Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر بهزاد محسن پور روز دوشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: تغذیه مناسب، مصرف ویتامین «D» و دیگر ویتامین‌ها در صورت نیاز بدن طبق تجویز پزشک معالج در دوران نقاهت می تواند به بهبود سریع بیماران کمک کند.

وی به استمرار علائم کوتاه مدت بیماری کرونا در بیماران بهبودیافته اشاره کرد و گفت: عمده عوارض ایجاد شده ناشی از این ویروس تغییراتی است که در ریه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محسن پور مراجعه سریع افراد دارای علائم بیماری کرونا را در روند بهبودی بیماری مهم و حیاتی عنوان کرد و افزود: گاهی افراد با علائم شدید بیماری و درگیری ارگان‌های مختلف بدن یا همان درگیری چند سیستمی با تاخیر طولانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که اکسیژن خون آنان به شدت کاهش یافته و درمان بیماری با مشکلات جدی و بیشتری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: افراد پس از یک بار ابتلا به کرونا در مقابل ابتلای مجدد، مصونیت ندارند و امکان ابتلای شدیدتر به ویروس وجود دارد.

دکتر محسن پور با اشاره به اینکه ویروس کرونا بیماری چند سیستمی است و همواره علائم جدیدی از خود نشان می‌دهد اظهار داشت: این بیماری فقط با علائم تنفسی بروز نمی‌کند بلکه با نشانه‌های دیگری امکان مبتلا شدن فرد به این ویروس وجود دارد.

وی نشانه‌های شایع و معمول بیماری کرونا را، تب، سرفه، گلودرد، خستگی، کسالت عنوان کرد و افزود: گاهی این بیماری با علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ، اختلال در هوشیاری، خستگی مزمن، سکته‌های قلبی و مغزی و یا علائم عروقی خود را نشان می‌دهد.

فوکال‌پوینت و متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: در حال حاضر بروز هر گونه علائم بیماری در بدن را نباید با آنفلوآنزا و سرماخوردگی مرتبط بدانید بلکه هر علامت تنفسی و یا سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و بدن درد را باید کرونا تلقی کرده و سریعاً جهت تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

دکتر محسن پور با بیان اینکه تشخیص ویروس کرونا در فرد بستگی به زمان ورود ویروس در بدن وی بستگی دارد اضافه کرد: آزمایش پی سی آر، فقط ۵۰ درصد افرادی مبتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد لذا تست منفی دال بر بیمار نبودن فرد نیست.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا مانند کرونا ویروس نیست افزود: بیماری کرونا بسیار سخت، زجرآور و گسترده بوده و در هر فردی متفاوت است بنابراین نمی‌توان مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا با آن برخورد کرد.

دکتر محسن پور با تاکید بر اینکه احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بهبودیافتگان وجود دارد، افزود: در ماه‌های اخیر بیمارانی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که طبق بررسی‌ها مشخص شد که ابتلای مجدد به کووید ۱۹ داشته‌اند.

فوکال‌پوینت و متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه امکان ابتلای شدیدتر دوباره به این ویروس در بهبودیافتگان پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: کماکان بیماران رهاشده از بند این عفونت ، اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند.

دکتر محسن پور افزود: باوری که همیشه درباره بیماری‌های ویروسی مطرح بوده، بیان‌کننده ایمنی مادام‌العمر پس از ابتلا به آن است اما جهش‌های ایجادشده در کروناویروس جدید طی ماه‌های اخیر بیشتر حاکی از سرایت‌پذیری سریع و شدیدترشدن بیماری در فرد است.

وی به لزوم رعایت اقدامات پیشگیرانه فرد مبتلا به کرونا بعد از ترخیص از بیمارستان اشاره کرد و گفت: سیر بیماری کرونا بسیار طولانی و طبق یافته‌های علمی مستلزم ادامه درمان و مصرف دارو طبق تجویز پزشک تا زمان بهبودی کامل است.

فوکال‌پوینت و متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ترخیص بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان به معنای ختم بیماری نیست و بیمار باید طبق شرایط قرنطینگی تحت مراقبت قرار گیرد.

دکتر محسن پور بیان کرد: اگر تست پی‌سی آر فردی بدون علائم کرونا، مثبت باشد باید تا ۱۰ روز طبق رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصرف داروهای تجویزی قرنطینه باشد.

وی به شهروندان توصیه کرد: قرنطینه درمان نیست بلکه برای جلوگیری از انتشار ویروس فرد را به ماندن در خانه توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها کرونا سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سنندج کرونا سنندج اخبار کنکور دکتر محسن پور بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟

 به گزارش تابناک، تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که رژیم غذایی متعادل شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل و حبوبات، ماهی و چربی‌های سالم، می‌تواند به تقویت عملکرد حافظه کمک کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که تغذیه مناسب برای بهبود توانایی به یادآوری جزئیات است. در ادامه این مقاله، به معرفی و تحلیل مواد غذایی موثر در تقویت حافظه خواهیم پرداخت.
 

میوه‌ها و تأثیرات بر حافظه
به گزارش فرطب، میوه‌ها به ویژه توت‌ها، به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که دارند، نقش مهمی در حفاظت مغز از آسیب‌های اکسیداتیو و پیشگیری از زوال عقل ایفا می‌کنند. زغال‌اخته به خصوص غنی از آنتوسیانین است و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. انگور و هندوانه نیز به ترتیب به دلیل داشتن رسوراترول و لیکوپن، موثر در تقویت حافظه هستند. آووکادو نیز با چربی‌های سالم خود، به بهبود سطح کلسترول و عملکرد مغز کمک می‌کند.

سبزیجات برگ دار و تقویت حافظه
سبزیجات تیره و برگ‌دار، منابع عالی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C هستند و در پیشگیری از از دست دادن حافظه ناشی از پیری مفیدند. چغندر، که غنی از نیترات است، به گشاد شدن رگ‌های خونی و افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز کمک می‌کند. این سبزیجات، به ویژه در کاهش التهاب و بهبود گردش خون در مغز نقش دارند.

غلات کامل و حبوبات در تغذیه
غلات کامل و حبوبات مانند گندم پرک، کوسکوس، نخود و جو دوسر، منابع غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده و ویتامین B هستند. این مواد غذایی به بهبود حافظه کمک می‌کنند و به واسطه داشتن فیبر و مواد مغذی، به تقویت کلی سلامت مغز می‌انجامند.

تأثیر غذا‌های دریایی بر عملکرد مغزی
مصرف ماهی‌های چرب که سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند، برای سلامت قلب و بهبود عملکرد حافظه ضروری است. مصرف هفتگی ماهی به بهبود حافظه کمک کرده و نیاز‌های اساسی مغز را تامین می‌کند، در حالی که گوشت قرمز ممکن است ضرر‌های بیشتری داشته باشد.

گیاهان و دانه‌ها برای بهبود حافظه
دانه‌های کاکائو، کنجد و گیاهانی مانند رزماری و نعناع، منابع غنی فلاونوئید‌ها و آرژنین هستند. این مواد مغذی به بهبود جریان خون به مغز، افزایش تمرکز و حافظه کمک می‌کنند. استفاده از این دانه‌ها و گیاهان می‌تواند به تقویت عملکرد مغزی و جلوگیری از لخته شدن خون منجر شود.

استراتژی‌های تکمیلی برای تقویت حافظه
علاوه بر تغذیه، فعالیت‌هایی مانند استراحت کافی، حل جدول، و ورزش منظم نیز برای تقویت مغز و حافظه ضروری هستند. تلاش برای به خاطر سپردن شماره‌ها یا استفاده از ذهن برای مکان‌یابی به جای تکیه بر تکنولوژی، می‌تواند به تقویت حافظه کمک کند. همچنین، خنده به عنوان یک فعالیت ضد استرس، به کاهش تنش و بهبود عملکرد مغزی کمک می‌کند.

اطمینان از خواب کافی و مصرف منظم مایعات نیز برای حفظ سلامت مغز و حافظه حیاتی است. در نهایت، یادگیری مستمر و تحریک ذهن با فعالیت‌های جدید به حفظ قدرت مغزی کمک می‌کند.

جمع بندی
تغذیه مناسب حاوی میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و ماهی، به همراه فعالیت بدنی منظم و استراحت کافی، نقش مهمی در بهبود و تقویت عملکرد حافظه دارد. توجه به مصرف مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا ۳، و همچنین ارتقا سبک زندگی سالم، به پیشگیری از زوال عقل و تحریک مغز کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند