Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@15:27:39 GMT

موقوفه بودن و نداشتن کد؛ ٢ سد نوسازی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۷۲۷۹

موقوفه بودن و نداشتن کد؛ ٢ سد نوسازی

خبرگزاری آریا - شهر: با وجود اینکه میزان بافت فرسوده منطقه 19 بسیار پایین و حدود یک درصد است اما بافت ناپایدار در محله‌هایی مانند طالقانی و نعمت آباد وجود دارند که برای نوسازی با مشکلاتی مانند موقوفه بودن و نداشتن کد نوسازی مواجه هستند.
علی توکلی، شهردار منطقه 19 در گفتگو با خبرنگار شهر، بافت فرسوده این منطقه را حدود یک درصد عنوان کرد و گفت: اخیراً در کمیسیون ماده پنج، محدوده بیشتری شامل بافت فرسوده شهر تهران شده که البته منطقه 19 شامل این مبحث نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با این وجود اما در منطقه 19 بافت *ناپایدار وجود دارد که در محدوده محله های طالقانی و نعمت آباد قرار گرفته و تلاش می کنیم که این افراد را راضی کنیم که به سمت نوسازی بیایند اما موقوفه بودن این املاک ایجاد مشکل کرده است.
توکلی ادامه داد: در انتهای محدوده طالقانی 18 پلاک ناپایدار وجود دارد که تلاش کردیم این پلاک ها را تملک یا تجمیع کنیم. یکی از مدارک و شروط سازمان املاک و مستغلات برای تملک این است که باید اجاره نامه به روز باشد، اما از نظر موقوفه چون این املاک دست به دست چرخیده، بنابراین باید مالک اولیه برای اجاره نامه مراجعه کند، در حالی که شخصی که داخل ملک است مالک اولیه را نمی شناسد. این مسأله نیز باعث ایجاد مشکل و چالش می شود تا طرح نوسازی به صورت مناسب پیش نرود.
شهردار منطقه 19 اضافه کرد: مشکل دیگری که وجود دارد مربوط به *کد نوسازی است، چرا که نداشتن کد نوسازی، ساخت و ساز خلاف و غیر قانونی را افزایش می دهد و حتی چندین برابر می کند که البته یک بار مشکل دریافت کد نوسازی با مرکز حل شد اما دوباره بسته شد و کدها را به صورت موردی اعلام می کنیم،اما اخیراً با پیگیری‌هایی که انجام شد توانستیم برای 20 تا 30 پلاک کد نوسازی دریافت کنیم.
*تفاوت «بافت فرسوده» و «بافت ناپایدار»: یک بلوک شهری باید هم زمان دارای سه ویژگی باشد تا بافت فرسوده محسوب شود. نخست اینکه بیش از 50‌درصد قطعات آن زیر 200‌متر باشد. دوم بیش از 50‌درصد معبرهای آن زیر 6‌متر باشد و سوم اینکه بیش از 50‌ درصد ساختمان‌هایش قدیمی باشد. اگر بلوکی تنها یکی از این سه شرط را نداشته باشد، بافت ناپایدار محسوب می‌شود. علاوه بر این، تفاوت «بافت فرسوده» و «بافت ناپایدار» در مشوق‌هایی مانند وام نوسازی و تراکم تشویقی و تخفیف در عوارض است که به نوسازی در بافت فرسوده تعلق می‌گیرد، درشرایطی که «بافت ناپایدار» از این امتیازها برخوردار نیست.
*کد نوسازی: هر شهروندی که قصد داشته باشد اقدام به احداث، تغییر، توسعه، تعمیر بنا و یا هر عملیات دیگری مربوط به ساختمان و املاک کند، می بایست ابتدا اقدام به اخذ مجوزات لازم از شهرداری نماید، برای مشخص شدن هر ملک یا زمین یا ساختمان در پرونده های شهرداری، نیاز به یک کد شناسایی منحصر بفرد است که در مکاتبات، درخواست ها، سوابق و پرونده ها، از این کد شناسایی استفاده شود. از سال ها پیش شهرداری ها اقدام به ایجاد یک کد اختصاصی ویژه به نام کدنوسازی، برای شناسایی املاک کرده و تمامی املاک شهر را براساس این کد، شماره گذاری و مشخص کرده اند.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بافت ناپایدار بافت فرسوده کد نوسازی منطقه 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و چالش بزرگ نداشتن دوباره کاپیتان

به گزارش "ورزش سه"، با اخراج عجیب امید عالیشاه در بازی مقابل سپاهان که به‌نوعی فریب عثمان دابو را خورد، حالا سرخ‌ها در بازی حساس مقابل نساجی کاپیتان تیم خود را نخواهند داشت. عالیشاه در بازی با آلومینیوم اراک مصدوم بود و این بازی مهم را از دست داد و البته غیبتش به چشم آمد چرا که به نظر می‌رسد شماره 2 پرسپولیس جایگزین مناسبی ندارد.

عالیشاه در این فصل یکی از سه بازیکن برتر پرسپولیس بوده و شاید بتوان او را بهترین و مؤثرترین بازیکن تیمش هم نامید.

او در بازی با سپاهان هم با وجود دو هفته دوری از تمرین کیفیت خوبی ارائه داد و اگر اسیر آن ماجرای دقیقه 82 نمی‌شد، حالا می‌توانست در بازی قائمشهر دست مربی‌اش را بگیرد اما اکنون اوسمار دوباره باید بازی بدون کاپیتانش را تجربه کند و برای انتخاب جانشین مناسب برای این بازیکن چالش خواهد داشت.

در بیشتر بازی‌های قبلی وحید امیری بعضاً جانشین عالیشاه می‌شد و جای او را به‌عنوان بازیکن آزاد پشت مهاجم نوک پر می‌کرد اما یک‌بار نیز محمد خدابنده‌لو در آن پست به میدان رفت. با این حال به نظر می‌رسد قابلیت‌های عالیشاه برای بازی در آن پست مناسب‌تر است و حتی امیری باتجربه نیز نمی‌تواند کاری که عالیشاه در آن منطقه انجام می‌دهد را انجام دهد.

پرسپولیس عصر دوشنبه باید در قائمشهر مقابل نساجی بازی کند و عالیشاه شانس بازی مقابل تیم استان خود را از دست داده است؛ در حالی که بودنش در آن مسابقه می‌توانست به لحاظ فنی و روانی شرایط پرسپولیس را بهتر کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • پرسپولیس و چالش بزرگ نداشتن دوباره کاپیتان
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور