Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت آغاز احداث قطعه چهارم راه‌آهن خواف ـ هرات که در تعهد کشور افغانستان و در خاک این کشور قرار دارد، توضیح داد: راه‌آهن خواف ـ‌هرات در قالب چهار  قطعه ساخته شده است که قطعات یک تا سه در تعهد جمهوری اسلامی ایران و قطعه چهارم این پروژه از ایستگاه روزنک تا شهر هرات در تعهد کشور افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته قطعه سوم این پروژه که در خاک کشور افغانستان است، نیز توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و از محل کمک‌های ایران برای بازسازی افغانستان ساخته شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در حال حاضر راه‌آهن از خواف در خاک ایران تا ایستگاه روزنک در خاک افغانستان افغانستان در قالب 3 قطعه توسط ایران ساخته شده است که مراسم افتتاح این خط ریلی روز 20 آذر ماه با حضور رؤسای جمهور دو کشور به صورت ویدئوکنفرانسی در خاک ایران و افغانستان برگزار می‌شود.

* افغانستان ساخت قطعه 4 راه آهن خواف-هرت را از 20 آذر آغاز می‌کند

خطیبی در پاسخ به این سوال که قطعه چهارم این پروژه از ایستگاه روزنک تا شهر هرات چگونه تکمیل خواهد شد؟ گفت:‌در سفر هفته گذشته که به افغانستان داشتیم، با مدیرعامل راه‌آهن افغانستان در ایستگاه روزنک جلسه‌ای برگزار و درباره قطعه چهار این خط آهن مباحث مطرح شد، ما مطالبه‌گری و اعلام کردیم که انتظار داریم کشور افغانستان در تکمیل قطعه چهارم اهتمام داشته باشد و پروژه به سرعت تکمیل شود به هر حال پیش از این هم اعلام شده بود که سه قطعه از این خط آهن را ایران می‌سازد و افغانستان هم قطعه چهار را تکمیل خواهد کرد.

وی افزود: مدیرعامل راه‌آهن افغانستان به ما اعلام کرد که در مراسم افتتاح راه‌آهن خواف ـ‌ هرات که 20 آذر ماه امسال خواهد بود دستور شروع عملیات قطعه چهار الف این خط آهن را صادر و پروژه شروع می‌شود؛ قطعه چهار در قالب دو قطعه الف و ب احداث می‌شود که عملیات اجرایی آن در روز افتتاح خط آهن آغاز می‌شود.

* تأمین مالی قطعه 4 راه آهن خواف-هرات انجام شد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: ‌همچنین در مورد قطعه 4 ب هم از سوی مسوولان افغانستان به ما اعلام شد که مشغول طراحی هستند و در آینده‌ای نزدیک به مناقصه می‌گذارند.

خطیبی تأکید کرد: طبق اعلام مسؤولان کشور افغانستان تأمین مالی قطعه 4 الف و ب انجام شده است و در این باره مشکلی نیست.

* رضایت طرف افغانستانی از پیمانکاران ایرانی در خط آهن خواف-هرات

وی گفت: ما اصرار کردیم حتما از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکار ایرانی برای این پروژه (قطعه 4) استفاده شود که کشور افغانستان هم استقبال و اعلام کرد پیمانکاران ایرانی برای اجرای این پروژه‌ها بسیار خوب و با کیفیت عمل می‌کنند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در این پروژه به خوبی عمل کرده است و ما رضایت کافی از آنها داریم، افزود: در این 140 کیلومتر خط آهن از خواف تا ایستگاه روزنک، زیرسازی قطعه داخل ایران به طول 78 کیلومتر و روسازی قسمت برون‌مرزی (قطعه 3) توسط قرارگاه خاتم اجرا شد که کار با کیفیت به سرانجام رسید و ما رضایت کافی داریم.

خطیبی تأکید کرد: به هر حال همه بخش های کشور در یکی دو سال اخیر پای کار آمدند تا این خط آهن بین‌المللی تکمیل شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه راه آهن زیربناهای حمل و نقل معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور راه آهن خواف هرات خواف فارس هرات قطعه 4 راه آهن خواف هرات کشور افغانستان راه آهن خواف ساخت و توسعه قطعه چهارم خط آهن قطعه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد