Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:36:33 GMT

۲ هزار هکتار از اراضی کردستان جنگل کاری می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۴۵۲۴

۲ هزار هکتار از اراضی کردستان جنگل کاری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن مرادنیا عصر دوشنبه در مراسم کاشت نمادین درختان جنگلی و مثمر در روستای ماموخ علیا سنندج اظهار کرد: همزمان با روز جهانی خاک شاهد اجرای عملیات بیولوژیک توسعه جنگل‌های کردستان در ۲ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان هستیم.

وی افزود: شرایط جغرافیایی و منابع آب و خاک مناسب در استان زمینه‌های لازم برای توسعه باغات و جنگل کاری را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان اعلام کرد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده ظرفیت ۸ هزار هکتار جنگل کاری در عرصه‌های طبیعی استان وجود دارد و بیش‌از ۲ هزار هکتار مصوب می‌توانیم جنگل کاری داشته باشیم.

مرادنیا افزود: توسعه جنگل کاری در استان علاوه بر تقویت پوشش فضای سبز در ارتقای سطح معیشت و اقتصاد مردم استان و توسعه صنایع چوب نیز تأثیرگذار خواهد بود و از تمام ظرفیت‌ها برای سطح زیر کشت باغات و توسعه جنگل کاری استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: این مراسم همزمان با سراسر کشور و به یاد شهید محسن فخری‌زاده و شهدای سلامت استان کردستان به صورت نمادین با حضور مسئولان استانی در ۴۳۰ هکتار مراتع روستای ماموخ علیا از توابع شهرستان سنندج برگزار شده است و تا اسفند ماه شاهد غرس نهال در اراضی باقی مانده خواهیم بود.

سعدی نقشبندی افزود: از مجموع ۲ هزار هکتار اراضی مصوب برای جنگل کاری استان بیش از ۷۰۰ هکتار برای توسعه زراعت چوب اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان تاکید کرد: این طرح در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جبران خسارات‌های ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان انجام می‌شود و در این مسیر نیز نهال اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5090401

منبع: مهر

کلیدواژه: درختکاری جنگل کاری بهمن مرادنیا ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران شیوع کرونا بوشهر بارش برف شهرستان کرج روز دانشجو محسن فخری زاده گرگان شهرکرد سیلاب ۲ هزار هکتار جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ