Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در این سال‌ها ۲۵ کارمند سفارت آمریکا در هاوانا پایتخت کوبا، شامل ماموران سازمان سیا، به طور ناگهانی دچار علائمی همچون سردرد، تاری دید، فراموشی، اختلال شنوایی و دیگر مشکلات پایدار شده بودند. این علائم مدتی بعدتر در میان کارمندان سفارت آمریکا در چین نیز پدیدار شد.

اکنون گزارش منتشره توسط یک کمیته تحقیق وابسته به وزارت خارجه آمریکا که برای بررسی این حادثه‌ تشکیل شده بود، نشان می‌دهد این حملات با استفاده از امواج رادیویی و انرژی هدایت‌شده ریزموج صورت گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: «انرژی هدایت‌شده از نوع فرکانس رادیویی، که با علائم اولیه ظاهر شده سازگار است، به احتمال فراوان ساز و کار این موارد رخ داده را توضیح می‌دهد.»

ریزموج‌ها یا امواج میکروویو طیفی از انواع فرکانس‌های رادیویی هستند.

کمیته تحقیق در نتیجه‌گیری خود آورده است: « بسیاری از علائم مزمن حاصله با اثرات شناخته شده از فرکانس‌های رادیویی مانند سرگیجه، سردرد، خستگی، حالت تهوع، اضطراب و از دست دادن حافظه سازگار است».

بنابر اعلام آزمایشگاه محیط‌زیست، ایمنی و سلامت دانشگاه برکلی آمریکا، انتشار این امواج رادیویی عموما برای مسیریابی، پخش رادیویی به کار می‌ رود در حالی که بعضی از فرکانس‌های مخصوص آن برای مصارف صنعتی، علمی و پزشکی طراحی شده‌اند.

این در حالی است که استفاده از انرژی هدایت‌شده به عنوان یک سلاح، از دیگر مصارف امواج است.

مسئله بیمار شدن کارمندان سفارت آمریکا در زمان خود تبدیل به تنش در روابط آمریکا و کوبا شد. در پی این حادثه، وزارت خارجه آمریکا بیش از نیمی از کارکنان سفارت این کشور در هاوانا را فرا خواند و ۱۵ دیپلمات کوبایی را نیز از خاک خود اخراج کرد. واشنگتن دلیل این اقدام را اعتراض به عدم حفاظت از کارکنان سفارت آمریکا از «حملات بهداشتی» اعلام کرده است.

دولت کوبا پیشتر داشتن هرگونه ارتباط با سوءقصد به شهروندان آمریکایی در این کشور را رد کرده بود.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیپلمات های آمریکایی امواج الکترومغناطیسی کوبا سردردهای مزمن اختلالات شنوایی سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم) ابعاد عجیب یک کشتی کروز (فیلم) قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!