Web Analytics Made Easy - Statcounter

روانشناسی سازمانی تا قبل از سال 1900 وجود نداشت و مفهوم آن اولین بار توسط روانشناسی به نام برایان در حوزه کسب وکار و سازمان مطرح شد، در ادامه نیز محققان زیادی مانند والتر اسکات بر این نکته اشاره کردند که مدیران بازاریابی شرکت ها برای تعریف پکیج های تبلیغاتی باید دانش روانشناسی کسب وکار را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی می توان گفت روانشناسی سازمانی و صنعتی عبارت است از دانش و علم بررسی مجموعه عوامل و متغیرهایی که رفتار فرد را در دنیای کسب وکار تحت تأثیر قرار می‌دهند. بطور کلی روانشناسان سازمانی رفتار را در موقعیتهای کاری مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند.انجمن روانشناسی آمریکا به طور کلی روانشناسی سازمانی را مطالعه علمی رفتار فرد در شرکت ها و سازمانها و محل کار می داند.

روانشناسی امروزه در بسياري از حوزه‌هاي دانش مديريت و کسب وکار مانند رهبري سازماني، مدیریت منابع انساني، رفتار سازماني، خلاقيت و تفكر خلاق، تصمیم‌گيري و اثربخشي سازماني،ارزیابی عملکرد کارکنان،توسعه آموزش،استخدام و جذب نیروی انسانی جایگاه ویژه­ای به خود اختصاص داده است.

امروزه در بسیاری از دانشگاههای مطرح جهان رشته روانشناسی سازمانی و صنعتی به عنوان یکی از گرایش های پر مخاطب حوزه مدیریت و کسب وکار به شمار می آید.

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به نیز به عنوان برند برتر حوزه آموزش کسب وکار اقدام به طراحی دوره MBAیکساله روانشناسی صنعتی و سازمانی نموده است.این دوره به مدت 250 ساعت و در طول یکسال به ارائه سرفصل های مانند:تحلیل رفتار سازمانی،رهبری و استراتژی منابع انسانی،بهداشت روانشناختی،سنجش نگرش های کارکنان،روانشناسی رفتار مصرف کننده،کارکردهای مغز و حل مساله و... می پردازد. لیست کامل سرفصل های MBA روانشناسی صنعتی و سازمانی در وب سایت POSTMBA.ORG قابل مشاهده می باشد.

کلیه مدیران و کارشناسان ارشد در حوزه های خدماتی و صنعتی،مدیران و معاونین منابع انسانی شرکت ها و حوزه های مرتبط و فارغ التحصیلان دوره مدیریت،MBA,DBA می توانند با شرکت در این دوره دانش و مهارت خود را ارتقا دهند.

 

دانش روانشناسی سازمانی و صنعتی امروزه به عنوان یک دانش بسیار مهم برای مدیران منابع انسانی در کلیه سطوح مطرح می باشد،اكنون جذب و استخدام نيروي انساني ، جانشين پروري در كانون‌هاي ارزیابي سازمانی نيازمند ابزارهاي روانسنجي مي باشد و همچنين موضوعاتی مانند توسعه نگرش در مديران، تصمیم‌گيري، آموزش و پرورش تفكر انتقادي، حل مسئله و از سويي مباحث مهمي نظير انگيزش، تعهد و وفاداري سازماني، توجه به رفتار مصرف كننده، رويكردهاي نوين در بازاريابي، مديريت تعارض و استرس ازجمله مفاهيم و انديشه‌هايی است كه در دوره‌هاي روانشناسي صنعتي و سازماني مورد بحث قرار مي‌گيرد.

دوره MBA روانشناسی سازمانی با همکاری مشترک دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، به عنوان یکی از معتبرترین این دروه های برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا می گردد.

انتظار می رود دانش پذیران پس از گذراندن این دوره یکساله با اصول کلی روانشناسی عمومی،ابزارهای روان تحلیل گری در حوزه شخصیت،روانشناسی رفتار مشتری،رفتار سازمانی،شیوه های نوین بازاریابی از رویکرد عصب روانشناختی،مدیریت تعارض،کاربردهای روانشناسی در کسب و کار آشنا شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مرکز دوره های تخصصی دانشکده مدیریت به آدرس https://postmba.org/ مراجعه نمایید.

 

لینک کوتاه: asriran.com/003Bb8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روانشناسی صنعتی روانشناسی سازمانی منابع انسانی کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان