Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بیش از ۵ ماه از وضعیت قرمز خراسان شمالی در شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و این استان در حالی که تحت سخت‌ترین تدابیر بهداشتی و رعایت مردم بوده٬ هم چنان با وضعیت قرمز معرفی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ماه‌ها پیش که وضعیت کرونا در بسیاری از شهرهای کشور نارنجی و یا زرد بود٬ شهرهای استان خراسان شمالی  در وضعیت قرمز قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دهه پایانی آبان ماه٬ شرایط و مقررات سخت کرونایی در بسیاری از شهرهای استان خراسان شمالی وضع شد و پس از آن اصناف گروه‌های شغلی 2 ٬ 3 و چهار مجبور به محدودیت و یا تطیلی شدند.

بیش از یک ماه از فعالیت نصفه و نیمه بسیاری از اصناف در استان می‌گذرد و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی آمار مبتلایان به کرونا در استان کاهشی بوده و تعداد مبتلایان بستری شده در بیمارستان ها نیز از 360 نفر به 250 نفر رسیده است. هم‌چنین آمار مرگ و میرهای روزانه نیز از میانگین عدد 12 در روز٬ به عدد 3 و یا 4 نفر در روز رسیده است.

از شنبه 15 آذر ماه شهرستان‌های بجنورد٬ اسفراین و مانه و سملقان به عنوان شهرهای قرمز کرونایی اعلام و سایر شهرهای استان نارنجی شدند. از امروز هم طبق اعلام وزارت بهداشت در سامانه نرم افزاری ماسک٬ فقط شهرستان مانه و سملقان دارای شرایط قرمز بوده و شهر بجنرود نیز به حالت نارنجی تغییر رنگ یافته است.

امروز در دقایقی دانشگاه علم پزشکی استان نیز در کانال خبری خود از نارنجی شدن وضعیت شهرستان بجنورد خبر داد ولی دقایقی بعد این خبر از خروجی این کانال حذف شد.

برخی منابع از فشار استانداری و فرمانداری مرکز استان برای ماندن مرکز استان در وضعیت قرمز خبر می‌دهند و این در حالی است که کسبه استان خراسان شمالی پس از یک ماه تعطیلی و فعالیت محدود٬ می‌خواهند برخی فعالیت‌ها را از سر گیرند. از اتاق اصناف استان نیز خبر می‌رسد در صورت اعلام نشدن رسمی وضعیت شهرهای استان٬ کسبه از فردا فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

فرماندار همدان: اجرای طرح شهید سلیمانی آمار ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می‌دهدمسئول‌ دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت نقده بر اثر کرونا درگذشتشمارش معکوس برای خروج کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت قرمز کرونایی آغاز شد

در این میان هیچ خبر و یا اطلاعیه‌ای از سوی ستاد استانی کرونا صادر نشده و وضعیت خیابان‌های بجنورد در غروب دوشنبه٬ نشانگر تاخت شدن تحمل کسبه و مردم و حضور در بازار است. موضوعی که می‌تواند زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در سایه بی‌خبری مردم و عدم توجه مسولان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/311/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی ویروس کرونا استانداری خراسان شمالی ویروس کرونا استان خراسان شمالی شهرهای استان وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی