Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@02:58:38 GMT

سیمان به خاطر سیستم معیوب توزیع گران شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۷۷۳۱

به گزارش اکوفارس، سید عباس حسینی عضو هیات مدیره تولید کنندگان سیمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  ظرفیت تولید اسمی سیمان کشور را ۸۸ میلیون تن عنوان کرد و گفت در سال جاری ۶۱ میلیون تن سیمان تولید شده است که ازین میزان ۵۰ میلیون تن مصرف داخلی این محصول در سال است.

مدیرعامل کارخانه سیمان تهران با اشاره به بالارفتن هزینه های تولید در چند ماه اخیر گفت مواد اولیه .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه حمل و نقل با رشد ۵۰ درصدی . افزایش ۳ برابری قطعات یدکی سه برابر شدن قیمت پاکت خالی سیمان و همچنین حقوق و دستمزد کارکنان فروش سیمان با قیمت های کنونی برای تولید کنندگان جذابیت ندارد.

حسینی ادامه داد افزایش دو یا چند برابری قیمت سیمان در بازار نشات گرفته از شبکه معیوب توزیع است که باب دلالی را به روی سود جویان باز کرده است و یکی از راه های موثر در کنترل بازار عرضه سیمان در بورس است و با حذف واسطه ها سیمان با قیمت معقول به دست مصرف کننده می رسد.

وی افزود در حال حاضر کارخانه های موجود کشور دوران بازگشت سرمایه خط های تولید را گذرانده اند و رو به فرسودگی می روند و اگر توجهی به این صنعت نشود در آینده با مشکل تولید سیمان برمی خوریم.

حسینی گفت: امروزه برای راه اندازی یک خط یک میلیون تنی سیمان نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است و هم اکنون با وجود ظرفیت های خالی و تعطیل شده کارخانه های سیمان سالیانه از تولید ۱۶ میلیون تن سیمان که میتواند فرصتی برای صادرات باشد عقب هستیم و با رونق صادرات میتوانیم  سه برابر نرخ داخلی برای کشور درآمدزایی داشته باشیم.

این عضو هیات مدیر تولید کننده سیمان ادامه داد: دو کار بزرگ در صنعت سیمان بلاخص در شرکت سیمان تهران انجام شده که یکی بازگشت خط خاموش یک میلیون تنی به چرخه تولیده سیمان بوده و دیگری تبدیل الکتروفیلتر کاهش آلایندگی ها به بک هوس یعنی بازگشت غبار حاصل از آسیاب کلینکر به مخازن ذخیره بوده که باعث شده خط های تولید با آلایندگی کمتر از یک نجم حد استاندارد محیط زیستس فعال باشند.

مدیر عامل شرکت سیمان تهران با اشاره به تولید ۴ میلیون تنی این کارخانه در سال گفت: کارخانه سیمان تهران ۵۰ درصد نیاز سیمان پایتخت را بر عهده دارد و برنامه مهمی که در این شرکت دنبال می شود عرضه مستقیم این محصول به مصرف کننده و حذف واسطه ها برای مقابله با بازار سیاه سیمان سیاه است.

حسینی در پایان گفت: اگر با نظام فعلی توزیع کار کنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم قیمت سیمان کاهش پیدا کند بنابراین با نظامات جدید و حذف واسطه ها میتوان به این صنعت و مصرف کنندگان واقعی کمک کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سیمان تهران میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

کد خبر 6093000 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری