Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : خاک به عنوان یک منبع زنده ۲۵ درصد از تنوع زیستی را در خود جای داده و حدود ۹۰ درصد موجودات زنده بخشی از چرخه حیات خود را در خاک می‌گذرانند.

او گفت : هم اکنون ۱۲۵ میلیون هکتار خاک تحت فرسایش آب و بیش از ۳۰ میلیون هکتار تحت فرسایش باد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولانی جلوگیری از تغییر کاربری‌های کشاورزی و حفظ جنگل‌ها را از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از فرسایش خاک معرفی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان احیا جنگل ها، جنگل کاری اقتصادی، صیانت از منابع طبیعی و امور اراضی، اجرای طرح آبخیز داری، اجرای کاداستر اراضی ملی و کشاورزی را از برنامه‌های این اداره برای جلوگیری از فرسایش خاک عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه فرسایش سالانه خاک در کشور ۱۶ تن است،افزود: در استان کرمانشاه سالانه ۶تا ۷تن خاک دچار فرسایش می‌شود.

 کولانی گفت: از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین در استان کرمانشاه، تاکنون ۵۰۰ هزار هکتار خاک احیا و ۸۰۰ هزار هکتار طرح‌های مطالعاتی ابخیز داری با حمایت دولت و مشارکت مردم انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون ۹۴ هزار هکتار از اراضی استان به شیوه کشاورزی حفاظتی با حداقل برهم زدن خاک کشت می‌شود.

صفوی با بیان اینکه در ۱۱هزار هکتار از این ۹۴هزار هکتار هیچ شخمی انجام نشده افزود: به منظور کاهش فرسایش خاک امسال در نظر داریم حدود ۱۲۰ دستگاه کارنده کشت مستقیم را از طریق تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان استان قرار دهیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری فرسایش خاک هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد