Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@05:06:46 GMT

نرم‌افزاری برای کشف داروهای جدید طراحی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۱۲۹۶

نرم‌افزاری برای کشف داروهای جدید طراحی شد

محققان کشور نرم افزاری در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک مرتبط با علوم پزشکی و داروسازی طراحی کردند.

علی حاجی ابراهیمی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت، بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک مرتبط با علوم پزشکی و داروسازی متمرکز است که اخیرا یک وب اپلیکیشن با هدف ارائه خدمات پسا درمان را طراحی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین یکی از محصولات اصلی دانش‌بنیان شرکت یک نرم‌افزار پیشرفته در حوزه کمک به پژوهش‌های دارویی است. این نرم‌افزار به محقق و پژوهشگر کمک می‌کند که در زمان سریع‌تری به ترکیبات مورد نیاز برای ساخت دارو دست یابد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: در بدن هر فرد گیرنده‌هایی وجود دارند که این گیرنده‌ها مسئول دریافت ترکیبات دارویی هستند، این نرم‌افزار با ساخت تصویر سه‌بعدی از این گیرنده‌ها، بهترین ترکیب شیمیایی ممکن برای ساخت داروی مورد نظر را که با این گیرنده‌ها سازگار است را به محقق پیشنهاد می‌دهد.

به گفته وی، استفاده از این نرم‌افزار به اعضای واحد R&D شرکت‌های داروسازی، کمک می‌کند تا زمان کمتری را صرف پیدا کردن ترکیبات شیمیایی مورد نظر برای ساخت دارو کنند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمک این وزارتخانه برای رفع موانع اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان در چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف حضور داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی