Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم پاک‌بین پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مقابله با ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها اظهار کرد: مشارکت فعال و سازمان یافته مردم و محلات و همکاری بین بخشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر از اقدامات قابل توجه در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شروع این همکاری، طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» اجرا و استراتژی سپردن کنترل کووید ۱۹ به مردم محلات با بهره‌گیری از ایجاد هماهنگی و مشارکت گسترده وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر و اعضای سازمان‌های مردم نهاد در حال انجام است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان هدف کلی از اجرای این طرح را مدیریت و کنترل این بیماری از طریق هماهنگی بین بخشی اعلام کرد و گفت: با انجام این اقدامات و قطع زنجیره انتقال ویروس با مشارکت مردم امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه، استان همدان از وضعیت قرمز خارج شده و در حالت نارنجی است و در راستای پیشگیری از بازگشت وضعیت قرمز، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و واحدهای صنفی ادامه دارد.

پاک‌بین اضافه کرد: داوطلبان هلال احمر ملبس به کاور سازمان جوانان و کارت شناسایی معتبر با همکاری گروه بهداشت محیط محلات، ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع و واحدهای صنفی ادارات و مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمیعی، بازارها میادین میوه و تره بار را با بهره‌گیری از چک لیست‌های مرتبط برعهده دارند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: نحوه صحیح ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت و ارزیابی عملکرد اصناف شامل نانوایی‌ها، ابزارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها از دیگر اقداماتی بوده که توسط ناظران سلامت مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اعضای جمعیت هلال احمر همچنین در کنترل ورودی شهرهای اسدآباد، کبودرآهنگ، فامنین و نهاوند با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان‌ها مشارکت داشتند.

پاک‌بین گفت: تاکنون ۷۴ نفر از برادران و هفت نفر از خواهران در قالب ۴۷ تیم اماکن زیر پوشش را نظارت داشته‌اند.

کد خبر 5089783

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا جمعیت هلال احمر همدان ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران شیوع کرونا بارش برف شهرستان کرج محسن فخری زاده بوشهر روز دانشجو گرگان شهرکرد کرمانشاه پروتکل های بهداشتی جمعیت هلال احمر پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی