.

حمیدپور ادامه داد: در ادامه نقشه شهر و روستا با کمک دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در اختیار پست قرار می‌گیرد با اجرای این طرح مکان‌ها با یک کد شناخته می‌شوند و مردم از سردرگمی درباره آدرس‌دهی خارج می‌شوند

مدیرکل پست استان زنجان تصریح کرد: در زنجان نیز همه برنامه‌ها در این باره عملیاتی شده و ژئوکدسازی چند شهر استان طی سنوات گذشته به پایان رسیده است و عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاعات مکانی خور را دریافت کنند.

مسؤولان ظرفیت انتقاد خود را بالا ببرند

استاندار زنجان نیز در این جلسه ضمن تبریک روز دانشجو گفت: دانشگاه و دانشگاهیان دیده‌بان علم و عقلانیت هستند و در سطح دنیا ما در منطقه و رتبه ۱۶ علمی را داریم و تقویت گفتمان علم و فناوری باید تقویت شود.
فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه نباید از نقد دلسوزانه دور شویم و دانشجو را وادار به لکنت زبان کنیم چون گفتمان دانشجو گفتمان تملق و چاپلوسی نیست و ما باید مراقبت کنیم که دانشجویان از این موضوع به دور باشند.
وی با اشاره به اینکه در مقابل دانشجویان باید آستانه تحمل مسؤولان بالا برود و دانشجویان نیز باید صبر و تحمل خود را بالا ببرند و اشتراکات تشکل‌های دانشجویی را افزایش دهند، گفت: البته شان این جلسه آن است که مصوبات آن به جلسات دیگر هم منتقل شود چون برنامه‌ریزی روی جمعیت یکی از نکات بسیار مهمی است که باید رعایت شود.
استاندار زنجان گفت: در بحث سالمندان بیشترین مبتلایان به کرونا را در استان داریم و آمارها در این حوزه باید متمرکز باشد و ذهنیت‌ها باهم درباره آمارها فرق دارد و برخلاف تصور بنده می‌گویند فرزندآوری کم تر شده است.
حقیقی در این جلسه با اشاره به اینکه ارائه آمارهای جمعیتی باید حتما باید ساز و کار داشته باشد، گفت: قرار بود کارت هوشمند کارهای بسیاری انجام دهد و ابن کارت باید عملیاتی می‌شد باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری زنجان نیز در این باره گفت: در مورد پروژه GNAF و پلاک آبی چندین جلسه برگزار شده و از شهرداری می‌خواهیم در این باره جدیت داشته باشند.

سمانه شاددل تصریح کرد: امیدواریم که دیگر شهرداری کار اجرایی آن را آغاز کند و پیشنهاد ما این است که از بافت فرسوده این کار آغاز شود.

ازدواج کاهش، طلاق افزایش یافت

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت طلاق و ازدواج ارائه کرد و گفت: در چهارماه نخست سال قبل 3 هزار و 10 ازدواج به ثبت رسیده بود که امسال به 2 هزار و 837 مورد کاهش یافته و تعداد طلاق نیز در این بازه زمانی 614 مورد بود که به 739 مورد افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش‌های ازدواج بیان کرد: تولید پوستر، صدور مجوز مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، برگزاری آنلاین کارگاه‌های آموزشی، برگزاری جشنواره هفته ازدواج، ارائه مشاوره رایگان توسط مراکز مشاوره و راه‌اندازی پویش ازدواج از جمله آنهاست.

انتهای پیام/73005/ق/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مقام معظم رهبری جمعیت ثبت احوال فتح الله حقیقی مدیرکل ثبت احوال استان زنجان علی شعیبی زنجان نیز سیاست های کلی استان زنجان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان

مهم‌ترین بازی هفته سی‌وچهارم سری آ بین تیم‌های یوونتوس و میلان برگزار شد که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، یوونتوس در ورزشگاه آلیانز میزبان میلان بود اما جدال تیم‌های دوم و سوم جدول برنده نداشت.

شاگردان الگری در طول بازی نمایش بهتری داشتند و موقعیت‌های بیشتری ساختند اما اسپورتیلو، سنگربان میلان مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد و ستاره زمین لقب گرفت.

با این تساوی میلان ۷۰ امتیازی شد و یوونتوس با ۶۵ امتیاز در جایگاه سوم ماند. اما این نتیجه بیشتر به ضرر یوونتوس بود چرا که حالا بولونیا در صورت پیروزی در بازی این هفته خب می‌تواند جایگاه سوم بیانکونری را از آن‌ها بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران