Web Analytics Made Easy - Statcounter

”کاظم خاوازی“ روز دوشنبه در مراسم روز جهانی خاک که در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره بازار نهاده ها و تلاطم بازار پروتئینی کشور، افزود: در دو هفته گذشته تولیدکنندگان ما نشان دادند که پای کار بوده و نگران مردم و افزایش قیمت‌ها هستند.

وی اضافه کرد: بنابراین در این زمینه ورود پیدا کردند و بسیاری از مرغدارهای ما کالاهایی همچون مرغ سبز را می توانستند گران تر بفروشند، اما با بسته بندی های عادی دراختیار مردم قرار دادند تا قیمت ها کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبودی در تولید تخم‌مرغ مورد نیاز کشور نداریم

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در تولید مرغ و تخم مرغ مشکل نداریم گفت: میزان تولید تخم مرغ بیش از نیاز داخلی است و اکنون محدودیتی در عرضه در میادین میوه و تره بارنداریم و من به طور روزانه از میادین بازدید انجام می دهم.

وی افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در میادین بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان و هر شانه دو کیلوگرمی ۲۹ هزار تومان است.

خاوازی با بیان اینکه شایعاتی برای بازار تخم مرغ وجود دارد، اضافه کرد: آنها از لحاظ تولید مشکلی ندارد به طور حتم، وزارت صنعت در خرده فروشی ورود کرده و آن را کنترل می کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اکنون صادرات تخم مرغ ممنوع است و اجازه انجام آن را نمی دهیم، چون بار روانی برای افزایش قیمت ایجاد می کند.

وی اظهارداشت: در زمینه نهاده های دامی مشکلی برای تولیدکنندگان نداریم، این موضوع از طریق وزارت جهاد کشاورزی‏ وزارت صنعت و بانک مرکزی در حال پیگیری است.

خاوازی افزود: تولید کنندگان آسوده باشند که نهاده های طیور به طور کامل در اختیارشان قرار می گیرد.

قیمت مرغ، کاهشی شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک برنامه کامل برای تخم مرغ همانند برنامه مرغ مورد نیاز است، قیمت مرغ در برخی استان‌ها مانند سمنان‏ و قم به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

خاوازی افزود: پیش از این قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار به ۳۵ هزار و ۳۶ هزارتومان بود که اکنون در کشور به طور میانگین به نرخ ۲۳ هزار تا ۲۴ هزار تومان تثبیت شده است، البته ما راضی نیستیم و تلاش می کنیم تا قیمت به نرخ مصوب برسد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اکنون زنجیره های تولید و فروشگاه‌های زنجیره ای اتکا و رفاه را وارد طرح عرضه کرده و مرغ در اختیارشان گذاشتیم تا صف خرید ایجاد نشود.

خاوازی تصریح کرد: آنچه که امروز ما و همه مردم را رنج می دهد فاصله قیمتی بین واحدهای عمده فروشی تا خرده فروشی است.

وی ادامه داد: همکاران ما در وزارت صنعت تلاش ویژهای می کنندT اما گستردگی زیادی در این بازار وجود دارد که بایستی کمی فرصت بدهیم. البته تعزیرات نیز به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: فرقی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت وجود ندارد، هر دو وزارتخانه موظفند مرغ را از مرغدار تحویل بگیرند.

خاوازی گفت: دلالانی که بدون افزودن هیچ ارزش افزوده به کالا به مردم فشار میآورند، جلویشان گرفته می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفتر امور طیور گوشت مرغ کاظم خاوازی تخم مرغ مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت مرغ کاظم خاوازی تخم مرغ مرغداری وزارت جهاد کشاورزی گوشت مرغ کاظم خاوازی تخم مرغ مرغداری اخبار کنکور وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی وزارت صنعت نهاده ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی

ایسنا/سمنان مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از رتبه نخست این استان در کشور به لحاط تنوع در تولید اقلام دارویی در حوزه دام و طیور در سطح کشور خبر داد.

دکتر حمید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از نظر تنوع در تولید، کارخانه‌های داروسازی این استان ۸۵ درصد از اقلام دارویی کشور را به لحاظ تنوع ، تولید و عرضه می‌کنند.

وی از تولید ۴۵۹ قلم انواع داروی دام و طیور در کارخانه‌های این استان خبر داد و افزود: پانزده کارخانه فعال تولید داروی دامی در سطح استان سمنان فعالیت دارند که اداره کل دامپزشکی استان بر روند تولید آنها نظارت دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه این استان از مهمترین قطب‌های تولید داروی دامی در کشور است ادامه داد: استان سمنان نه تنها رتبه اول کشور در تنوع داروی تولیدی در حوزه دامی را دارد بلکه این استان رتبه دوم کشور را نیز به لحاظ حجم تولید داروی دامی نیز دارد.

دکتر حسینی با اذعان به اینکه بخش عمده نیاز کشور به واکسن، مکمل‌های معدنی و انواع داروی دام و طیور در کارخانه‌های این استان تامین می‌شود، اضافه کرد: بخش خصوصی استان در این بخش سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده و این صنعت، اشتغال خوبی در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی هم بر فرآیند تولید اقلام دارویی نظارت دارد و هم بعد از تولید به بررسی و پایش باقیمانده احتمالی برخی از داروها در گوشت و مواد پروتئینی استحصالی می‌پردازد، گفت: در واقع اداره کل دامپزشکی در کشتارگاه های دام و طیور و دیگر مراکز مرتبط با نمونه‌برداری‌های مستمر و فصلی به رصد و پایش باقیمانده‌های دارویی، آنتی‌بیوتیک، فلزات سنگین، انواع سموم، کپک و مایکوتوکسین  و...در مواد تولیدی از جمله گوشت استحصالی سفید و قرمز، شیر، عسل، تخم‌مرغ و...می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه همه این آزمایشات در آزمایشگاه‌های دامپزشکی انجام می‌شود، افزود: خوشبختانه در بررسی‌ها و آزمایش‌های یک سال گذشته به هیچ مورد جدی از آلودگی مواد پروتئینی تولیدی به این باقیمانده های دارویی نرسیدیم و همه شهروندان می‌توانند با خیال راحت از تولیدات استان استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به خطرات ناشی از این باقیمانده های دارویی ادامه داد: برخی بیماری‌ها نظیر ناباروری، مشکلات گوارشی و متابولیکی و...می‌تواند ناشی از همین باقیمانده‌های دارویی باشد، لذا با توجه به اهمیت موضوع سازمان دامپزشکی در این بخش با حساسیت بالا بر روند تولید و عرضه نظارت جدی دارد.
وی از این دستگاه دولتی به عنوان دستگاه پیشرو در برون‌سپاری‌ها نام برد و تصریح کرد: در همین راستا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از عملیات واکسیناسیون دام و طیور در استان به همکاران فعال در بخش خصوصی واگذار شده است.

حسینی با بیان اینکه خدمات واکسیناسیون به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود، اظهار کرد: واکسن توسط اداره کل دامپزشکی استان، تهیه و به صورت رایگان در اختیار فعالان بخش خصوصی حوزه دامپزشکی قرار می‌گیرد و آنها نیز این خدمات را به صورت رایگان در اقصی‌نقاط استان ارائه می‌دهند. البته حق‌الزحمه این همکاران از سوی سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تا دهه ۷۰ و حتی اوایل دهه ۸۰ این همه این خدمات از سوی اداره کل دامپزشکی و مجموعه دولتی انجام می‌شد، افزود: در واقع با برون‌سپاری بخش زیادی از خدمات، به شکل‌گیری بخش خصوصی در این بخش کمک شد و امروزه تنها در این بخش بیش از ۲۷۰ اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است که این همکاران در قالب نظام دامپزشکی به هم‌استانی‌ها از نردین، کالپوش و فرومد در دورترین نقطه شرقی تا ایوانکی در غربی‌ترین نقطه استان به ارائه خدمت می‌پردازند. خوشبختانه امروزه همکاران ما در همه شهرها، روستاها و دهستان‌ها حضور یافته و به ارائه خدمت در این بخش مهم و استراتژیک می‌پردازند.

وی از دامپزشکی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مهم نام برد و گفت: دامپزشکی یک دستگاه سلامت‌محور است که هم به صیانت از تولید در بخش جهادکشاورزی می‌پردازد و هم در حوزه وزارت بهداشت به صیانت از سلامت در بحث بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که تضمین‌کننده زنجیره امنیت غذایی و اشتغال پایه در صنعت دامپروری‌ست، می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی