Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تاکنون نزدیک به ۱۴۰ نفر پزشک، متخصص، پرستار و پیراپزشک و نیروهای پشتیبانی، خدمات و انتظامات در بیمارستان های مختلف اصفهان و استان‌های دیگر به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ هزینه ای به یاری بیماران شتافته اند.

محمدنوید متقی در گفت و گو با ایسنا، به فعالیت های جمعیت هلال احمر استان اصفهان در همه گیری کرونا اشاره و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بیش از ۱۴ فعالیت ویژه در مقابله با کرونا انجام می دهد که یکی از مهمترین این فعالیت ها تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به واگذاری امانی اکسیژن ساز، پالس اکسیمتر، مانومتر و کپسول اکسیژن به بیماران مبتلا به کووید۱۹، گفت: البته جمعیت هلال احمر تجهیزات دیگر پزشکی نیز دارد ولی در مورد بیماری کووید این ۴ تجهیزه ویژه مورد نیاز است که به صورت امانی در اختیار بیماران قرار می دهیم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون در شهر اصفهان ۱۶۰ کپسول اکسیژن در اختیار بیماران است، افزود: این تجهیزات پزشکی در شهرستان های استان نیز به نسبت نیاز و جمعیت شهرستان به صورت امانی در گردش است.

وی به اعزام نیروهای کمکی به بیمارستان های داخل و خارج استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۱۴۰ نیرو از پزشک، متخصص، پرستار و پیراپزشک گرفته تا نیروهای پشتیبانی، خدمات و انتظامات در بیمارستان های مختلف اصفهان و استان های دیگر مثل کردستان به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ هزینه ای به یاری بیماران شتافته اند.

متقی همچنین توزیع دو مرحله بسته های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی در استان را یادآور شد و افزود: در مرحله دوم ۱۳۰ هزار ماسک و ۱۳ هزار محلول ضدعفونی کننده توزیع شد. این بسته های بهداشتی در کل استان از خور و بیابانک تا فریدن و فریدونشهر و از کاشان تا سمیرم توزیع شد. این درحالی است که با تعاملی که با خیریه های فعال و سازمان های مردم نهاد داشتیم تلاش کردیم این بسته ها به دست مددجویان نیازمند و به ویژه بیماران صعب العلاج برسد.

وی از پرداخت کمک هزینه های معیشتی به یک هزار نفر جمعا به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در موج اول کرونا اشاره و تصریح کرد: اخیرا تهیه و توزیع کمک های مومنانه و سبدهای معیشتی در حال انجام است و ۴ هزار بسته معیشتی در سراسر استان توزیع می کنیم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به قدردانی از کادر درمان با شاخه گل یا هدایای ناچیز برای تقویت روحیه کادر درمان توسط داوطلبان، گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی با خیریه ها و سازمان های مردم نهاد مرتبط با فعالیت های جمعیت هلال احمر برقرار کرده ایم و با افزایش تعاملات تلاش می کنیم کمک ها مستقیما به دست افراد نیازمند برسد.

وی در مورد کمک هزینه دارو و درمان برای بیماران مبتلا به کووید نیز گفت: باتوجه به اینکه برای همه بیماران پرداخت هزینه های دارویی مقدور نیست، بستر تخصیص کمک هزینه دارویی را فراهم کرده ایم که داروخانه جمعیت هلال احمر نیز در این راستا کمک می کند.

متقی به مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در کنترل ورودی ها و خروجی های استان در کنار نیروهای پلیس، سپاه، بسیج و راهداری اشاره و خاطرنشان کرد: آمران سلامت و ناظران سلامت نیز از نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر بودند که آمران سلامت مشابه امران به معروف در سطح شهر برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به شهروندان تذکر می دهند.

وی با بیان اینکه ناظران سلامت به همراه بازرسان اصناف و بسیج بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر نظارت داشته و تذکر می دهند، افزود: طی این مدت به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی مثل کپسول اکسیژن و ماسک که نیازمند نیرو بوده اند نیز نیروهای داوطلب داده ایم تا خللی در روند تولید تجهیزات مورد نیاز ایجاد نشود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: گروه های داوطلب هلال احمر به دو گروه بالای ۳۰ سال و زیر ۳۰ سال تقسیم می شوند، ضمن اینکه از نظر تخصصی هم مجزا می شوند و پزشکان، پرستاران، مهندسان و حرفه های دیگر در رشته های تخصصی خودشان کار می کنند، بخشی از نیروها نیز کارهای عملیاتی و اجرایی و بخشی کارهای مدیریتی و هدایتی را انجام می دهند. در عین حال که همه داوطلبان در هر بخش از تولید تا درمان و نظارت آموزش های لازم را دیده اند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر همیشه نیروهای داوطلب و علاقمند زیادی در کنار خود داشته است، تصریح کرد: در شرایط فعلی باتوجه به شیوع کرونا و به خاطر نگرانی داوطلبان از تاثیرپذیری خود و خانواده هایشان شاهد کاهش نیروهای داوطلب نسبت به بحران هایی مثل سیل و زلزله هستیم ولی افرادی که در این دوران داوطلب می شوند واقعا ایثارگرانه وارد میدان شده اند، به ویژه افرادی که در بیمارستان های مرجع کرونا کار می کنند.

متقی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم برای قطع زنجیره انتقال کرونا شد و گفت: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی از مردم می خواهیم اگر تجهیزات پزشکی دارند که مورد نیاز آنها نیست در این شرایط در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهند تا در اختیار بیماران نیازمند قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۴۰۰ کپسول اکسیژن در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفته، خاطرنشان کرد: شاید دو تا سه برابر این میزان نیاز داریم، بنابراین مردم تجهیزاتی که در حال حاضر به آن نیاز ندارند و یا هزینه آن را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم به بیماران بیشتری خدمت رسانی کنیم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: متاسفانه بیماری کووید هنوز داروی خاصی ندارد و اکسیژن مهمترین نیاز این بیماران است، بنابراین با تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران، هم ورودی بیمارستان ها کم می شود و هم بیمارانی که فقط نیاز به اکسیژن دارند می توانند در منزل بمانند و ظرفیت لازم برای خدمت رسانی به بیمارانی که وضعیت حادتری دارند فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۶ شعبه هلال احمر استان اصفهان دفاتر بانک امانات تجهیزات پزشکی داریم که افراد می توانند به این دفاتر مراجعه کرده و با ارائه کارت شناسایی، تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا مسئولیت اجتماعی در برابر کرونا هلال احمر داوطلبان مردمی بيمارستان هلال احمر استان اصفهان اختیار بیماران نیروهای داوطلب تجهیزات پزشکی کپسول اکسیژن بیمارستان ها مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی در کشور اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آب‌گرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، افزود: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این مأموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵ تخته چادر، ۴۲۱ تخته پتو، ۲۴۶ تخته موکت، ۵۹۱ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ۳۵۶ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748317

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار