Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های تسهیل‌گری اشتغال برای معلولان در استان انجام می‌شود، گفت: طرح توانمندسازی معلولان در مازندران اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فرزاد گوهردهی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران با گرامی‌داشت یاد وخاطره شهدابه ویژه شهید فخری زاده، اظهار داشت: امیدواریم همه ما پیرو واقعی راه شهدا باشیم و راه  این شهدا راهی جاودان و پررهرو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سوم دسامبر روز جهانی افراد دارای معلولیت نامگذاری شده که شعار امسال سازمان بهداشت جهانی ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر،دسترس پذیر و پایدار) است.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: پیشگیری از معلولیت اهمیت فراوانی دارد که حوادث ترافیکی حوادث ناشی از کار و بحث ژنتیک از دلایل  معلولیت بوده که تلاش داریم برای خانواده دو معلول آزمایشات ژنتیک انجام شود.

وی با بیان اینکه غربالگری از بروز بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، افزود: در سال 98 غربالگری شنوایی نوزادان برای 33 هزار و 800 نفر انجام شد و 52 مورد که دچار اختلال بودند کاشت حلزون انجام شد. سال گذشته غربالگری تنبلی چشم برای 108 هزار کودک و برای پنج هزار و 400 خانوار  نیز مشاوره ژنتیک انجام شد.

یارانه یک میلیون تومانی به معلولان اردبیلی پرداخت می‌شودقانون جامع حمایت از حقوق معلولان اجرایی نمی‌شوددیداری از جنس صمیمیت، امید و حمایت؛ دغدغه و انتظاراتی که معلولان از مسئولان و مردم کردستان دارند

گوهردهی گفت: در بحث توانمندسازی افراد معلول نیز در زمینه مسکن  از سال 92 تاکنون برای چهار هزار و 167 خانوار تسهیل‌گری شد و 28 میلیارد تومان اختصاص یافت امسال 513 واحد در اختیار مددجویان دارای معلول قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بحث اتمام ساخت مسکن پویش سقف همدلی راه اندازی که در این راستا باید از حمایت خیران بهره گیریم تا واحدهایی که پیشرفت فیزیکی 30 تا 90 درصد دارند به اتمام برسد.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: برای خانوارهایی که فاقد مسکن بودند و امکان فراهم کردن زمین را نداشتند  بنیاد مسکن  زمینی را در اختیار قرار دهد و تلاش داریم با حمایت استاندار، بسیج و انجمن خیرین مسکن‌ساز برای 24 خانواربه صورت مجتمع مسکن را احداث کنیم.

وی گفت: در زمینه اشتغال نیز کارفرماهایی که از جامعه هدف بهزیستی استفاده کردند و معلول بودند برای هزار و 299 نفر حق بیمه سهم کارفرما پرداخت شد و 50 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در اختیار جامعه هدف قرار گرفت که طبق بررسی‌ها بیش از 60 درصد مشاغل جامعه هدف بهزیستی پایدار است.

گوهردهی بیان کرد: مناسب‌سازی دغدغه اصلی جامعه هدف در حوزه معلولیت و اماکن راه‌ها جاده اماکن فرهنگی آموزشی تفریحی مبلمان شهری در دستور کار گرفت. عدالت حقوق فردی و اجتماعی ایجاب می‌کند که همه افراد از اماکن تفریحی عمومی و تفریحی به درستی استفاده کنند.

وی افزود: مجوز راه اندازی 117 مرکز ارائه خدمات بهزیستی در استان صادر شد تا خدمات در دل جامعه و مردم به جامعه هدف ارائه شود. درحوزه توانبخشی 27 مرکز نگهداری در استان فعال است و هزاو 600 نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

گوهردهی تصریح کرد:  در زمینه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان برای 565 دانشجو هر ترم یک‌ میلیارد تومان هزینه  به حساب دانشگاه‌ها  پرداخت شد. در بودجه سال آینده قانون حمایت از معلولین رشد 30 درصدی داشت که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/ 681/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی