Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد در جلسه وبینار با مدیران جهادکشاورزی و دامپزشکی شهرستانها که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  برگزار شده بود، اظهار داشت: روسای دامپزشکی شهرستان ها موظف هستند هماهنگی لازم  را با جهادکشاورزی در نظارت بر تولید و بازار مرغ داشته باشند و هر چه که سازمان تایید و ابلاغ کند، مورد تایید دامپزشکی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ادارات دامپزشکی شهرستان ها با مرغداران گران فروش برخورد می کنند ادامه داد: نهاده های دامی با پول بیت المال و یارانه دولتی در اختیار مرغداران قرار گرفته است، باید به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

بهداد با بیان اینکه در حال حاضر ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان وجود دارد ادامه داد:  مجوز فروش به خارج از استان داده نمی شود مگر اینکه مرغ مادر و تخم گذار باشد.

وی تاکید کرد: مرغداران به هیچ وجه نمی توانند مرغ را در کشتارگاه به صورت قطعه بندی به فروش برسانند و مسئولان فنی دامپزشکی که در کشتارگاه ها حضور دارند، موظف هستند تمام سیاست های سازمان جهادکشاورزی استان و اداره کل دامپزشکی استان و سازمان دامپزشکی کشور را به مرغداران و کشتارگاه ها ابلاغ کنند و بر نحوه اجرای دستورات توسط مرغداران و کشتارگاه ها نظارت کنند.

بهداد گفت: از امروز تا اطلاع ثانوی حضور مسؤلان فنی در کشتارگاه به عنوان نماینده دولت الزامی است و باید تا آخرین لحظه بسته شدن کشتارگاه در آنجا حضور داشته باشند و وظایف خود را به صورت دقیق انجام دهند.

وی افزود: مسؤلان فنی در کشتارگاه ها باید وزن اعلامی هر روز را بر اساس وزن برگه باسکول اعلام کنند و بر حسب قطعه و به صورت تخمینی نباشد.

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: کشتارگاه ها بدون مجوز کشتار،  حق کشتار مرغ را ندارند و مجوز هایی که برای کشتار داده می شوند باید با تایید تخلیه مطابقت داشته باشد در غیر اینصورت باید تا 24 ساعت آخرین وضعیت مجوز تایید تخلیه از معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان استعلام گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به بحران کاهش تولید مرغ گفت: بحران های سخت تری  مثل بیماری آنفولانزا را پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم هر چه سریع تر این مشکل با همکاری دستگاه های مرتبط به اتمام برسد.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشتار مرغ تبریز مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی امیرحسین بهداد تخم مرغ جهادکشاورزی کشتارگاه آنفولانزا خبرگزاری فارس فارس تبریز باسکول مرغداری دامپزشکی استان کشتارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: چنانچه راهکاری برای ذخیره و انجماد مرغ در استان وجود داشته باشد آمادگی داریم مرغ مازاد مصرف را خریداری و ذخیره کنیم.

سیدعماد شاهرخی  امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در جلسه امنیت غذایی که با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی و به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: در سردخانه پشتیبانی اموردام ذخیره‌سازی مرغ انجام شده و هر شب نیز ۶۰ تن ذخیره می‌کنیم.

وی گفت: مشکلی که در استان وجود دارد این است که فقط چهار تا از کشتارگاه‌های استان تونل انجماد دارند و ظرفیت آنها ۶۰ تا ۷۰ تن است و مابقی کشتارگاه‌ها نیز فاقد ظرفیت بیشتر هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  بیان کرد: مشکلی که وجود دارد فقط در خصوص مرغی است که توسط کشتارگاه خرید و به بازار عرضه می شود و آن بخش از کشتار درست است قیمت آن مقداری پایین‌تر است و آن هم به خاطر توافقی است که بین مرغداران با کشتارگاها صورت می‌گیرد و اگر راهکاری برای انجمادش وجود داشته باشد آمادگی داریم که مرغ مازاد را خریداری و ذخیره کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور بانوان
  • آلومینیوم- پرسپولیس؛ بدون حضور تماشاگران زن!
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه