Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) از راه‌اندازی پروژه تاکسی‌هوایی (ایرتاکسی) در این فرودگاه با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی و ظرفیت جابجایی ۵۹ مسافر خبر داد.

به گزارش برنا؛ «سجاد کمالی‌پور» افزود: در شرایط کنونی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید نیاز همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر ۱۰ ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی، گفت: تاکسی هوایی یا ایرتاکسی از جمله این بازارهاست که باید به سرعت برای توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درباره اقدامات انجام شده برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی، بیان‌داشت: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال‌های موجود کلید خورده است.

وی درخصوص مزایای استفاده از تاکسی هوایی، خاطرنشان‌کرد: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخش‌های مختلف را پوشش می‌دهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره‌وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف‌پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه، از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تاکسی فرودگاه امام خمینی تاکسی هوایی شهر فرودگاهی تاکسی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند