Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس منطقه چهارم عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: حریق سنگین کارگاه تولیدی مصنوعات چوبی در هسته مرکزی این شهر با تلاش بیش از ٣٠ آتش نشان مهار شد.

سرآتشیار مجید فرهادی افزود: این حریق امروز در یک کارگاه تولید و فروش صنایع چوبی در میدان توحید رخ داد که با توجه به حساسیت موضوع و بافت تجاری، مسکونی منطقه، بیش از ۳۰ آتش نشان با  ١٤ دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفای حریق به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این حادثه بسیاری از تخته، الوار و مصنوعات چوبی تولید شده و آماده فروش در این کارگاه ٣٠٠ متری دچار آتش سوزی شد.

رییس منطقه چهارم عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در مجاورت محل آتش سوزی، چند انبار چوب، مغازه و منزل مسکونی وجود داشت که آتش نشانان در یک عملیات هماهنگ و پیوسته از چندین ضلع موفق به مهار آتش و پیشگیری از سرایت آن به بافت پیرامونی محل حادثه شدند.

وی افزود: این آتش سوزی با تلاش نیروهای آتش نشان در کمتر از یک ساعت مهار شد و با توجه به تراکم محل و چیدمان غیر اصولی مصنوعات چوبی در این مکان، عملیات لکه گیری ساعتها به طول انجامید.

فرهادی ادامه داد: علت حادثه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

                                              

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حریق کارگاه مصنوعات چوبی مصنوعات چوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند

مجله ساینس اخیراً مقاله‌ای علمی را منتشر کرده که در آن توضیح داده است گروهی از ستاره شناسان با انجام مطالعه‌ای بر روی قمر Io دریافتند که فعالیت‌های آتشفشانی در این قمر حداقل ۴.۵ میلیارد سال است که ادامه دارد.

این مجله به نقل از دانشمندانی که این مطالعه را انجام داده اند، می‌نویسد: ترکیب متقارن اتم‌های فرار در جو آیو، از جمله ترکیبات گوگرد و کلر، منعکس کننده تاریخچه فعالیت‌های آتشفشانی در این قمر است. ما نسبت این ایزوتوپ‌ها را اندازه گیری کردیم و دریافتیم که انتشارات صادره از آتشفشان‌های آیو حاوی سطوحی بسیار بالا از اشکال سنگین هر دو عنصر است و این نشان می‌دهد که آتشفشان‌های آیو از زمان‌های خیلی دور به شدت فعال بوده اند.

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان نشان داد که انتشارات ناشی از آتشفشان‌های آیو حاوی نسبت‌های بی سابقه ایزوتوپ‌های سنگین عناصر "سولفور-۳۴" و "کلر-۳۷" است و حدود ۹۹.۹ ٪ از ذخایر اولیه این مواد از اعماق قمر آیو، در نتیجه فعالیت‌های آتشفشانی، به فصا پرتاب شده اند.

این نتایج توسط گروهی از دانشمندان آمریکایی و نیوزلندی به سرپرستی کاترین دی کلر دانشیار موسسه فناوری کالیفرنیا به دست آمد. این گروه قمر آیو را با استفاده از تلسکوپ میلیمتری ALMA در رصدخانه Liano de Chajnantor در صحرای اتاکامای شیلی زیر نظر گرفتند.

منبع: روسیا الیوم

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد