Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عراق ضمن حمایت از تصمیم اخیر اوپک پلاس، اعلام کرد که از ماه ژانویه 2021 صادرات نوع جدید نفت خام متوسط بصره را آغاز می‌کند و در نظر دارد تولید نفت سبک خود را به حداکثر برساند.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، عراق در حالی که به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) متعهد می‌ماند، صادرات نفت خود را در ماه دسامبر کمی افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق روز یکشنبه (16 آذرماه) به خبرنگاران اعلام کرد: بغداد ماه جاری میلادی 2 میلیون و 800 هزار بشکه در روز نفت صادر می‌کند که نسبت به صادرات روزانه 2 میلیون و 700 هزار بشکه‌ای این کشور در ماه نوامبر بیشتر است. عراق از ماه ژانویه 2021 صادرات نوع جدید نفت خام متوسط بصره را آغاز می‌کند و سعی دارد تولید نفت سبک خود را به حداکثر برساند.
وی افزود: تمایل بیش از افزایش مقدار صادرات به افزایش قیمت نفت است و چند شرکت در نظر دارند در نخستین قرارداد پیش‌پرداخت برای عرضه بلندمدت، نفت خام عراق را خریداری کنند.
بغداد به دنبال دریافت پیش‌پرداخت 2 میلیارد دلاری در ازای قراردادی بلندمدت برای نفت خام خود است، این نوع قرارداد در میان تولیدکنندگان نفت غیرمعمول است و نشان‌دهنده مشکلات مالی و نیاز عراق به پول نقد است.
سخنان وزیر نفت عراق نخستین اظهارنظر رسمی وی درباره تولید این کشور پس از تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید روزانه 500 هزار بشکه‌ای از ابتدای ماه ژانویه است.
دومین تولیدکننده بزرگ اوپک تلاش می‌کند بدهی‌های خود را با قیمت‌های کنونی نفت خام پرداخت کند و به‌دلیل محدودیت تولید با چالش بسیاری روبه‌رو بوده است.
دولت عراق انتظار دارد قیمت نفت در سال آینده میلادی به 50 دلار برای هر بشکه برسد و بودجه سال 2021 خود را بر مبنای نفت 42 دلاری تنظیم کرده است.
نفت خام شاخص برنت دریای شمال هفته گذشته 49 دلار و 25 سنت برای هر بشکه معامله شد در حالی که این رقم امسال نسبت به پارسال 25 درصد کاهش یافته است.
آمار صادرات ماهانه عراق شامل صادرات منطقه اقلیم کردستان نمی‌شود، بغداد انتظار دارد صادرات این منطقه سال آینده به 250 هزار بشکه در روز باشد.
عبدالجبار گفت: نوع نفت خام متوسط بصره نیز به انواع سبک و سنگین بصره اضافه می‌شود.
وی افزود: عراق با توجه به ذخایر قابل توجه گاز طبیعی قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی برندگان مناقصه توسعه میدان گازی منصوریه را اعلام کند.
وزارت نفت عراق برای نخستین بار در سال 2010 مجوز توسعه این میدان در شمال شرقی بغداد را اعطا کرد، اما قادر به انجام آن نبوده است.
وزیر نفت عراق تصریح کرد که عراق قصد دارد ظرف 6 ماه توافقنامه‌ای را برای توسعه ذخایر گاز «عکاظ» در غرب استان الانبار امضا کند.
بغداد اواخر سال 2017 میدان‌های گازی المنصوریه و «عکاظ» را از دست شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش پس گرفت.
جبار همچنین از بررسی برگزاری یک دور مزایده برای واگذاری حق امتیازهایی برای توسعه ذخایر گازی در استان دیالی واقع در شرق بغداد است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار بشکه نفت عراق نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده سامانه غالباً پایدار تا امروز دوشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه آسمانی صاف تا نیمه ابری و برخی نقاط مه یا مه آلودگی مورد انتظار است، افزود: طی این مدت گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری‌های موقتی وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه به تدریج از امروز با نفوذ سامانه ناپایدار شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بارش باران در برخی نقاط شدید رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران از برپایی چادرهای مسافرتی و یا استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: تمهیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف نیز اندیشیده شود.

کد خبر 6098084

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • حکم جلب شما صادر شد