Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوهردهی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۳ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان ساخته و تحویل شده است،گفت: ۱۳۳ واحد از این خانه ها به مناسبت روز جهانی معلولین در قالب طرح واگذاری کشوری به مددجویان بهزیستی مازندران تحویل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «فرزاد گوهردهی» امروز(17آذر) در نشست خبری که به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد، حوادث ترافیکی و حوادث ناشی از کار را بیشترین علل بروز معلولیت در استان برشمرد و گفت: البته برخی از معلولیت ها ناشی از اختلالات است که باید به درستی شناسایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزبستی مازندران با بیان اینکه تمام افراد دارای دو معلولیت و چند معلول تحت بررسی رایگان مشاوره ژنتیک و در صورت نیاز انجام آزمایشات ژنتیکی قرار خواهند گرفت، افزود: این طرح تا پایان سال 1400 اجرایی می شود.

 

وی به طرح غربالگری شنوایی و بینایی اشاره کرد که در آن غربالگری بینائی وشنوائی كودكان 3 تا 6 سال بصورت رایگان انجام می شود.

 

گوهردهی اعلام کرد : سال 98 در حوزه غربالگری نوزادان در بخش شنوایی بیش از33 هزار و 800 نوزاد پایش و برخی از نوزادان دارای مشکل به سطح بالاتر ارجاع شدند.

 

وی ادامه داد: در این پایش 52 مورد از نوزادانی که اختلالات شدید شنوایی داشتند، شناسایی شدند که با غربالگری از بروز اختلالات ناشنوایی در این کودکان جلوگیری شد.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران به بیماری تنبلی چشم اشاره و تصریح کرد: در این طرح بیش از 100 درصد از نوزادان و جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفتند و بیش از 108 هزار کودک3 تا 6 سال تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 

گوهردهی به طرح غربالگری ژنتیک در سازمان بهزیستی اشاره و آن را جلوگیری از بروز معلولیت دانست و گفت: بیش از پنج هزار و 400 خانوار استان از مشاوره های ژنتیک برخوردار شدند  که از این تعداد  بیش از 2 هزار  و 787 خانوار دارای معلول بودند.

 

وی پیشگیری و توانمند سازی را رسالت و هدف مهم بهزیستی عنوان کرد و افزود: از سال 92 تاکنون در حوزه مسکن چهار هزار و 167 واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت تسهیل گری کردیم.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران اعتبار اجرای این طرح را بیش از 28 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال نیز بنا داریم برای 400خانوار در حوزه مسکن تسهیل گری کنیم.

 

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 513 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان ساخته و تحویل شده است،ادامه داد: 133 واحد از این خانه ها به مناسبت روز جهانی معلولین در قالب طرح واگذاری کشوری به مددجویان بهزیستی مازندران تحویل شد.

 

گوهردهی به پویش سقف همدلی اشاره کرد و خواستار حمایت خیران برای تکمیل واحدهای مسکونی 30تا 90 درصدی شد.

 

وی حوزه اشتغال زایی و کمک به اشتغال جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: برای بیش از هزار و 299 نفر از افراد تحت پوشش حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت کردیم.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: 500 میلیارد ریال تسهیل گری اشتغال داشتیم که 1500 نفر از این تسهیلات بهره مند شدند ضمن آنکه بیش از 60 درصد از مشاغل بهزیستی پایدار بوده و حفظ شدند.

 

گوهردهی مناسب سازی معابر را از ضروریات دانست و با اعلام نارضایتی از وضعیت مناسب سازی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مربوطه مناسب سازی در شرایط بهتری قرار گیرد.

 

وی یادآور شد:در اجرای ماده‌های هفت و 27 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شامل موارد مربوط به پرداخت حق پرستاری و پرداخت کمک هزینه معیشت به میزان حداقل دستمزد سالانه،  اقدامات عملی صورت گرفت همه پرستاران از حق پرستاری برخوردار شدند.

 

مدیر کل بهزیستی مازندران از افزایش مبلغ حق پرستاری معلولان خبر داد و گفت: هزار و 867 خانوار تحت پوشش بهزیستی از حق پرستاری معلولان برخوردار شدند که این تعدادقبل از این 400 خانوار بود که در هفته معلولین هزینه نگهداری معلول 4.5 برابر افزایش پیدا کرد.

 

گوهردهی گفت: 27 مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی فعالیت می کنند که بیش از 1600 نفر از جامعه هدف در این مراکز نگهداری می شوند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شنوایی سنجی مدیرکل بهزیستی مازندران طرح غربالگری اختلالات ژنتیک مناسب سازی معابر برای معلولین مرکز توانبخشی بهزیستی مازندران افراد دارای حق پرستاری تحت پوشش تحویل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدوداً ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدوداً ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های تهران، البرز و مازندران به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6093185

دیگر خبرها

  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج