Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@22:50:24 GMT

اجماع بر دامنه نوسان پویا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۳۸۲۸

اجماع بر دامنه نوسان پویا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا ، محمد صادق غزنوی در برنامه "به وقت تحلیل " که عصر امروز از شبکه ایران کالا پخش شد ، با اشاره به مزایا و معایب دامنه نوسان در بازار سهام  اظهار داشت: افزایش دامنه نوسان ، درجه نقدشوندگی سهم را بالا می برد ولی در عین حال در بازارهای اکیدا صعودی یا اکیدا نزولی می تواند آسیب زننده باشد و دارایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عملیات بازار فرابورس ایران، حضور معامله گران حرفه ای را که بتوانند در شرایط خاص احساسات خود را کنترل و بر اساس منطق تصمیم گیری کنند، از جمله لوازم و پیش نیازهای افزایش یا حذف دامنه نوسان دانست .

وی همچنین با اشاره به شکل گیری برخی سفته بازی ها در کنار  تغییرات دامنه نوسان گفت: سفته بازی الزاما مذموم نیست و نباید به آن نگاه منفی داشت ؛ چرا که در بسیاری از اوقات ، همین سفته بازی ها به نقدشوندگی بازار کمک می کنند . لذا  آن سفته بازی که با فریب شخص مقابل همراه نباشد، نه تنها اشکال ندارد بلکه مفید به حال بازار خواهد بود .

غزنوی در ادامه، افزایش یا حذف دامنه نوسان را بسته  به نماد ، وضعیت شناوری آن و دیگر مولفه ها  برای سهم های مختلف متفاوت دانست و افزود: هم اکنون در فرابورس صندوق ها دامنه نوسان ۱۰ درصدی دارند و  چهار یا پنج سهم نیز با این دامنه نوسان معامله می شوند .

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص  شرایط اجرای دامنه نوسان پویا گفت: اجرای دامنه نوسان پویا اتفاق خوبی است که از حرکت های ناگهانی در یک سهم جلوگیری می کند .

غزنوی با بیان اینکه تقریبا همه فعالان بازار سرمایه بر دامنه نوسان پویا اجماع دارند، گفت:  پدیده صف نشینی نتیجه دامنه نوسان ایستا است و در صورت فراهم سازی شرایط و امکان عملیاتی شدن آن در سامانه معاملات ، صف نشینی ها کمرنگ و کمرنگ تر خواهد شد .

مدیر عملیات بازار فرابورس ایران، در پایان به تجربه موفق دنیا در به کارگیری دامنه نوسان پویا اشاره کرد و افزود:  امروزه اکثر بورس های پیشرو دامنه نوسان پویا را اجرا می کنند و به نتایج خوبی هم رسیده اند اما قبل از هرچیز زیرساخت های آن را نیز فراهم کرده اند .

پربیننده ترین همراهی شستا با شاخص/ سهامداران شستا غافلگیر شدند بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ با منفی شدن شاخص کل، حقیقی‌ها گریختند نمای پایانی بورس امروز/ بانکی‌ها با لباسی سرخ به استقبال فردا رفتند ارزش سهام عدالت من (۱۶ آذرماه) بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز/ حقیقی‌ها بانکی می‌فروشند و پالایشی می‌خرند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سهام سفته بازی دامنه نوسان پویا فرابورس ایران سهام عدالت دامنه نوسان پویا سفته بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه متاسفانه حدود ۸۰ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. کاهش ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۳ همت و بی رمقی و کم تحرکی در تابلوی معاملات مشهود است. 

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:سهامداران بازار این بار اسیر بی تصمیمی دولت و مجلس در مورد نرخ نیما و مالیات شرکت‌های تولیدی هستند ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها ۳۰۸ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

او افزود: امروز تعداد نماد‌های مثبت ۱۶۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۵۲ نماد بوده است"فولاد" با ۱۸۷۵ واحد، "فملی" با ۶۷۷ واحد و "شپنا" با ۶۴۴ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی به ارتفاع ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود