Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:02:25 GMT

به توافق اوپک پلاس پایبندیم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۷۶۰۱

به توافق اوپک پلاس پایبندیم

وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش به توافقات کاهش تولید اوپک پلاس برای کمک به مهار نوسان قیمتهای نفت پایبند است زیرا این تولیدکننده به دنبال قیمتهای بالاتر برای صادرات نفتش است.

به گزارش ایسنا، احسان اسماعیل، وزیر نفت عراق اعلام کرد انتظار دارد قیمت نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند اما درباره روند فعلی قیمتها محتاط ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق در طول سال ۲۰۲۰ موفق نشد به سهمیه کاهش تولید خود عمل کند اما قول داده است کاهش تولید جبرانی را برای مازاد تولیدی که داشته است، اجرا کند.

طبق آمار مقدماتی که اول دسامبر از سوی وزارت نفت عراق منتشر شد، صادرات نفت خام دولت فدرال عراق بدون در نظر گرفتن منطقه کردستان در نوامبر شش درصد کاهش ماهانه داشت و به ۲.۷۰۹ میلیون بشکه در روز رسید و احتمالا پایبندی به سهمیه اوپک پلاس را بهبود بخشید.

سهمیه تولید نفت عراق ۳.۸۰۴ میلیون بشکه در روز تعیین شده و این کشور موافقت کرده است کاهش تولید جبرانی ۳۰۲ هزار بشکه در روز در سپتامبر و ۱۶۵ هزار بشکه در روز را در ماههای اکتبر تا دسامبر را برای جبران مازاد تولیدش در فاصله ماه مه تا اوت انجام دهد.

عراق قصد دارد علاوه بر گریدهای نفتی بصره لایت و بصره هِوی، در سال آینده گرید نفتی جدیدی به نام بصره مدیوم را به بازار عرضه کند. سازمان بازاریابی نفت دولتی عراق (سومو) در اوایل نوامبر به مشتریانش اطلاع داد که گرید نفتی جدیدی را عرضه می کند که بین گریدهای نفتی سبک و سنگین بصره لایت و بصره هِوی است.

این کشور همچنان با استقبال خریداران از پیشنهاد این کشور برای قرارداد عرضه نفت به صورت پیش پرداخت محدود روبرو شده است. سومو از بیش از یک خریدار برای چنین پیشنهادی جواب گرفته است. سومو پیشنهاد کرده است ماهانه چهار میلیون بشکه نفت به مدت پنج سال فروخته شود و پول نخستین سال عرضه نفت از پیش پرداخت شود.

بر اساس گزارش پلاتس، وزیر نفت عراق اعلام کرد این کشور برنامه بودجه نفت سال ۲۰۲۱ را بر مبنای قیمت هر بشکه ۴۲ دلار قرار می دهد. انتظار می رود لایحه بودجه ماه جاری در پارلمان عراق بررسی شود. این کشور به دلیل تغییر دولت برای سال ۲۰۲۰ بودجه نداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات نفت عراق توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قيمت نفت بشکه در روز کاهش تولید نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد