Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@21:15:07 GMT

به توافق اوپک پلاس پایبندیم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۲۱۹۰

به توافق اوپک پلاس پایبندیم

وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش به توافقات کاهش تولید اوپک پلاس برای کمک به مهار نوسان قیمتهای نفت پایبند است زیرا این تولیدکننده به دنبال قیمتهای بالاتر برای صادرات نفتش است.

احسان اسماعیل، وزیر نفت عراق اعلام کرد انتظار دارد قیمت نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند اما درباره روند فعلی قیمتها محتاط ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق در طول سال ۲۰۲۰ موفق نشد به سهمیه کاهش تولید خود عمل کند اما قول داده است کاهش تولید جبرانی را برای مازاد تولیدی که داشته است، اجرا کند.

طبق آمار مقدماتی که اول دسامبر از سوی وزارت نفت عراق منتشر شد، صادرات نفت خام دولت فدرال عراق بدون در نظر گرفتن منطقه کردستان در نوامبر شش درصد کاهش ماهانه داشت و به ۲.۷۰۹ میلیون بشکه در روز رسید و احتمالا پایبندی به سهمیه اوپک پلاس را بهبود بخشید.

سهمیه تولید نفت عراق ۳.۸۰۴ میلیون بشکه در روز تعیین شده و این کشور موافقت کرده است کاهش تولید جبرانی ۳۰۲ هزار بشکه در روز در سپتامبر و ۱۶۵ هزار بشکه در روز را در ماههای اکتبر تا دسامبر را برای جبران مازاد تولیدش در فاصله ماه مه تا اوت انجام دهد.

عراق قصد دارد علاوه بر گریدهای نفتی بصره لایت و بصره هِوی، در سال آینده گرید نفتی جدیدی به نام بصره مدیوم را به بازار عرضه کند. سازمان بازاریابی نفت دولتی عراق (سومو) در اوایل نوامبر به مشتریانش اطلاع داد که گرید نفتی جدیدی را عرضه می کند که بین گریدهای نفتی سبک و سنگین بصره لایت و بصره هِوی است.

این کشور همچنان با استقبال خریداران از پیشنهاد این کشور برای قرارداد عرضه نفت به صورت پیش پرداخت محدود روبرو شده است. سومو از بیش از یک خریدار برای چنین پیشنهادی جواب گرفته است. سومو پیشنهاد کرده است ماهانه چهار میلیون بشکه نفت به مدت پنج سال فروخته شود و پول نخستین سال عرضه نفت از پیش پرداخت شود.

بر اساس گزارش پلاتس، وزیر نفت عراق اعلام کرد این کشور برنامه بودجه نفت سال ۲۰۲۱ را بر مبنای قیمت هر بشکه ۴۲ دلار قرار می دهد. انتظار می رود لایحه بودجه ماه جاری در پارلمان عراق بررسی شود. این کشور به دلیل تغییر دولت برای سال ۲۰۲۰ بودجه نداشت.

برچسب هاسازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) عراق

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک عراق آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بشکه در روز کاهش تولید نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، یک سخنگوی سفارت چین در مانیل روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) گفته بود که دو کشور اوایل سال جاری میلادی بر سر یک «مدل جدید» برای مدیریت تنش‌ها در جزیره مرجانی توماس شول دوم توافق کردند.

با گذشت بیش از یک هفته از طرح چنین اظهار نظری، گیلبرتو تئودورو وزیر دفاع فیلیپین امروز شنبه مدعی شد که وزارتخانه او از هیچ گونه توافق داخلی با چین از زمان روی کار آمدن فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور این کشور در سال ۲۰۲۲، اطلاعی ندارد و طرف هیچ توافقی با پکن نبوده است.

وی همچنین اضافه کرد که مقام‌های وزارت دفاع فیلیپین از سال گذشته با هیچ کدام از مقام‌های چینی گفتگو نکردند.

پکن و مانیل در ماه‌های اخیر بارها در جزیره مرجانی که هر دو مدعی مالکیت آن هستند، با هم درگیری داشته‌اند.

فیلیپین در سال ۱۹۹۹ یک کشتی نیروی دریایی خود را به طور عامدانه در جزیره مرجانی توماس شول دوم که خالی از سکنه است، زمین گیر کرد تا ادعای مالکیت بر آن داشته باشد. این کشور به طور معمول کشتی‌های تدارکاتی را برای ارسال وسایل به سربازان فیلیپینی مستقر در این جزیره ارسال می‌کند.

فیلیپین چین را متهم می‌کند که این کشور از مانورها و شلیک گلوله‌های آب به کشتی‌های مانیل برای مختل کردن ماموریت‌های کشتی‌ها استفاده می‌کند.

تئودورو اظهارات سفارت چین در مانیل مبنی بر توافق دوجانبه را "بخشی از تبلیغات چین" خواند و افزود که فیلیپین هرگز وارد توافقی نخواهد شد که ادعای مالکیتش در این آبراه را به خطر بیندازد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم