Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-07@15:20:28 GMT

علایٔم و درمان فوبیا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۴۷۹۹

علایٔم و درمان فوبیا

فوبیا یا هراس زدگی ترسی است غیر واقعی، شدید و طولانی مدت از یک جسم، شخص، حیوان یا موقعیت . فوبیا نوعی اختلال اضطراب است . فردی که فوبیا دارد یا سعی می کند از چیزی که ترس ایجاد می کند دوری کند یا آن را با اضطراب و پریشانی فراوان تحمل می کند .

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فوبیا یا هراس زدگی ترسی است غیر واقعی، شدید و طولانی مدت از یک جسم، شخص، حیوان یا موقعیت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوبیا نوعی اختلال اضطراب است . فردی که فوبیا دارد یا سعی می کند از چیزی که ترس ایجاد می کند دوری کند یا آن را با اضطراب و پریشانی فراوان تحمل می کند .

انواع فوبیا

فوبیاهای خاص انواع گوناگونی دارند . ممکن است فرد همزمان به چند فوبیا مبتلا شود ولی به طور کلی فوبیاها به پنج دسته تقسیم می شوند .

فوبیای حیوانات

در طبقه فوبیای حیوانات، محرکی که فوبیا را ایجاد می کند ، حیوانات هستند . حتما لازم نیست فرد در مواجهه واقعی با حیوانات قرار گیرد، بلکه با دیدن تصاویر و یا حتی تصور کردن حیوانی که فرد از آن فوبیا دارد، احساس ترس می کند و اضطراب در او ایجاد می شود .

فوبیای محیط های طبیعیفوبیای خون، تزریق و جراحت فوبیای اعمال و فرآیندها

در فوبیای اعمال و فرآیندها، فرد مبتلا از اعمال و فرآیندهای مشخصی می ترسد که به معروف ترین آن ها اشاره می کنیم :

ترس از بچه دار شدنترس از رانندگی کردنترس از پروازترس از زایمانترس از بودن در مکان های بستهسایر فوبیاهاترس از خفگیترس از تهوع داشتنترس از مسابقهترس از شکستترس از طرد شدنترس از موفقیت

علائم فوبیا یا هراس زدگی

فوبیاهای کودکی بین ۵ تا ۹ سال رخ می دهند و معمولا مدت کوتاهی دوام دارند . فوبیاهای با دوام بیش تر بعد از دوران کودکی آغاز می شوند . فوبیاهای بزرگسالان معمولا چندین سال طول می کشند و احتمال این که به خودی خود رفع شوند کمتر است .

علائم و نشانه های فوبیا :

احساسات یا غیر منطقی هستند یا نامتناسب با تهدیدات واقعی .اجتناب و دوری از جسم، فعالیت یا موقعیتی که فوبیا را تشدید می کند .علائم جسمی مرتبط با اضطراب ( لرزش، تپش قلب، تنگی نفس، سرگیجه و … )احساس بیش از اندازه ناراحت کننده و مداوم ترس یا اضطراب که با جسم، فعالیت یا موقعیت خاصی بروز می کند .

درمان فوبیا

روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری اظهار می کند که درمان ترس مرضی در کودکان و بزرگسالان بسیار مهم است . زیرا فوبیا یا هراس باعث ایجاد مشکلات شدید در زندگی فرد می شود و او را از انجام دادن فعالیت های روزمره و یا رفتن به برخی مکان ها باز می دارد . برای درمان فوبیا می توان از دارو درمانی یا روان درمانی یا ترکیبی از آن دو جهت اثر گذاری بهتر استفاده نمود . شیوه های درمانی گفته شده باید زیر نظر متخصص روانپزشک صورت گیرد .

جهت رزرو وقت از بهترین روانپزشک تهران با شماره های ۰۲۱۲۲۲۶۰۰۶۸۰۲۱۲۲۲۶۰۰۶۷ تماس حاصل فرمایید .

 

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فوبیا یا هراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشاره باشگاه بارسلونا به دیدار سال 2009 با چلسی؛ 15 سال پیش اینیستا ثابت کرد غیر واقعی است! / فیلم

آندرس اینیستا در دقایق پایانی دیدار تیمش مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا فصل 2009-2008 موفق شد گل تساوی تیمش را به ثمر برساند. اکانت رسمی بارسلونا با بازنشر این گل از ستاره سابقش تمجید کرد و او را فراتر از یک آدم معمولی دانست.

دانلود (3.1MB)

دیگر خبرها

  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • اشاره باشگاه بارسلونا به دیدار سال 2009 با چلسی؛ 15 سال پیش اینیستا ثابت کرد غیر واقعی است! / فیلم
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • راهکارهای کاهش استرس
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟