Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر میرزاپور، سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در رابطه با زمان پذیرش و معامله گواهی سپرده سکه در بورس کالا، اظهار کرد: این معاملات از اسفند سال ۱۳۹۴ در بورس کالا با اولین گواهی خزانه که مربوط به بانک رفاه کارگران بود کلید خورد و در حال حاضر با چهار خزانه به کار خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره نحوه خرید اوراق گواهی سپرده سکه از خزانه مربوطه، تصریح کرد: اکنون چهار خزانه فعال هستند که می توان به بانک رفاه ، صادرات ، سامان و ملت اشاره کرد، تمام شعب این بانک ها به عنوان خزانه بورس کالا پذیرش نشده اند ، افرادی که قصد دارند این اوراق را خریداری کنند پس از مراجعه به سایت بورس کالا و دریافت کد معاملاتی  می توانند آدرس خزانه های مد نظر خود را دریافت کنند و به خرید و فروش بپردازند.

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران ، در رابطه با نحوه قیمت گذاری گواهی سپرده سکه بیان کرد: فرآیند معاملات در بازار گواهی سپرده کالا بر اساس عرضه و تقاضا است به طوری که عرضه  کننده گواهی خود را در بورس انتشار می دهد و متقاضی نیز سفارش خود را به ثبت می رساند، پس از آنکه قیمت عرضه و تقاضا  در سامانه معاملاتی با یک دیگر هماهنگ شدند افراد می توانند معاملات خود را  آغاز کنند .‌

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

رشد سهام صندوق پالایش یکم طی یک ماه آینده

میرزاپور بیان کرد: حجم معاملات و حجم بازار گواهی کالا در برابر حجم معاملات بیرون بورس کالا عدد بسیار کمی است به عبارت دیگر می‌توان گفت بازار سپرده کالا نقش اصلی را دارد .

انحام معاملات t+۱  در بورس کالا 

او در رابطه با مزیت معاملات گواهی سپرده سکه در بورس کالا ، گفت : افرادی که قصد فروش گواهی سپرده کالایی سکه را دارند می توانند بدون نیاز به مراجعه مستقیم به جایی، سفارش خود را در یکی از خزانه ها در بورس کالا به ثبت برسانند ، همچنین نوع معاملات در بورس کالا به صورت t+۱ است به گونه ای که اشخاص می توانند یک روز پس از ثبت فروش وجه خود را دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، تاکید کرد: باتوجه به آنکه چند سالی است که ما شاهد سکه های جعلی در بازار هستیم ، افراد می توان با خرید این گواهی سپرده کالا سکه سرمایه خود را از هرگونه خطر مصون نگه دارند.

او اظهار کرد: اگر مشکلی در رابطه با گواهی ها پیش بیاید خزانه ها باید در این رابطه به بورس کالا پاسخ گو باشند.

 ارزیابی خزانه های  سکه به صورت ماهانه 

میرزاپور در رابطه با همکاری بورس کالا با اتحادیه طلا و جواهر گفت: اتحادیه طلا و جواهر از آنجایی یک مرجع تخصصی است مسئولان آن مشاوره های خوبی را در رابطه با این امر در اختیار بورس کالا گذاشته اند، که در این رابطه می توان به ارزیابی خزانه های  سکه در هر ماه اشاره کرد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس کالا اوراق سپرده کالایی معاملات سکه گواهی سپرده سکه بورس کالا سپرده کالا خزانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد