Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:43:28 GMT

سرمازدگی بیخ گوش باغات زیتون طارم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۹۶۸۶

سرمازدگی بیخ گوش باغات زیتون طارم

ایسنا/زنجان مسئول باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: هرس به موقع، استفاده بهینه از کودهای کشاورزی، تغدیه بهینه باغات و توجه به توصیه‌های کارشناسان، از اقداماتی است که کشاورزان باید برای جلوگیری از سرمازدگی باغات زیتون انجام دهند.

فرهاد اکبری ظهر امروز (۱۷ آذرماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمازدگی یکی از آفاتی است که محصول زیتون را تهدید می‌کند، اظهار کرد: باغداران با توجه به برودت هوا باید توصیه‌هایی که توسط کارشناسان جهادکشاورزی در زمینه جلوگیری از سرمازدگی ارائه می‌شود، جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تغذیه باغات به‌صورت بهینه می‌تواند از خسارت بالای محصول زیتون به واسطه سرمازدگی جلوگیری کند، یادآور شد: همچنین در راستای جلوگیری از این آفت باید از همه کودهای مورد نیاز گیاه به ویژه کودهای پتاسیم، کلسیم و فسفر به صورت بهینه در سطح باغ استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که در پیشگیری از سرمازدگی درختان زیتون باید مورد توجه جدی قرار گیرد زمان هرس باغات است، یادآور شد: در باغات که هرس آن‌ها با شدت بالایی انجام می‌شود زمان هرس را باید به بعد از سپری شدن فصل سرما موکول کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم دارای ۲۴ هزار هکتار باغات کشاورزی است که از این تعداد ۲۱ هزار هکتار به باغ‌های زیتون اختصاص دارد، ادامه داد: توجه به توصیه های کارشناسان مدیریت کف باغ و هرس به موقع می‌تواند روند افزایش تولید محصول در باغات را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در شهرستان طارم بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی حاصل‌خیز وجود دارد که سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان برداشت می شود زیتون محصول عمده طارم است که سرمازگی بهمن ماه سال ۹۸ این‌محصول موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید آن شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان سرمازدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با آغاز فصل بهار و شکفتن شکوفه‌های بهاری درختان گلابی باغات روستای جغدان بخش ناغان در استان چهارمحال و بختیاری و روییدن سبزه‌ها، جلوه‌ای دیگر از زیبایی‌های این منطقه خود‌نمایی کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: هاشمی شهروندخبرنگار 

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد