Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خدابخشی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۴۶۱ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری دانشجو هستند که این زمینه نیز با هماهنگی بهزیستی  کشور از طریق ثبت در سامانه دانشجویی شهریه این افراد پرداخت می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه عمده فعالیت های مجموعه توانبخشی تغییر زندگی معلولان برای استقلال است، اظهار داشت: توانمندی جسمی، فرهنگی، اجتماعی معلولان و ارائه خدمات توانبخشی حرفه ای اجتماعی، آموزشی در مناطق روستایی و محروم با هدف شناسایی افراد معلول و تامین وسایل مورد نیاز آنان از مهمترین برنامه های بهزیستی در شهرستان ری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بخش توانبخشی بهزیستی شهرستان ری پرمراجعه کننده ترین بخش این اداره عنوان و خاطرنشان کرد: بطور متوسط روزانه ۵۰ نفر به دفتر مدیریت و دفتر معاونت توانبخشی این اداره جهت دریافت خدمات و پاسخگوئی مراجعه می کنند.

خدابخشی ادامه داد: توانبخشی مجموعه ای از اقدامات هدفمند برای توانمند سازی شخص معلول برای دستیابی به سطح توانایی وعملکرد جسمی، ذهنی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها است.

۸۲۸ پرونده افراد معلول در کمیسیون پزشکی بهزیستی ری بررسی شد

 مدیر بهزیستی شهرستان ری با اشاره به لزوم برگزاری کمیسیون پزشکی برای پرونده معلولان و همچنین محدودیت‌های کرونا یی در برگزاری این کمیسیون ها، گفت: ۳۶۶ پرونده مددجویی در سه ماه اول و ۴۶۲ پرونده مددجویی نیز در سه ماه دوم سال در این اداره بررسی بررسی شد.

وی افزود: تاکنون 84 مورد معافیت سربازی|، 45 مورد تعرفه معافیت، 40 مورد کسر ساعت کاری در پرونده های بررسی شده تایید و صادر شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: براساس بررسی پرونده مددجویان امسال ۹۰ نفر از خدمات رایگان استفاده از انشعابات آب و فاضلاب، برق و گاز بهرمند شده اند و همچنین در بخش خدمات ویژه به توانخواهان در خصوص پلاک ویژه ۲۰ مورد، طرح ترافیک ۸۰ مورد، حق پرستاری خانواده محور ۴۳ مورد، حق پرستاری ضایع نخاعی ۲۶۷ مورد و صدور کارت معلولیت ۷۵۰ مورد تایید و صادر گردیده است.

خدابخشی اضافه کرد: امسال در بخش خدمات اصلی به توانخواهان اعتبارات تخصیص یافته به حوزه توانبخشی شهرستان ری ابلاغ گردیده است که براساس آن تجهیزات۴۶۰ میلیون تومان، پیراپزشکی ۷۰ میلیون تومان، ارتز و پروتز ۶۱ میلیون تومان، کاشت حلزون ۱۸ میلیون، ایاب ذهاب ۸۲ میلیون تومان می باشد که هم اکنون در حال توزیع این میزان اعتبار در میان بخش های مختلف هستیم.

برچسب‌ها شهرستان ری سازمان بهزیستی کشور کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سازمان بهزیستی کشور کمیته ملی پارالمپیک شهرستان ری سازمان بهزیستی کشور کمیته ملی پارالمپیک اخبار کنکور بهزیستی شهرستان ری میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران؛ ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: درمسیر تحول و تعالی و با اجرای برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

نیکوکار تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جهت برگزاری شورای اجتماعی پیشگیری شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان با اجرایی کردن مصوبات جلسات برگزار شده موفق به کاهش ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به میزان بیش از ۲۴ درصد شده است.

وی افزود: اقدامات دادگستری بهارستان در راستای اهداف پیشگیرانه، موجب کاهش ورودی پرونده در ۷ اتهام از ۱۰ اتهام اول آن و همچنین تقلیل ورودی پرونده در ۵ حوزه تصرف عدوانی، طلاق توافقی، حوزه مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی و سرقت مستوجب تعزیر شده است.

نیکوکار گفت: سازگاری میان زوجین نیازمند کسب مهارت‌های لازم به وسیله آموزش است تا با کمک آن بتوان یک زندگی با کیفیت مطلوب را تجربه کرد؛ زیرا خوب زندگی کردن یک مهارت اکتسابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تاکید کرد: طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلافات نیست و این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان