Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز روز دوشنبه ایرنا به نقل از نشریه ال پائیس، «خوسه لوئیس رودریگس زاپاترو» (José Luis Rodríguez Zapatero) نخست وزیر اسبق اسپانیا (۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱) که به عنوان یکی از ناظران بین المللی انتخابات پارلمانی دیروز (یکشنبه) ونزوئلا در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا به سر می‌برد، از اتحادیه اروپا خواست تا با «تامل بیشتر» برگزاری انتخابات، تحریم های اعمال شده علیه دولت و به رسمیت شناختن مجلس آینده این کشور آمریکای لاتین را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوسه لوئیس زاپاترو از اعضای حزب چپگرای «کارگران سوسیالیست» (PSOE) است که در دو دوره انتخابات در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ به عنوان نخست وزیر اسپانیا انتخاب شد. وی در اولویت‌های دیپلماسی خود روش مستقلی از اتحادیه اروپا اتخاذ کرد و در موارد گوناگونی بر خلاف سیاست‌های آمریکا نیز عمل کرده ‌است.

این مقام دولتی اسبق اسپانیا که به عنوان ناظر مذاکرات سیاسی در ونزوئلا مشهور است، پیشتر نیز با دفاع از چندجانبه گرایی این کارزار سیاسی، در گفت وگو با شبکه گلوبوویسیون نسبت به روند انتخابات ابراز امیدواری کرد.

به عقیده این سیاستمدار اسپانیایی، نهادهای بین المللی باید رویکرد و موضع خود نسبت به دولت چاویستی(طرفداران هوگو چاوز) ونزوئلا را تغییر دهند. وی در ادامه گفت: دیپلماسی اتحادیه اروپا مبتنی بر حل مسالمت آمیز منازعات و احترام است، من امیدوارم اتحادیه، سیاست تحریم و نفی مشروعیت که به ویژه خصیصه سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است را مورد بازنگری قرار دهد.

زاپاترو همچنین گفت: عدم به رسمیت شناختن نتایج می‌تواند منجر به پوچ ترین اقدامی شود که تاریخ حقوق بین الملل به خود دیده است. قائل نبودن مشروعیت برای مجلس آینده در شرایطی که دوره پنج ساله پارلمان پیشین به پایان رسیده است، منطقی نیست.

دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا که از ماه ها قبل در تلاش است تا در بالاترین سطح از نظارت، هرگونه ادعای تقلب در انتخابات از سوی مخالفان داخلی و خارجی را منتفی کند، از اتحادیه اروپا نیز دعوت کرد تا به عنوان ناظر، روند رای گیری دیروز را رصد کند. با این وجود «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رد این درخواست از ونزوئلا، خواستار به تعویق افتادن انتخابات شد.  

به نوشته ال پائیس، با برگزاری انتخابات روز گذشته به نظر می‌رسد ونزوئلا که از سال ۲۰۱۷ فشارهای شدید بین المللی به ویژه از سوی واشنگتن و کشور همسایه اش کلمبیا را متحمل شده، در آستانه دوره کاهش تنش ها حداقل در داخل کشور قرار گرفته است. از طرفی پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا از احتمال تغییر رویکرد کاخ سفید به این منطقه خبر می‌دهد.

اتحادیه اروپا، همانند آمریکا خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ونزوئلا است و همچنان نتایج انتخابات سال ۲۰۱۸ و پیروزی نیکلاس مادورو را به رسمیت نمی‌شناسند.

با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از پایان برگزاری انتخابات پارلمانی سرنوشت ساز دیروز (۱۶ آذر) ونزوئلا، «ایندیرا آلفونزو» رئیس شورای انتخاباتی این کشور براساس شمارش اولیه آرای جمع آوری شده از پیروزی حزب چپ گرای تحت حمایت دولت خبر داد.

برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا، چالشی بزرگ میان طرفداران «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور و گروه مخالفان محسوب می شود که در آن، نمایندگان مجلس جدید سرنوشت کشور را به دست خواهند گرفت.

برچسب‌ها اسپانیا اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسپانیا اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی نیکلاس مادورو ونزوئلا اسپانیا اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی نیکلاس مادورو ونزوئلا اخبار کنکور انتخابات پارلمانی برگزاری انتخابات اتحادیه اروپا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محسنی الحسینی گفت:در راسـتای اسـتقرارساختار جدید نظام صـنفی کشاورزی، انتخابات هیات مـدیره و بازرسـین اتحادیه‌های صنفی کشاورزی (باغبانی و دامپروری) با حضور پرشور اعضای نظام صنفی کشاورزی شهرستان برگزار شد.
محسنی الحسینی افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی، هویت بخشی به مشاغل کشاورزی و حفظ منافع صنفی بهره‌برداران است و مسئولان آن به‌عنوان تسهیل گر امور، پاسخگوی بهره‌برداران هستند.

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد