Web Analytics Made Easy - Statcounter

با موافقت شورای شهر، شهرداری اصفهان اخذ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بازآفرینی بافت پیرامون حرم زینبیه را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای اسلامی شهر اصفهان برای دریافت اوراق مشارکت از دولت به منظور آزادسازی زمین‌های اطراف حرم زینبیه در تلاش است و قصد دارد تا با گرفتن پنج هزار میلیارد ریال، ۱۵ هکتار از این اراضی را آزادسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع که از سال پیش برای اخذ اعتبارات مطرح شده بود، با تأیید شورای شهر توسط شهرداری دنبال خواهد شد تا بالاخره اصفهان نیز از این ردیف بودجه بهره‌مند شود.

پورمحمد شریعتی‌نیا، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی، گردشگری شورای اسلامی اصفهان درباره جزئیات این اوراق می‌گوید: دولت برای بازآفرینی بافت پیرامون حرم‌های شریف در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و شهرری اوراق مشارکت صادر می‌کند و برای آنکه اصفهان و حرم زینبیه نیز از دولت این اوراق را دریافت کند، نیاز به مجوز شورای شهر دارد.

او می‌افزاید: براساس صحبتی که با معاونت عمرانی وزارت کشور انجام شده، قرار بود پیشنهاد این طرح در قالب لایحه به تصویب شورا برسد تا به محض گرفتن اجازه انتشار اوراق، پرونده آن در شورای شهر از قبل آماده و قابل بررسی باشد.

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز درخصوص اهمیت این اوراق مشارکت می‌گوید: در لایحه شورا که به تصویب شورای شهر رسید به بازسازی بافت اطراف حرم زینبیه اشاره و مکتوب شده تا این اوراق برای حرم زینبیه صرف نشود بلکه در زمینه بازآفرینی هزینه شود زیرا اجازه اینکه اوراق را در جای دیگر مصرف کنیم نخواهیم داشت.

او ادامه می‌دهد: اخذ این اوراق مشارکت می‌تواند منجر به ایجاد ارزش افزوده در منطقه شده به نوعی طرح محرک توسعه خواهد بود.

همچنین نادر آخوندی، مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به جزئیات اوراق مشارکت می‌گوید: حسن اوراق مشارکت این است که حتماً باید طرح توجیهی آن برای بازگشت سرمایه با طرح‌های معماری ارائه شود چون در دولت، این مصوبات دریافت و بررسی می‌شود و طرح توجیهی به شهرداری ارسال شده و محل خرج این هزینه دقیقاً بر اساس طرحی که پیشتر ارائه شده مشخص می‌شود.

او می‌افزاید: تلاش می‌کنیم تا مجوز انتشار این اوراق را بگیریم و سپس طرح توجیهی آن را نیز در جلسات فنی بررسی می‌کنیم.

آخوندی خاطرنشان کرد: بازپرداخت اصل این اوراق مشارکت چهار ساله و بازپرداخت سود آن به صورت سه ماه یکبار خواهد بود. اگر همیاری شهری وجود داشته باشد می‌توانیم ۵۰ درصد بازپرداخت اوراق را نیز از دولت بگیریم.

کد خبر 459990

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شورای شهر اصفهان اوراق مشارکت حرم زینبیه اصفهان بازآفرینی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اوراق مشارکت حرم زینبیه شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نشست مشارکت در بازآفرینی شهری به مناسبت هفته شوراها فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در شهر بهارستان با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با توجه عنایت به نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر" جهش تولید با مشارکت مردم" و به منظور تحقق این شعار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نظر دارد به مناسبت هفته شوراها نشستی با عنوان "مشارکت در بازآفرینی شهری" برگزار کند.

جنتی تصریح کرد: در واقع نشست مذکور به منظور تحقق شعار رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی جریان نوسازی مسکن که تبلور آن در احیا و بازسازی بافت های فرسوده با مشارکت شهروندان و حمایت دولت است برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع شوراهای اسلامی شهرها و به مناسبت هفته شوراها فرصت را مغتنم دانستیم تا در جهت ایجاد هم افزایی و مطالبه گری و همچنین ارتباط تنگاتنگ اعضای شوراهای اسلامی شهرها با شهروندان این نشست را با عنوان " مشارکت در بازآفرینی شهری" و با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و مسئولان شهرستان رباط کریم، گلستان و شهر بهارستان فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند