Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم ریاضی طهرانی، مدرس حوزه و دانشگاه در تبیین ویژگی های دانشجوی تراز انقلاب از منظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: در منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یکی از خصوصیات دانشجوی تراز انقلاب آرمان خواهی است و هر دانشجوی انقلابی که پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه آنها است می داند که این انقلاب به سختی به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ ۱۶ آذر که می شود نه تنها آنها که جوان هستند و در دوران دانشجویی به سر می برند بلکه تمام آنهایی که دل در گرو پیشرفت و آبادانی سرزمین خود دارند در یک تب و تابی وصف ناشدنی قرار دارند، گویا زمین و آسمان به یک باره دهان باز کرده است و از ایثارگری ها و فداکاری های عده ای می گویند که در به ثمر رسیدن اهداف اسلام از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

۱۶ آذر نه یک روز بلکه یک هفته، یک ماه و حتی تمام برگ های ورق خورده یک تاریخ است که از خوان جوانانی سخن می گوید که این نظام وانقلاب را در راستای اهداف قرآن و رسالت پیامبران به پیش می برد تا در نهایت برساند به همان قیامتی که قرار است یک زندگی سعادتمندانه را برای خود و تمام افرادی که در این زمین، بارسنگین امانت را به دوش می کشندرقم بزند.

هفته گرامی داشت روزدانشجو بیانگر ایثارگری ها و از خود گذشتگی هایی است که قشر جوان و بالغ ایرانی گام در گام علی اکبر(ع) جوان سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) گذاشته اند تا رهبر و ولی امر خود را تنها و بی یار و یاور نگذارند، بر همین اساس در گفتگو با استاد حوزه و دانشگاه استان هرمزگان ویژگی های این جوان و قشری که دانشجو نام دارد را برشمردیم که در ادامه متن این گفت و گو را می خوانیم.

مریم ریاضی طهرانی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقشارهر جامعه دانشجویان آن هستند که سرمایه انسانی هر ملت است و می تواند موجب ایجاد پایه های مثبت و منفی باشد، دانشجویان با ویژگی‌های خاص خود به عنوان مؤثرترین فعالیت‌ها جهت اعتراضات و ایجاد تحولات در زمینه‌های گوناگون در تاریخچه نه چندان بلندمدت خود ایفای نقش کرده اند که در یک حرکت جمعی و داوطلبانه و یا به صورت برنامه‌ریزی شده با هدف ایجاد تغییر و تحول در سطح فکر، اندیشه و دگرگونی نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی موثر باشند.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: عمل جمعی دانشجویان می‌تواند شامل فعالیت‌های دانشجوئی، تحرکات و مبارزات دانشجوئی باشد که می‌توانند جنبش هم نباشند، وجود سازمان‌های دانشجوئی و اتحادیه‌های دانشجوئی نیز به هیچ عنوان بیانگروجود جنبش دانشجوئی نیست.

برشمردن ویژگی های دانشجوی تزار انقلاب از منظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

ریاضی طهرانی ادامه داد: در منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یکی از خصوصیات دانشجوی تراز انقلاب آرمان خواهی است و هر دانشجوی انقلابی که پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه آنها است می داند که این انقلاب به سختی به دست آمده است، آرمان های این نظام را فراموش نمی کند و در مقابل فساد، تجمل و مصرف گرایی می ایستد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های دانشجوی تراز انقلاب ضدیت با استکبار است، استکبار به معنی دخالت در امور دیگران به نفع منافع خود است، همچنین کمک به پیشرفت کشور نیز از وظایف دانشجو است، نیروی انسانی که از مهم ترین سرمایه هر کشور است در دانشگاه تربیت می شود که باید تخصص های لازم را به دست بیاورد و از ابتکارت عمل وخلاقیت ها در مسیر تولید و رشد کشور تلاش کند.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجوی تراز انقلاب باید به پیشرفت علم کمک کند تا عزت و مرجعیت علمی را با اقتصاد دانش بنیان به سمت پیشرفت و رشد کشور حرکت دهد و افرادی که در دانشگاه ها هستند اعم از استاد ودانشجویان برای پیشرفت علمی باید در کنار اتحادی که دارند این سنگر را حفظ کنند.

ریاضی طهرانی افزود: عدالت خواهی نیز از ویژگی های دانشجوی تراز انقلاب است که در جنبش دانشجویی از منظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید عدالت خواه باشد همچنین دانشجو باید در مبارزه علیه فساد کوشا باشد، فساد یکی از عواملی است که باعث دلسردی مردم از حکومت ها می شود و نسل جوان، متعهد و مومن می تواند در این مسیر گام های بلندی را بردارد.

مطالبه به حق دانشجویان از مسئولین

وی در تشریح ویژگی های دانشجو از نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ادامه داد: دانشجویان باید مطالبه گرباشند و از تمام مسئولینی که کم کاری می کنند و یا رسالت خود را انجام نمی دهند مطالبه به حق داشته باشد و همچنین باید ضدیت با اشرافی گری را در خود پرورش دهد، دانشجو باید ضد فساد و ضد اشرافی گری و تجمل گرایی و زورگویانه و ضد گرایش انحرافی باشد که برگرفته از منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی هوشیار،بیدار، آگاه است و در جبهه های حق علیه باطل گام بر می دارد و مدافع حق است و با هر گونه مسیر انحرافی و باطل های دنیایی مبارزه می کند فردی که مدافع آرمان های انقلاب و ادامه دهنده راه شهدا است از مرگ هراسی ندارد و تا آخرین لحظه پای دین و اعتقادات و رهبر خود می ایستد و وظیفه  خود در سنگر علم را  که خوب درس خواندن است  می داند تا یک نیروی متخصص باشد و بتواند برای آبادانی کشور با تمام وجود تلاش کند.

ریاضی طهرانی ادامه داد: دانشجوی تراز انقلاب باید با روحیه مطالبه گری که دارد در تمام صحنه ها و جبهه های حق مدافع حق باشد و برعلیه باطل قیام کند، هوشیاری دانشجویان با آزادی بیانی که دارند باعث شده است تا با انتقاد و مطالبه گری از دستگاه های دولتی و اجرایی در پیشرفت کشور موثر باشند.

حضور جوانان و دانشجویان در ۴۰ سال گذشته  موثر بوده است

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیانه گام دوم انقلاب را پس از چهل سال از گام اول انقلاب بیان فرمودند که در آن ۴۰ بار واژه جوان به کار برده شده است و به جوانان در تمام حوزه ها امید دارند، جوانان از آغاز انقلاب تا کنون همیشه گام های بلندی را برداشته اند که در دهه های آینده نیز صاحبان انقلاب خواهند بود.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: پیوند انقلاب با مردم یک پیوند مستحکم است و مردمی بودن انقلاب و همراهی مردم با آن نیز یکی از زیبایی های این انقلاب است و رمزموفقیت آن جوانانی هستند که در هر دهه هایی که گذشت ۴۰ سال نقش بسیار نافذی را داشتند.

ریاضی طهرانی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جوانان امید به آینده را می فرمایند که کسب مقام های مختلف را می توانند دررتبه های علمی، پژوهشی و هسته ای داشته باشند و در به ثمر رسیدن تمدن نوین اسلامی تلاش و با اسکتبار جهانی مبارزه کنند.

دانشجوی تراز انقلاب با مطالعه و تحقیق؛  دین شناسی را به دین داری می رساند

وی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید از سوء استفاده های احزاب سیاسی به دور باشد و تلاش کند به صورت مستقل نقشی بی بدیل داشته باشد و به رشد واستقلال کشور کمک کند که البته نیاز به یک وحدت همگانی دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود:  دین شناسی یک دانشجوی تراز انقلاب با تحقیق و علمی که دارد باید به دین داری برسد و برای جامعه سالم امر به معروف و نهی از منکر کند پاسدار دین و مردمی که حق خواه هستند باشند و پس از شناخت دین ایستادگی در آن را داشته باشد و بداند که این دین هم سیاست و هم کارهای فرهنگی و مسائل اجتماعی دارد و یک تیم تحقیقاتی باید در رابطه با دشمن شناسی و شناخت صهیونیست مطالعات گسترده انجام دهد.

ریاضی طهرانی ادامه داد: دانشجوی تراز انقلاب باید بداند که شهدای ۸ سال دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و هسته ای جز خدمت هدف دیگری ندارند و از سیاست جدا هستند و فقط به فکر پیشرفت کشور هستند، دانشجوی تراز انقلاب باید راه شهیدان را ادامه دهد  و راه خلوص و عشق و شهادت را از آنها یاد بگیرد.    

   

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مدظله العالی دانشجوی تراز انقلاب دانشجوی تراز انقلاب مدرس حوزه و دانشگاه ویژگی های دانشجوی ویژگی های دانشجو پیشرفت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش، کانون خلق آینده کشور است، به نمایندگی از جامعه معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام ایشان و انقلاب را درک و به نسل آینده و دیگران منتقل می کنیم و از آرمان های شهدا محافظت  و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

رضا مراد صحرایی در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی در تاریخ معاصر شاهد بودیم که روند جریان های سیاسی جهان را تحت تاثیر جدی خودش قرار داد

وی افزود : در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند، دشمنان پیش بینی این را  می‌کردند که اگر پیام انقلاب به جهان برسد، می‌تواند طومار مستکبران را در هم بپیچد و امروز این چنین شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که دانشجویان در سراسر جهان همان حرفهایی را می‌زنند که پیش از انقلاب از بیان امام خمینی (ره ) درمورد ظلم و ستم ستیزی شنیده می شد.

صحرایی با بیان اینکه مستضعفان در سراسر جهان انقلاب را پناه خود می‌دانند، گفت: پیام اهل بیت علیهم السلام این بوده که مستضعفان را یاری کنید. فطرت مسلمانان بر رفات و مهربانی است و وقتی این پیام از زبان امام راحل جاری شد، بر دل و جان مردم جهان نشست.

وی با اشاره به اینکه پیام انقلاب بیدارکردن دل و ذهن تمام مردم و همسو با فطرتشان است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور برآمده از همین دیدگاه الهی و دینی و بر این اساس پایه گذاری شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : امام راحل بیاناتی درباره معلم دارند و آن جمله تاریخی ایشان که معلمی شغل انبیا است، یادآوری این نکته مهم است که کسی که معلم می شود کار نبی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه معلمان امروز نماد صبوری هستند،خاطرنشان کرد: انبیا در کار خودشان  با بیان، کردار و رفتارشان انسان ها را تربیت کردند.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات امام خمینی ره، تصریح کرد: اين جمله امام راحل که می فرمایند مدرسه را دریابید، دانشگاه دیر است، یعنی مدرسه قوی، تضمین کننده ایران قوی است و اگر دانشگاه قوی و دانشمندان بزرگی داریم همه در گرو مدرسه قوی است.

صحرایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، کانون خلق آینده کشور است، اذعان کرد: به نمایندگی از جامعه معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام ایشان و انقلاب را درک و به دیگران منتقل می کنیم و از آرمان های شهدا محافظت  و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • پیروز در جنگ اقتصادی با ادامه راه شهدا رقم می‌خورد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست