Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از 4 سال از طرح تحقیقاتی تامین آب شرب شهرهای یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و شهر مادوان و روستاهای اطراف آن می گذرد تا با تغییر 2استاندار استان و2 مدیر عامل آبفا همچنان این مدیران در تامین آب این شهرها ناتوان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس طرح ساخت تصفیه خانه «تنگ کبوتری مهریان» یاسوج از مصوبات سفر هیات دولت در مردادماه سال 95 به این استان بود که عجز مدیران استانی از تکمیل و بهره برداری آن باعث تشنه شدن کام بیش از یکصد هزار نفر جمعیت ساکنان شهر مادوان ، روستاهای مهریان ، بلهزار و بخشی از ساکنان شهر یاسوج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خرداد ماه سال گذشته فیض الله پاسره مدیر عامل آبفای استان در اظهار نظر کارشناسی شده از میزان دبی چشمه مهریان در تنگ کبوتری در سخت ترین شرایط به بیش از 1 هزار و 200 لیتر بر ثانیه خبر داد و گفت :آب شهرهای مادوان ،یاسوج و روستاهای بلهزار و مهریان با کمتر از 200 لیتر بر ثانیه تامین می شود.

مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد به خوبی از نیاز شهرهای یاسوج و مادوان با توجه به افزایش روز افزون جمعیت این مناطق به آب شرب خبر دارند و اگر رصدی در فضای مجازی و رسانه ای استان داشته باشیم به خوبی از ابراز گلایه های مکرر شهروندان در سالهای اخیر به این نیاز اساسی خبر دار می شویم اما جای سوال است چرا این مصوبه سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در بایگانی دستگاه های متولی خاک می خورد و علت عجز مسئولان ازتامین این خواسته به حق مردم با وجود تغییر 2 استاندار و 2 مدیر عامل آبفا در استان چیست؟

در سالهای اخیر مسئولان استانی و شهرستانی مادوان و یاسوج را از شهرهای با مهاجرت پذیری بالا در کشور عنوان کرده اند که توجه به اهمیت تامین آب برای تداوم حیات  این مردم را نباید به مسائلی حاشیه‌ای گره زد و همانگونه که کارشناسان آبفا عنوان کرده اند یک پنجم آب تنگ کبوتری تامین کننده نیاز جمعیت زیادی از انسان ها می باشد .

بحران آب در پر آب ترین شهر ایران یکی از چالش های پیش روی این سالهای مسئولان استانی است که به احتمال فراوان و با افزایش روز افزون جمعیت در بهار و تابستان 1400 با آن روبرو خواهیم بود تا همچنان مسئولان استانی با فرصت سوزی نخواهند این چالش اساسی را از بین ببرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئولان استانی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان گفت: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
رسول چراغ سحر افزود: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیات کوهنوردی استان برگزار خواهد شد، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان وصعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا است.
وی زمان صعود کوهنوردان را بامداد ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد و ادامه داد: مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور مدیران کشوری و استانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس